- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۸۰درصد مصوبات سفر رییس جمهوری به لرستان نهایی شده است

 

استاندار لرستان گفت: ۸۰ درصد از طرح ها و مصوبات سفر رییس جمهوری به این استان نهایی شده و ۲۰ درصد مابقی ظرف ۱۰ روز آینده نهایی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، هوشنگ بازوند عصریکشنبه در جمع خبرنگاران با تشریح سفر اخیر رییس جمهوری و کاروان دولت تدبیر و امید به لرستان افزود: در این سفر ۷۹طرح در این استان به تصویب رسید که قرار است ظرف دوسال تمامی این طرح ها به بهره برداری برسد .

وی اظهار داشت : در این راستا از این تعداد ۶۷طرح آن تا پایان سال ۹۳ به بهره برداری می رسد.

بازوند گفت: رییس جمهوری و هیات دولت قبل از سفر به لرستان مباحث کلی را در تهران مورد بررسی قرار دادند و دکتر روحانی یک روز کامل را به مباحث مطرح شده در خصوص لرستان به طور شخصی مورد رسیدگی قرارداد و نیازمندی ها و ابهامات را به صورت کارشناسی پیگیری و حل و فصل می کرد.

وی ادامه داد: سفر استانی کاروان تدبیر و امید هفته گذشته ،به طور حتم منشا خیر و برکت برای این استان در راستای رفع محرومیت ها و مشکلات انباشت شده و تاریخی لرستان، خواهد شد.

استاندار لرستان گفت: در این سفر دولت تصمیم گرفته تمام اعتبارات عمرانی سال ۹۳ این استان را به طور کامل و ۱۰۰ درصد تخصیص دهد که این امر تاکنون بی سابقه بوده است و حتی قرار است علاوه براین ، اعتبارات بیشتری به این استان اختصاص دهد.

بازوند گفت :پیگیری های لازم برا ی اجرایی شدن طرح ها ی مصوب این سفر در اولویت قرار گفته و در این راستا در خصوص پروژه های سدسازی می تواند گفت، سدهایی که در دست ساخت هستند ظرف امسال و سال آینده به بهره برداری می رسد که یکی از آنها برق آبی و مابقی کشاورزی هستند.

وی با اشاره به وضعیت واحد های صنعتی در این استان گفت: هم اکنون یکهزارو ۶۷۰ کار گاه و واحد صنعتی دراین استان وجود دارد که از این تعداد ۲۰۰کارگاه فقط یک اسم است و تنها در حد موافقت اصولی مانده است .

بگفته وی در حال حاضر از ۱۱ درصد از ظرفیت صنعت استان استفاده می شود که تصمیم گرفته شد، از منابع صندوق توسعه ملی استفاده شود که این امر منجر به رونق صنعت و اشتغال استان خواهد شد.

وی افزود: در بخش دامداری نیز، مقرر شد وزارت کار تعاون و امور اجتماعی یک دامداری پنج هزار راسی تاسیس کند که هم خود و صنایع وابسته به آن باعث رونق بیشتری در استان لرستان خواهد شد.

استاندار لرستان با اشاره به توسعه صنعت گردشگری استان لرستان گفت: بنیاد مستضعفان قرار است یک هتل چهار ستاره در این شهر احداث کند که سازمان گردشگری و میراث فرهنگی می بایست تسهیلات این پروژه با نرخ سود پائین تری در اختیار سرمایه گذار قرار دهد.

وی گفت: علاوه بر این ، یک هتل نیمه کاره در خرم آباد وجود دارد که مقرر شده تا پایان امسال به بهره برداری

استاندار لرستان استقبال مردم ، اصحاب رسانه در خصوص پوشش خبری مناسب را مثبت ارزیابی کرد و از تلاش آنان و فعالان سیاسی ، اجتماعی ،نیروهای نظامی و انتظامی نیز به خاطر فعالیت و خدمات آنا ن تقدیر و تشکر کرد.