- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده مردم الیگودرز در مجلس: نرخ بیکاری در لرستان ۴۰ درصد تخمین زده شده است

 

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: نرخ بیکاری در لرستان ۴۰ درصد تخمین زده شده است.

به گزارش میرملاس نیوز، محمدتقی توکلی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه لرستان، بیان کرد: امروز دولت با تعداد زیادی پروژه نیمه‎تمام روبروست و این در حالیست که منابع مالی دولت اندک است.

وی با بیان اینکه بر این اساس سیاست کلی دولت این است که پروژه‎های با پیشرفت فیزیکی بالا را در اولویت تکمیل قرار دهد تا به سرانجام برسد، اظهار کرد: نیاز است مابقی پروژه‎ها نیز با استفاده از منابع دولتی به موقع به بهره‎برداری برسند چرا که این سیاست دولت در لرستانی که از بحث توسعه و سرمایه‎گذاری عقب است جوابگو نبوده و اگر بخواهند با این سیاست جلو بروند چندین سال به طول می‎انجامد که پروژه‎های استان به جریان بیفتند و در نهایت به بهره‎برداری برسند.

توکلی ادامه داد: پیشنهاد می‎کنم دولت مابقی پروژه‎ها را به صورت معمول تعیین اعتبار کند تا بتوانیم در یک فرصت آنها را نیز به بهره‎برداری برسانیم.

نماینده مردم الیگودرز در مجلس با انتقاد از اینکه منطقه‎ای مانند لرستان که از نظر اقتصادی ضعیف و با مشکل بیکاری مواجه است که پروژه‎های نیمه‎تمام این استان تنها با حمایت دولت و سرمایه‎گذاری به نتیجه می‎رسند، یادآور شد: متأسفانه هم اکنون نرخ بیکاری در استان به صورت رسمی ۲۲ درصد اعلام شده اما به صورت نقطه‎ای و شهرستانی نرخ بیکاری را در استان ۴۰ درصد تخمین زده‎اند.