تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
3

کشف یک کوره تاریخی پخت گچ در لرستان

  • کد خبر : 52429
  • 04 تیر 1393 - 9:23

  مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: یک کوره پخت گچ و همچنین تاسیسات آبرسانی متعلق به دوره ساسانی در کاوش های اخیر حوزه آبگیر سد سیمره کشف شده است. به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازایرنا، عبدالرضا مهاجری نژاد افزود:این آثار در پی کاوش های اخیر در حوزه […]

 

مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان لرستان گفت: یک کوره پخت گچ و همچنین تاسیسات آبرسانی متعلق به دوره ساسانی در کاوش های اخیر حوزه آبگیر سد سیمره کشف شده است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل ازایرنا، عبدالرضا مهاجری نژاد افزود:این آثار در پی کاوش های اخیر در حوزه آبگیر سد سیمره به سرپرستی علی فرهانی کشف شده است.

وی گفت: برای انتقال تن پوشه های سفالی مربوط به انتقال آب و همچنین کوره پخت گچ، یک تیم حفاظتی – مرمتی به منطقه سیمره اعزام خواهد شد تا قبل از آبگیری مجدد سد سیمره، این آثار را به موزه لرستان انتقال دهند.

همچنین علی فرهانی سرپرست کاوش در این رابطه گفت: نمونه این کوره تاکنون در ایران بدست نیامده است.

وی افزود: احتمال دارد مصالح مورد استفاده در بناهای قلعه گوری و برزقباله که به تازگی کاوش شده اند، از این مکان تامین شده باشد.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=52429

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. نوش دارو بعد از مرگ سهراب به این میگن

  2. آیا همه قبول کردن که سرزمین لر و لک زبان نشین توامندی و هوش بالای را از ابتدا داشتن و استعدادهای فراوانی در کوچه پس کوچه های این دیار وجود دارد و احتیاج به خودشناسی و اراده قوی که وجود داره استفاده کرد نبایستی متظر دولت بود که کاری کند بسم الله از برادرانی که واقعا وضع مالی خوبی دارن میخواهیم که پسشقدم شوند تا به مخروبه ای تبدیل نشده ایم همه میدانن که زندگی محل گذر است و جز نیکی کسی چیزی با خود نخ.اهد برد جوانان خوبی داریم نگذاریم به دام شیاطین بی افتند و منحرف شوند اوضاع داره برای همه جوانان به خط قرمز میرسد شما را بخدا کمک کنید تا وضع از این بدتر نشده

  3. چراغ اول خودت و اطرافیان خودت روشن کن یا علی برادر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.