تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
4

۱۲۸ هزار پرونده در دادگستری لرستان مختومه شد

  • کد خبر : 52469
  • 05 تیر 1393 - 20:01

  رئیس کل دادگستری لرستان گفت: دادگستری لرستان در سال گذشته با ۵ درصد افزایش بررسی پرونده ها ۱۲۸ هزار پرونده را در سطح استان مختومه اعلام کرده و حکم قطعی آنان صادر شده است. جعفر بدری امروز در دیدار کارکنان دادگستری لرستان با نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: خوشبختانه دستگاه قضائی در […]

139304020947222703063373

 

رئیس کل دادگستری لرستان گفت: دادگستری لرستان در سال گذشته با ۵ درصد افزایش بررسی پرونده ها ۱۲۸ هزار پرونده را در سطح استان مختومه اعلام کرده و حکم قطعی آنان صادر شده است.

جعفر بدری امروز در دیدار کارکنان دادگستری لرستان با نماینده ولی فقیه در لرستان اظهار کرد: خوشبختانه دستگاه قضائی در سال های اخیر اقدامات بسیاری را برای برقراری امنیت نظام انجام داده است و همین سبب شده است که اعتماد مردم نسبت به دستگاه قضائی افزایش یابد.

 وی افزود: اعتماد مردم به دستگاه قضائی روز به روز در حال افزایش است و علت آن هم وجود قوانینی است که در سال های اخیر به آن پرداخته می شود و اینکه در تمام ادارات و نهادها برای انجام وظایف خود یک شورای قضائی دایر شده و این نشان دهنده این است که امور اداری بدون توجه به احکام قضائی امکان پذیر نیست.

بدری تصریح کرد: در قانون اساسی وظایف مختلفی بر عهده دستگاه قضا وجود دارد که مهمترین آن ها رسیدگی به اختلافات مردم و تغییر در حکم قضائی آنان است و عملکرد مناسب دستگاه قضا نشان می دهد که کار دستگاه ها در سطح بالایی از خود قرار دارد.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: عملکرد دستگاه قضائی لرستان بسیار مطلوب بوده و این استان از نظر موجودی پرونده ها در کشور رتبه نخست را به خود اختصاص داده است و همچنین از نظر مدت زمان رسیدگی به پرونده ها یکی از  سه استان نخست کشور است.

وی اظهار کرد: میانگین آمار زندانیان در کشور بر اساس هر ۱۰۰ هزار نفر سنجیده می شود که در لرستان نیز میانگین تعداد زندانیان از هر ۱۰۰ هزار نفر در مقایسه با میانگین کشوری یکسان است. 

 بدری افزود: هر کسی که در زمینه کار قضائی وارد به حیطه خدمت به نظام جمهوری اسلامی می‌شود مورد حمایت جدی خداوند قرار می‌گیرد زیرا این کار برای برقراری عدالت در جامعه انجام می شود.

رئیس کل دادگستری لرستان بیان کرد: آمار جرائم  و تشکیل پرونده های قضائی در سطح کشور سال به سال در حال افزایش است و این امری غیر قابل انکار بر اثر عواملی مانند وضعیت اقتصادی، فرهنگی و عواملی از این قبیل است.

وی گفت: در دستگاه‌های اجرائی لرستان با مشکلاتی مواجه هستیم که مدیران این ادارات برای انجام وظایف قانونی خود معذوریت دارند که به پشتوانه دستگاه قضائی می‌توانند در این مسیر قدم بگذارند زیرا دستگاه قضائی از سرمایه گذاران حمایت می کند و بر مصرف صحیح بیت المال نیز نظارت دارد و تنها دستگاهی است که با عدالت و جدیت برخورد می‌کند.

بدری اظهار کرد: در سال گذشته حدود ۱۲۰ هزار پرونده وارد دادگستری شده است که خروجی پرونده ها با ۵ درصد افزایش ۱۲۸ هزار پرونده بوده است و البته در این سال نیز ۱۰۰ هزار پرونده نیز توسط شوراهای حل اختلاف رسیدگی شده است.

رئیس کل دادگستری لرستان تصریح کرد: شوراهای حل اختلاف نقش بسیار زیادی را در حل و فصل پرونده های ارجاعی به دادگستری بر عهده دارند به طوری که ۳۰ درصد از پرونده های لرستان توسط شوراهای حل اختلاف به سازش منجر می شود.

وی بیان کرد: در زمینه قاچاق مواد مخدر نیز در لرستان اقدامات بسیار خوبی انجام گرفته است به طوری که مسیر ترانزیت و عبور مواد مخدر برای قاچاقچیان در استان بسته شده است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=52469

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. خواهشا مبارزه با رشوه خواری را جدی بگیرید خیلی از مردم در معذوراتند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.