- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

استاندار لرستان: توجه به پل‌های تاریخی در بحث گردشگری لرستان ضروری است

 

استاندار لرستان گفت: توجه به پل‌های تاریخی در بحث گردشگری لرستان مهم و ضروری است.

هوشنگ بازوند در جلسه کارگروه گردشگری استان لرستان گفت: استان لرستان در زمینه‌های مختلف به ویژه بحث گردشگری دارای پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های فراوانی است.

این مسئول تصریح کرد: انتظار ما این است که در زمینه گردشگری کارهایی صورت گیرد، تا بتوانیم در این بخش شاهد اشتغال جوانان و پویا کردن اقتصاد استان لرستان باشیم.

بازوند با اشاره به اینکه باید در زمینه گردشگری در لرستان برنامه‌ریزی منظمی صورت گیرد، عنوان کرد: امروز استان لرستان در زمینه پل‌های تاریخی رتبه نخست کشور را دارد که در این زمینه باید توجه ویژه‌ای صورت گیرد.

استاندار لرستان گفت: استان لرستان باید در زمینه پویا کردن بحث گردشگری با کمک مدیران این امر محقق شود، تا بتوانیم شاهد رونق اقتصادی در این استان باشیم.

بازوند افزود: مردم این استان از ما می‌خواهند که در جهت اقتصاد تلاش کنیم، تا مشکلات این استان در زمینه‌های مختلف از جمله بیکاری رفع شود.

وی تصریح کرد: باید در زمینه بحث گردشگری امکاناتی برای گردشگران در زمینه‌های مختلف ایجاد شود، تا شاهد افزایش گردشگران در این استان باشیم.

استاندار لرستان گفت: در سال جاری در زمینه گردشگری هر شهرستان باید برنامه‌های خود را ظرف سه ماه آینده در زمینه گردشگری ارائه دهند، تا بتوانیم مشکلات آنها را توسط کارشناسان رفع کنیم.

بازوند عنوان داشت: در شهرستان‌ها اماکن گردشگری و تاریخی سرویس‌های بهداشتی آنها به شهرداری‌ها واگذار شده، اما در خارج از شهرستان‌ها ساماندهی سرویس‌های بهداشتی به عهده سایر دستگاه‌ها به ویژه میراث فرهنگی است که باید نظارت جدی داشته باشد.

وی از مدیرکل میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری لرستان خواست در خصوص واگذاری صنعت گردشگری و گزارشی از روند سد سیمره و آثار تاریخی آن و یک برنامه برای آب گرم نورآباد در نظر داشته باشد.

لازم به ذکر است، در این جلسه مدیران دستگاه‌های اجرایی نقطه نظرات خود را بیان کردند.