- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اجرای جدید «اذان دلنشین» سلیم موذن‌زاده+صوت ربنا

“سرویس فناوری ودانلود/میرملاس نیوز

 معنویت، خلوص و قدرت اذان مؤذن‌زاده اردبیلی آنچنان است که بسیاری آن را یک رویداد معنوی مهم تلقی می‌کنند و آن را روح‌افزا می‌دانند، چرا که ملودی‌های ایرانی در اذان مؤذن‌زاده همیشه جریان دارد.

مسلمانان جهان موسیقی ویژه‌ای دارند که خاص خودشان است؛ موسیقی که نامش «اذان»، ترانه سرایش«خداوند جهان» و خواننده و تنظیم کننده‌اش «انسان» است.

اذان که نشانه دعوت از مسلمانان به نماز است، در هیچ یک از ساعات شبانه روز از روی کره زمین قطع نمی‌شود و هرگاه در یک منطقه اذان به پایان برسد در منطقه دیگر آغاز می‌شود و در واقع کره زمین به ۳۶۰ خط طولی تقسیم می‌شود که زمان هر منطقه را مشخص می‌کند، و هر خط طولی با خط بعدی دقیقاً ۴ دقیقه فاصله دارد که با توجه به اینکه اذان نیز در زمان مشخصی در هر منطقه آغاز می‌شود، بنابراین به فرض اینکه مؤذن، اذان را با رعایت قواعد و به نیکویی ادا کند، در طول ۴ دقیقه می‌تواند اذان را به پایان رساند. بدین ترتیب با پایان اذان در یک منطقه، اذان در منطقه بعدی آغاز می‌شود.

سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی یکی از این طلایه‌داران این عرصه روحانیست که با صدایی دل‌انگیز و لحنی داوودی امسال بر سر سفره ایرانیان روزه‌دار صله وحدت بخش محبت الهی به ارمغان می‌آورد و با وفای به عهد امسال میهمان سفره‌های افطاری دوست‌داران ندای ملکوتی اذان ویژه ایرانی در سراسر جهان می‌شود.

این هدیه ویژه را که سلیم موذن‌زاده تنها یادگار در حال حیات زنده یاد «شیخ عبدالکریم موذن‌‌زاده اردبیلی نخستین موذن رادیوی ایران» در رمضان سال گذشته (پس از پخش اذان وی برای نخستین بار در جمهوری آذربایجان از شبکه ANS باکو ) برای ایرانیان سراسر جهان افتخار آفرید.

ویژگی اجرای این اذان در ۷۸ سالگی این نابغه روزگار با لحن داوودی و صدای همیشه جوان خود در دستگاه بیات ترک، یادگار اجداد خود استفاده از سه بیت اشعار فارسی استاد شهریار در وصف فلسفه اذان در مقدمه و اجرای ترجمه فارسی عبارات در قالب یک بیت شعر فارسی است.

همچنین سه بیت استاد شهریار برای مقدمه اذان وی از زیبایی‌های این صوت دلنشین آمیخته با عشق و احساس الهی است.

شب است و چهچه داوود سر به عرش افراز      افق شکافد و مرغان قاف در پرواز

چه صیحه‌ایست که مدهوش می‌کند آفاق        مگر حکایت محشر که می‌کند آغاز؟

تو گو اذان و مناجات حضرت داوود                    که کائنات برانگیزی از برای نماز

 

 اذان دلنشین سلیم موذن‌زاده

 

http://www.mirmalas.com/wp-content/uploads/2014/06/13930408000474.mp3 [1]

 

صوت ربنای سلیم مؤذن‌زاده اردبیلی

 

http://www.mirmalas.com/wp-content/uploads/2014/06/13930408000508.mp3 [2]