- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

حجت الاسلام میرعمادی مطرح کرد: آمریکا در عراق سیاست منافقانه را دنبال می کند/ کشورهای اسلامی به خودشان بیایند

 

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه هیچ تردیدی نیست که آمریکا در عراق سیاست منافقانه را دنبال می کند گفت: از یک طرف می گوید که ما دولت عراق را کمک می کنیم و از سوی دیگر از گروه تکفیری حمایت مالی و تسلیحاتی می کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید احمد میرعمادی در خطبه های این هفته نماز جمعه خرم آباد در مصلای الغدیر این شهر با اشاره به فرا رسیدن ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بهترین اعمال در این ماه دوری از محرمات و همچنین افعال حرام است.

وی با بیان اینکه هم اکنون که ماه شعبان روزهای پایانی خود را سپری می کند ما باید خود را آماده استقبال از ماه مبارک رمضان کنیم ادامه داد: باید در ماه مبارک رمضان از گناهان دوری و روح، جسم و جانمان را پالایش کنیم.

رمضان ماه پاکی ها و پرهیزکاران است

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه رمضان ماه پاکی ها و پرهیزکاران است گفت: برای استقبال از ماه رمضان فردا شنبه یوم الشک است روزه بگیریم چرا که همواره در روایات تاکید شده که با روزه گرفتن ماه شعبان را به رمضان متصل کنیم.

حجت الاسلام میرعمادی با تاکید بر اینکه فضای جامعه و همچنین خانه های خود را باید به عطر معنوی رمضان معطر کنیم بیان داشت: رمضان ماه نزول قرآن است و باید در در این ماه اقدام به تلاوت و تدبر در قرآن کنیم.

وی با بیان اینکه هفت سال است که جلسات تفسیر قرآن در ماه مبارک رمضان در خرم آباد برگزار می شود تصریح کرد: امسال نیز این جلسات در مسجد بعثت خرم آباد هر شب برگزار می شود.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با تاکید بر اینکه رمضان فرصت بسیار مناسبی برای تقویت آگاهی های دینی و افزایش معرفت دینی است بیان داشت: همچنین باید اخلاق های بد خود را در ماه رمضان اصلاح کنیم.

مقام معظم رهبری ذخیره الهی برای نظام جمهوری اسلامی ایران است

حجت الاسلام میرعمادی در بخش دیگری از سخنان خود به ششم تیرماه سالروز سوء قصد به مقام معظم رهبری در مسجد ابوذر توسط منافقین اشاره کرد و گفت: خداوند وجود رهبری را برای انقلاب اسلامی حفظ کرد و می توان گفت که مقام معظم رهبری ذخیره الهی برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

وی با تاکید براینکه وجود مقام معظم رهبری مایه عزت و عظمت برای کشورمان است گفت: امروز پرچم اسلام در دست مقام معظم رهبری است و ایشان ولی امر مسلمین جهان هستند و چشم و گوش همه مسلمانان به سخنان و رهنمودهای ایشان است.

خطیب جمعه خرم آباد تصریح کرد: این ذخیره الهی بعد از ۲۵ سال از ارتحال حضرت امام با تدبیر حکیمانه و هوشمندانه کشور را همواره از چالشها و توطئه ها عبور داده اند.

دستگاه قضایی همواره مامن و مورد اعتماد مردم است

حجت الاسلام میرعمادی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به هفتم تیرماه سالروز شهادت مظلومانه شهید بهشتی و ۷۲ تن از یارانش اشاره کرد و گفت: شهید بهشتی عالمی وارسته، مدیری توانمند، شخصیتی عظیم، آشنا به مسائل روز جامعه و به خصوص اندیشه های اقتصادی ایشان بسیار بی نظیر بود.

وی با تاکید بر اینکه این اندیشه ها باید بازگو و به نسل جوان منتقل شوند عنوان کرد: شهید بهشتی بنیانگذار سیستم قضایی کشور بودند و دستگاه قضایی که امروز بالنده عمل می کند به برکت انفاس پاک شهید بهشتی و دیگر شهدا است.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه روز شهادت شهید بهشتی به عنوان روز قوه قضائیه در کشور نامگذاری شده است عنوان کرد: باید از عملکرد دستگاه قضایی کشور تقدیر و تشکر کرد و عملکرد این دستگاه همواره موجب رضایت مقام معظم رهبری بوده است.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه دستگاه قضا ما همواره مامن و مورد اعتماد مردم است بیان داشت: مقام معظم رهبری نیز در دیداری که با مسئولان قضایی داشتند اولویتهای دستگاه قضا را بیان کردند و فرمودند که علیرغم کارهای فراوان انجام شده بعضی کارها باید دنبال شوند و اقدامات لازم برای نظارت و اجرای قوانین صورت گیرد.

ضرورت سرعت عمل در دادرسی ها

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در این دیدار فرمودند که باید بر عملکرد قاضی و مدیران قضایی نظارت بیشتری صورت گیرد چرا که همواره آسیبها متوجه آنها است تصریح کرد: همچنین ضرورت سرعت عمل در دادرسی ها و عدم تاخیر در صدور احکام از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری در این دیدار بود.

خطیب جمعه خرم آباد همچنین ضرورت کادر سازی و وجود نیروهای ذخیره برای قضاوت را از دیگر تاکیدات مقام معظم رهبری در این دیدار برشمرد و افزود: همچنین دستگاه قضایی باید با صلابت و قاطعیت در برابر مجرمین و مفسدین عمل کند.

حجت الاسلام میرعمادی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به ۱۸ تیر ماه سالروز شهادت سومین شهید محراب شهید صدوقی اشاره کرد و بیان داشت: نماز جمعه همواره شهدای فراوانی داده و پاکترین و سالم ترین انسانها در محراب نماز جمعه به شهادت رسیدند که از جمله آنها شهید صدوقی بود که به عنوان شیخ الشهدا از ایشان نام برده می شود.

وی تصریح کرد: نماز جمعه یادگار شهدای ما و شهدای محراب است و باید قدر آن را بدانیم.

فتنه داعش در عراق توطئه برنامه ریزی شده از قبل بوده است

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین در بخش دیگری از سخنان خود به حوادث تلخ و ناگوار عراق اشاره کرد و بیان داشت: گروه تکفیری و بعثی به نام داعش ادعای دولت شام و عراق را می کنند و این همه جنایت در عراق مرتکب می شوند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه تردیدی نیست که فتنه داعش در عراق توطئه برنامه ریزی شده از قبل بوده است عنوان کرد: در این توطئه آمریکا، عربستان، قطر و ترکیه نقش دارند.

وی با تاکید بر اینکه هیچ تردیدی نیست که آمریکا در عراق سیاست منافقانه را دنبال می کند گفت: از یک طرف می گوید که ما دولت عراق را کمک می کنیم و از سوی دیگر از گروه تکفیری حمایت مالی و تسلیحاتی می کند.

حجت الاسلام میرعمادی ادامه داد: این در حالیست که دولت عربستان هم می آید جنایات گروه داعش را نادیده می گیرد و از آنها به عنوان مردم عراق اسم می برد در حالیکه از کشورهای گوناگون این گروه را تشکیل داده اند.

داعش به دنبال تجزیه عراق و ایجاد آشوب در منطقه است

خطیب جمعه خرم آباد با بیان اینکه این گروه تکفیری که بعثی ها و فرماندهان صدام ملعون آن را هدایت می کند با این اقدامات در عراق به دنبال ایجاد هرج و مرج، نا امنی و ایجاد جنگ مذهبی هستند گفت: این گروه به دنبال تجزیه عراق و ایجاد آشوب در منطقه هستند.

حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه این گروه برای کل منطقه خطرناک است و اگر آمریکا به این گروه میدان بدهد بلایی برای همه کشورها می شوند بیان داشت: مردم عراق چه شیعه و چه سنی به این مسئله آگاه هستند و به فضل الهی فتنه داعش را ریشه کن خواهند کرد.

وی با تاکید بر اینکه حامیان این گروهک تروریستی باید بدانند که دوران بیداری اسلامی و حاکمیت اسلامی فرا رسیده است افزود: به حول قوه الهی ریشه تمام استکبار جهانی و زورگویان و تروریست ها ریشه کن خواهد شد و اثری از فتنه های داعش و مدافعان آنها باقی نخواهد ماند.

نماینده ولی فقیه در استان لرستان و امام جمعه خرم آباد همچنین با تاکید بر اینکه انتظار ما از کشورهای اسلامی این است که به خودشان بیایند و مصلحت خود را در نظر بگیرند و گول حیله و مکر آمریکا را نخورند بیان داشت: آمریکا در عراق به دنبال این است که سلطه خود را بعد از سقوط صدام داشته باشد.

وی افزود: کشورهای اسلامی، اعضای کنفرانس اسلامی و جهان اسلام باید در برابر تروریست ها بسیج شوند تا این گروه وحشی از بین برود.