- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

برگزاری جشنواره اسب اصیل ایرانی با شعار “لرستان اولین مکان رام کردن اسب جهان”

 

مشاور مدیرکل میراث فرهنگی لرستان از برگزاری جشنواره اسب اصیل ایرانی در استان خبر داد.

 به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، عزیزی در کارگروه گردشگری استان، اظهار کرد: مستندات باستان شناسی در دیواره غارهای شهرستان کوهدشت، انجام کاوش‎هایی در محوطه تاریخی سنگ‎تراشان و بر اساس مفرغ‎های استان که مربوط به هزاره اول قبل از میلاد است به این نتیجه رسیدیم که استان اولین مکان رام کردن اسب در جهان بوده است، به همین منظور جشنواره اسب اصیل ایرانی با شعار “لرستان اولین مکان رام کردن اسب جهان” در استان برگزار می‎شود.

 وی با بیان اینکه برگزاری این جشنواره توسط بنیاد اسب مهرگان مطرح و مصوبه آن توسط فدراسیون اسب‎سواری اخذ شده است، اظهار کرد: همچنین در کنار این جشنواره نمایشگاه سوغات، صنایع دستی و موسیقی محلی حوزه زاگرس با توجه به اشتراکات قومی، مذهبی و زبانی با حضور ۳۱ استان کشور نیز در لرستان برگزار می‎شود.

 عزیزی تصریح کرد: به منظور جذب گردشگران و ماندگاری و اقامت آنها برگزاری چنین جشنواره‎ و نمایشگاه‎هایی می‎تواند مؤثر باشد.

 مشاور مدیرکل میراث فرهنگی لرستان ادامه داد: سعی داریم این جشنواره را در سه بخش جشنواره و نمایشگاه در استان برگزار کنیم که برای برگزاری این مهم به ۳ میلیارد ریال نیاز داریم.

 وی گفت: این جشنواره نیمه اول شهریور ماه سال جاری به صورت یک هفته در دامنه قلعه فلک‎الافلاک برگزار می‎شود.