تاریخ : سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳
3

فرماندار کوهدشت: نقش و نگارهای غار تاریخی میرملاس تخریب شدند

  • کد خبر : 52604
  • 09 تیر 1393 - 8:34

  فرماندار کوهدشت گفت: نقش و نگارهای غار تاریخی میرملاس این شهرستان تخریب شدند. به گزارش میرملاس نیوز ، حمزه‎پور در کارگروه گردشگری استان، اظهار کرد: غار میرملاس یکی از چهار غار منحصر به فرد جهان است. وی بیان کرد: این غار دارای نقش و نگارهای جالبی است و متأسفانه نقاشی‎های این غار تخریب شدند […]

 

فرماندار کوهدشت گفت: نقش و نگارهای غار تاریخی میرملاس این شهرستان تخریب شدند.

به گزارش میرملاس نیوز ، حمزه‎پور در کارگروه گردشگری استان، اظهار کرد: غار میرملاس یکی از چهار غار منحصر به فرد جهان است.

وی بیان کرد: این غار دارای نقش و نگارهای جالبی است و متأسفانه نقاشی‎های این غار تخریب شدند که باید مورد حمایت قرار گیرد.

حمزه‎پور در ادامه با اشاره به اینکه متأسفانه آثار باستانی در مسیر سد سیمره با عنوان شهر تیسفون زیر آب رفته، اظهار کرد: خود میراث فرهنگی استان در این باره آنگونه که باید کار انجام می‎داد، انجام نداده است و این آثار زیر آب رفته‎اند.

 غار میرملاس در ۳۰ کیلومتری کوهدشت و در کوه سرسرخین قرار دارد که پس از غارهای لاسکو و کرکس در فرانسه سومین غاری است که نگاره‎های رنگین بر روی دیواره‎های خود دارد، نقاشی و نگاره‎های این غار قدمتی ۱۲ هزار ساله دارد که متأسفانه در سال‎های اخیر آسیب‎های جبران‎ناپذیری بر این میراث تاریخی استان وارد شده است.

نقوش حیواناتی همچون گاو، روباه، گوزن، اسب و سوار در حال تیراندازی و شکار با رنگ‎های سیاه و قرمز بر دیواره این غار نقش بسته است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=52604

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. بابا آقای فرماندار چه عجب

  2. سلام.
    جناب فرماندار علیرغم علاقه ای که خدمتون دارم اما حداقل با این صراحت نمک براین زخم کهنه نپاشید! شما درطول اینمدت میتونستیدمنشا یک حرکت ماندگار دراین زمینه باشیدتا اسمتان درتاریخ این سرزمین همچون نقوش میرملاس ماندگار شود!

  3. کوهدشتی مقیم مرکزم
    حقم ضایع شده ، همشهری مقیم تهرانی که دستی بر آتش دارد کمکم کند

  4. اگر غار میرملاس و سایر آثار باستانی بعنوان یک پیشینۀ ارزشمند تاریخی و سرمایۀ ملی از همان اول مورد حفاظت قرار می گرفتند و مسئولین با تدابیر امنیتیِ خاصی مانع از تخریب و غارت آنها می شدند از لحاظ درآمدی میتوانستند جایگزین مناسب و تمام نشدنی بجای نفت و سوختهای فسیلی باشند

  5. چه عجب یکی از مسئولین اسمی از میرملاس آورد.آقای فرماندار با اینکه دیر شده ولی الان هم میتونید کاری کنید تا بیشتر از این تخریب نشه.توی این شهر تعداد زیادی من میشناسم فارغ التحصیل ارشد باستان شناسی ویا دانشجوی دکترا در زمینه مرمت و باستان شناسی هستن و بیکارن.چرا از استعداد این جوونا استفاده نمیکنید

    • خانم مهندس مسئولین ما فقط در حد حرف هستن اگه کاری میکردن تا حالا وضع فرق میکرد

  6. تازه از خواب بیدار شدی اقای فرماندار

  7. سلام اقای فرماندار لطف کنید بگید در این مدت که فرماندار شهر کوهدشت بودید چه کارای برای این شهرستان و مردمانش انجام دادی .که حالا افتادی بیاد غار تاریخی میرملاس

  8. بسه دیگه از یکطرفه قضاوت کردن شما جز رسانه ملی هستین وباید بیطرف باشید مگه ملکشاهی از امامی یا قبادی بدتربوده

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.