تاریخ : پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳
7

کمیسیون های نان و آب دار !

  • کد خبر : 5257
  • 16 خرداد 1391 - 22:00

          مهدی دوست محمدی : کمیسیون های نان و آب دار!امروزه تقریبا برای همه مسجل شده است که کمیسیون های امنیت ملی و سیاسیت خارجی ، برنامه و بودجه ، انرژی و صنایع مجلس شورای اسلامی پرطرفدارترین کمیسیون ها در بین نمایندگان مجلس بوده و همه ی نمایندگان تلاش و تقلایشان […]

 

 

 

 

 

مهدی دوست محمدی :

کمیسیون های نان و آب دار!
امروزه تقریبا برای همه مسجل شده است که کمیسیون های امنیت ملی و سیاسیت خارجی ، برنامه و بودجه ، انرژی و صنایع مجلس شورای اسلامی پرطرفدارترین کمیسیون ها در بین نمایندگان مجلس بوده و همه ی نمایندگان تلاش و تقلایشان برای عضویت در این کمیسیون هاست.کمیسیون امنیت ملی به خاطر سفرهای خارجی و معروف شدن نمایندگان عضو! و کمیسیون های برنامه و بودجه ، انرژی و صنایع به خاطر تاثیرگذاری در بودجه های دولتی و احتمالا جذب آنها برای حوزه های انتخابیه.
اما به نظر نگارنده اکنون که نمایندگان مجلس نهم در پی ریاست یا عضویت در کمیسیون های مختلف مجلس هستند ، نمایندگان استان لرستان که از نقطه نظر صنایع واقتصاد اظهر من الشمس و قطعی است که جزو محرومترین استان ها و شهرستان های کشور هستند باید در پی عضویت در کمیسیون های برنامه و بودجه ، صنایع و انرژی مجلس باشند. اگرچه نقش سایر کمیسیون ها نیز در پیش برد اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران پررنگ و با اهمیت است اما حال و روز لرستان عضویت نمایندگانش در کمیسیون های با ماهیت اقتصادی را می طلبد.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=5257

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. آقای دوست محمدی خیرات که نیست هر نماینده ای دوست داشت در هر کمیسیونی عضو بشه معیارهای همچون سابقه حضور در آن کمیسیون – تخصص و یا داشتن سابقه اجرایی در پستهایی که مربوط به آن کمیسیون و رشته است ملاک است . نمایندگان مجلس نهم لرستان بدلیل نداشن تخصص در کمیسیونهای برنامه و بودجه و انرژی باید به دنبال عضو شدن در کمیسیونهای فرهنگی و اجتماعی باشند و آنها را در هیچ کمیسیون تخصصی راه نخواهند داد . موقعی که نمایندگان مجلس هشتم که ریاست کمیسیونهای قضایی ، اجتماعی و عمران را عهده دار بودند کسانی مانع از راهیابی آنان به مجلس شدند حالا باید جوابگو باشند

    • سلام دوست عزیز
      ما نیز به تاثیر تخصص در عضویت کمیسیون ها واقفیم اما تخصص تنها ملاک نیست.اگر شما به آمار درخواست نمایندگان مجلس نهم برای عضویت در کمیسیون های موضوع بحث ما مراجعه کنید می بینید بیشترین درخواست برای عضویت در این کمیسیون هاست!

  2. البته حضور یک فرهنگی در کمیسیون عمرانی دیدیم که نه تنها به نفع ما نبود بلکه چون غیر تخصصی بود به ضرر ما هم تمام شد حاصلش ایجاد یک پل بی قواره و ۳ زیر گذز کاملا غیر استاندارد در مرکز استان شد!!!

  3. حضور ملکشاهی راد به عنوان نایب رئیس باعث جذب اعتبارات ملی برای احداث راه آهن – آزادراه خرم آباد به اراک – احداث چهارخطه ها – و با بازدید کمیسیون عمران از خرم آباد شاهد عمران شهری خرم آباد با احداث زیرگذرها و روگذرها بودیم . ولی باید به اطلاع برسانم که آقای ملکشاهی راد نماینده مجلس بوده و کارش جذب اعتبارات برای استان بوده که به خوبی از عهدش درآمد و ایشان پیمانکار و ناظر پروژه ها نبوده ؟

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.