تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

از تولد تا مرگ دستمایه ی کار جدید استاد رحمانپور / «وانو» عید فطر رونمایی می‌شود

  • کد خبر : 52366
  • 03 تیر 1393 - 10:40

  به گزارش میرملاس نیوز ؛ خواننده صاحب نام موسیقی نواحی از تولید یک آلبوم ویژه و متفاوت برگرفته از آیین های تولد تا مرگ مردم منطقه لرستان در قالبی متفاوت خبر داد. ایرج رحمانپور  در گفتگو با مهر تهران ؛ در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود گفت: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان […]

IMG14122058

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ خواننده صاحب نام موسیقی نواحی از تولید یک آلبوم ویژه و متفاوت برگرفته از آیین های تولد تا مرگ مردم منطقه لرستان در قالبی متفاوت خبر داد.

ایرج رحمانپور  در گفتگو با مهر تهران ؛ در تشریح تازه‌ترین فعالیت‌های موسیقایی خود گفت: با توجه به نزدیکی ماه مبارک رمضان فعلا برنامه ای برای برگزاری کنسرت ندارم ولی پیشنهادهایی برای برگزاری برنامه در خارج از کشور به دستم رسیده که با توجه به اینکه هنوز نمی توانم در مورد تاریخ دقیق کنسرت ها اظهار نظر کنم بنابراین اعلام جزییات آن را به وقت دیگری موکول می کنم.

وی ادامه داد: هم اکنون به همراه تعدادی دیگر از دوستانم مشغول ضبط یک اثر موسیقایی جدید هستم که اثر بسیار ویژه و متفاوتی است و من فعلا درباره قطعات آن چیزی را لو نمی دهم اما می توانم بگویم این آلبوم یک مجموعه موسیقایی شامل تولد تا مرگ انسان است که در قالب آیین های موسیقایی مردم لرستان در چند قطعه تولید می شود. این کار یکی از متفاوت ترین آثاری است که در حوزه موسیقی نواحی تولید می شود و تصور می کنم با استقبال خوبی از سوی مخاطبان نیز مواجه خواهد شد.

این خواننده پیشکسوت موسیقی نواحی به انتشار آلبوم موسیقی «وانو » هم اشاره کرد و گفت: این آلبوم که از مدت ها پیش آماده انتشار بود اما در نحوه توزیع آن دچار مشکلات زیادی شد در صورت پیش نیامدن اتفاق خاصی تا پایان ماه مبارک رمضان و عید فطر در قالب یک مراسم ویژه رونمایی خواهد شد.

رحمانپور درباره آلبوم «وانو» تصریح کرد: این اثر نقدی بر تمام آشوب های بی اساس لرستان در صد سال گذشته است که شامل ۹ قطعه موسیقایی به زبان لری است و هنرمندانی چون کریم قربانی، علیرضا خورشیدفر، ناصر رحیمی، فرشید حفظی فر، مسلم علی پور، میلاد علی پور، کرمی میری، ارسلان کامکار از اعضا و نوازندگان گروه هستند، همچنین آهنگسازی قطعات این آلبوم به عهده حسین پرنیا است.

رحمانپور متولد شهر کوهدشت در غرب استان لرستان است. او در دهه ۵۰ شمسی کار خود را در زمینه شعر، فلیمنامه نویسی، مقالات پژوهشی درباره زبانشناسی آغاز کرد. آثار رحمانپور شامل قطعات لری و بختیاری است که بیشتر در زمینه شعر و موسیقی است.

 
لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=52366

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. با سلام خدمت صدای زخمی زاگرس استاد ایرج رحمانپور
    با تمام وجود منتظر این کار جدید هم هستیم

  2. سلام بر استاد بزرگ موسیقی کهن لری ایرج رحمانپور و سپاس از میرملاس که در معرفی مفاخر فرهنگی قومی نمره یک است .

    • به نظر می رسد تنگ نظریها به پایان خود نزدیک شده است و این روزها خبرهای بسیار شیرینی از رشد و تکامل موسیقی لری دیده می شود. هر ماه و هر هفته برگذاری همایشهای موسیقی لری نوید احیا مجدد این موسیقی در ایران و حتی دنیا ست.امید است این روند ادامه داشته باشد . هنرمندان این عرصه فرهنگی بایستی شایستگیهای موسیقی کهن لری را بازیابی نمایند و جایگاه خود را برتر نمایند .لذا جهت ارتقاء این جایگاه ، موسیقی لری نیاز به نوآوری های بیشتر دارد با توجه به جسارت هنری هنرمندان لر این عمل دور از دست رس نیست.
      البته با وجود اساتید بزرگی چون بهمن علائدین (مسعود بختیاری) و استاد بزرگ ایرج رحمانپور موسیقی لری در محافل فرهنگی دنیا کاملآ شناخته شده است و عمومیت بخشیدن به آن همت و تلاش وافر هنرمندان را می طلبد.
      مردم نیز بایستی بطور جد حمایت کنیم.

  3. زندگی قانون باورها و لیاقت هاست…پس باور داشته باش که لایق بهترینهایی…
    روزگار خوشی برایت آرزومندیم استاد…

  4. درود بر استاد رحمانپور
    بی صبرانه منتظر آلبوم جدید شما هستیم.

  5. با سلام ماه رمضان ماه تغییر است امید دارم برای موسیقی ولات ما هم تغییر ایجاد شود.بیصبرانه چمری کار جدید استاد هستیم.

  6. درود بر استاد رحمانپور. . .مروج فرهنگ بومی در لرستان . . .

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.