تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

“چگونگی گرفتار نشدن در دام کلاهبرداران اینترنتی و فضای مجازی”

  • کد خبر : 52340
  • 02 تیر 1393 - 23:55

  جلوگیری از ورود کلاهبرداران به حریم خصوصی و درز اطلاعات شخصی کار آنچنان دشواری نیست بلکه با داشتن اطلاعات و کسب آگاهی به راحتی می توان از دام آنان در امان ماند ، اما باید مراقب باشید چون آنان با ترفندهای مختلف سعی می کنند تا شما را با ارسال یک پیام جعلی وسوسه […]

 

جلوگیری از ورود کلاهبرداران به حریم خصوصی و درز اطلاعات شخصی کار آنچنان دشواری نیست بلکه با داشتن اطلاعات و کسب آگاهی به راحتی می توان از دام آنان در امان ماند ، اما باید مراقب باشید چون آنان با ترفندهای مختلف سعی می کنند تا شما را با ارسال یک پیام جعلی وسوسه کرده و به دام اندازند. با چک کردن اسپم ایمیل خود با تعداد زیادی پیام مواجه می شوید که بیشتر آنها شما را تر غیب می کنند تا اطلاعات مورد نیازشان را وارد کنید و یا بر روی لینک ارسالی آنها کلیک کنید . اینترنت مانند فضایی برای پرورش کلاهبرداران فضای مجازی است ، کلاهبردارانی که تلاش می کنند در این فضا به اطلاعات شخصی دیگران دست پیدا کنند تا از این راه با اخاذی از قربانبان و یا سرقت اطلاعات حساب بانکی آنان پول هنگفتی به جیب بزنند. از شایع ترین روشهای کلاهبرداران اینترنتی ، ارسال پیام به نامه های الکترونیکی و یا حساب شبکه اجتماعی با عنوان ” شما برنده قرعه کشی شده اید ” ، ” درخواست کمک ” و . . . است که باید کاملا مراقب نامه های ناشناس باشید و در مواجه شدن با آنها هرگز روی لینک ارسالی آنها کلیک نکنید ، فایل پیوستی آنها را باز و یا دانلود نکنید ، همیشه آدرس پست الکترونیک شخص پیغام دهنده را چک کنید و فقط به نام فرستنده آن بسنده نکنید. علاوه بر نامه ها ، امروزه با گسترش شبکه های اجتماعی در بین کاربران ، یکی از راههای بسیار شایع و آسان ورود به حریم خصوصی و کلاهبرداری رایانه ای ، به دام انداختن کاربران در این شبکه هاست زیرا با دست پیدا کردن به اطلاعات حساب کاربران در شبکه های اجتماعی ، نه تنها می توان به اطلاعات حساب آنان دسترسی پیدا کرد ، بلکه به راحتی می توان خصوصی ترین اطلاعات قربانی را نیز در اختیار داشت .
پلیس فتا شهرستان کوهدشت

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=52340

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. سلام آقا محمد خسته نباشی،راستی اکه بخوایم از شر ایمیل های تبلیغاتی خلاص بشیم باید جکارکنیم

  2. سلام برآقا داریوش .خسته نباشی. خیلی خوش قولی میدونی؟مگه قرار نبود فیلم مستندی که توسط بهمن تهیه شده برام پست کنی پس چی شد؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.