- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

محمدزاده خبر داد : تدوین آیین‌نامه اجرایی پرداخت وام مسکن به خبرنگاران

[1]

به گزارش میرملاس نیوز ؛ محمد جعفر محمد زاده در گفتگو با مهر در مورد پرداخت وام به خبرنگاران افزود: به منظور پرداخت وام مسکن ابتدا باید آیین نامه اجرایی آن توسط نهادهای ذیربط تهیه و پس از آن به وزارت ارشاد برای پرداخت ابلاغ شود.

معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه مصوبه دولت در مورد پرداخت وام مسکن از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شده است، تاکید کرد: زمان پرداخت وام مسکن به خبرنگاران هنوز مشخص نشده است اما در حال پیگیری این موضوع هستیم.

محمد زاده در مورد سهمیه در نظر گرفته شده برای خبرنگاران نیز گفت: در مرحله اول ۵ هزار نفر در نظر گرفته شده است که همین مقدار نیز سهمیه خوبی است و چنانچه سالی ۵ هزار وام مسکن به خبرنگاران ارائه شود تمام آنان طی چند سال وام دریافت خواهند کرد.

بر اساس مصوبه دولت، مبلغ این تسهیلات برای ساخت مسکن ۴۵۰ میلیون ریال و برای خرید مسکن ۳۰۰ میلیون ریال تعیین شده است و نرخ سود تسهیلات مشارکت مدنی و فروش اقساطی این تسهیلات ۱۲ درصد است که مابه التفاوت آن با نرخهای مصوب بانک مرکزی از محل یارانه سود بانکی در بودجه سالانه تأمین می شود.