- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

پیمانکاران طرح های عمرانی لرستان سه هزارو ۶۰۰میلیارد ریال از استان طلب دارند

 

استاندار لرستان گفت: پیمانکاران طرح های اجرایی بالغ بر سه هزارو ۶۰۰میلیارد ریال ( ۳۶۰میلیارد تومان )از این استان طلب دارند.

به گزارش میرملاس نیوز، هوشنگ بازوند درگفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: با برنامه ریزی های انجام شده قرار است اعتبار مورد نیازپیمانکاران طلبکار از طریق فروش اوراق بها دار و فروش سهام تامین شود.

وی اظهار داشت: تامین اعتبار تعداد زیادی از این پیمانکاران در قانون بودجه مشخص شده است و پیگیری های لازم برای وصول آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: در این راستا در قانون بودجه حدود ۱۵هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت مشخص شده که این اوراق مشارکت در بین دستگاههای اجرایی به صورت وزارتخانه ای توزیع شده است.

بازوند گفت: در حال حاضر با توجه به این که ممکن است نرخ اوراق مشارکت پایین تر از سود بانکی باشد ، کسی حاضر به خرید این ۱۵هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت نیست .

وی افزود: در این زمینه یک تبصره وجود دارد که پیمانکارانی که طلب دارند می توانند از این اوراق مشارکت استفاده نمایند و از پیمانکاران طرح های اجرایی این استان می توانند به راحتی این اوراق را خریداری و به بانکها عرضه نمایند.

استاندار لرستان گفت: فروش سهام نیز برای پرداخت طلب پیمانکاران نیز در دستور کار مدیران اجرایی استان است است که امید می رود فروش این سهام بخشی از بدهی ما به پیمانکاران پرداخت شود.