تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
3

شاهرخی : نگاه قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبتنی بر پیشگیری است

  • کد خبر : 52472
  • 05 تیر 1393 - 20:05

  معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه نگاه قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبتنی بر پیشگیری است گفت: در این حوزه باید برنامه های عملیاتی و جدی داشته باشیم و با ایجاد یک سامانه اطلاعاتی قوی کالای قاچاق را قبل از توزیع در بازار کشف و ضبط کنیم. سید سعید […]

MG_0063

 

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان با بیان اینکه نگاه قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز مبتنی بر پیشگیری است گفت: در این حوزه باید برنامه های عملیاتی و جدی داشته باشیم و با ایجاد یک سامانه اطلاعاتی قوی کالای قاچاق را قبل از توزیع در بازار کشف و ضبط کنیم.

سید سعید شاهرخی ظهر پنج شنبه در کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان که در استانداری لرستان برگزار شد با اشاره به نقش کمیسیونهای استانی در قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز، بر ضرورت توجه اعضا به مسئولیت خود در انجام امور کمیسیون و اجرای همه جانبه این قانون تاکید کرد.

وی گفت: اگر بخواهیم در زمینه مبارزه با قاچاق کالا موفق عمل کنیم نیاز به انسجام نظر و همکاری همه اعضای کمیسیون داریم و کمیته های تعریف شده در این کمیسیون باید وظایف خود را با جدیت و تلاش انجام دهند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان از کمیته های پیشگیری با حضور سازمان صنعت، معدن و تجارت، کمیته اطلاعات با حضور نیروی انتظامی و کمیته فرهنگی با حضور صدا وسیما به عنوان کمیته های اصلی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان نام برد.

وی تصریح کرد: این کمیته ها باید با فراغ بال برنامه ها و طرح های خود را جمع بندی، اجرا و نتایج کار خود را در کمیسیون مطرح کنند.

شاهرخی همچنین گفت: در حوزه مقابله نیز بیشترین توان خود را صرف شناسایی گذرگاه ها و باندهای قاچاق کالا در حوزه انتظامی می کنیم و از این طریق ضمن رصد همزمان قاچاقچیان و انبارداران مانع ورود کالا به استان می شویم.

وی در خصوص بحث مبارزه با قاچاق سوخت نیز با بیان اینکه لرستان یکی از کانون و مسیرهای عبور قاچاقچیان به سایر استانهای کشور است اظهار داشت: کمیسیون براساس قانون جدید وظایف دستگاه های عضو در مبارزه با قاچاق کالا را تدوین کرده و بنابر این است که یک گروه این وظایف را ارزیابی و اگر اعضای کمیسیون در جایی نیاز به حمایت و کمک داشتند به آنها کمک برساند.

شاهرخی اضافه کرد: نتیجه بازرسی ها و جلسات اعضای کمیسیون باید مطرح و نقاط مثبت و منفی آنها به اطلاع مراجع بالادستی برسد.

معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان در ارتباط با شکل گیری سازمان اموال تملیکی در لرستان نیز گفت: ایجاد و شکل گیری سازمان اموال تملیکی یک خواسته به جا و به حق برای استان است.

وی ادامه داد: لذا از سال گذشته مکاتباتی انجام شده و با استقرار نمایندگی این سازمان در استان موافقت های اولیه صورت گرفته و تنها باید افرادی برای حوزه نمایندگی معرفی شوند که دبیرخانه کمیسیون باید این موضوع را پیگیری و مراتب را به معاونت امنیتی سیاسی استان گزارش دهد.

وی ایجاد انگیزه در پست های بازرسی را یکی دیگر از مطالبات به حق اعضای کمیسیون دانست و تصریح کرد: برای اجرای هر چه بهتر باید اعضای کمیسیون پیشنهاداتی را ارائه دهند تا براساس بهترین پیشنهاد و با بهترین روش انگیزه مقابله با قاچاقچیان را در نیروهای پست بازرسی استان افزایش دهیم.

شاهرخی در خصوص بحث قاچاق قیر طبیعی نیز با ابراز تاسف از فعالیت قاچاقچیان در این عرصه گفت: قیر یکی از سرمایه های ملی ماست که باید از طریق مزایده به فروش برسد اما متاسفانه وضعیت بهره برداری و واگذاری آن هنوز مشخص نشده است.

وی در پایان از مسئولین سازمان صنعت، معدن و تجارت خواست که در اسرع وقت این موضوع را پیگیری و مراتب را به معاونت سیاسی امنیتی استانداری گزارش کنند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=52472

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. باتشکر از سید عزیز اصلاحطلب واقعی
    سید جان دوست داریم

  2. حاجی جان قاچاق عرض پیشکش شما.شما اگه میتونی به این دوستانتون تو شهرستان کوهدشت امر بفرمایید که علت این که هر شب عزیزان سارق وارد خونه های مردم میشن و در کمال خونسردی هرچی که دوس دارن بر میدارن چیه؟ البته امیدوارم انتقاد بنده رو به عنوان انتقاد سازنده بدونین با سپاس فراوان

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.