تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
3

آقای شهردار!

  • کد خبر : 52742
  • 11 تیر 1393 - 10:51

   نشست خبری شهردار خرم آباد با اصحاب رسانه و فعالان حوزه اطلاع رسانی روز سه شنبه ۱۰ تیرماه برگزار شد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، شهر خرم آباد از دیرباز تاکنون با مسایل و مشکلات شهری و عمرانی دست و پنجه نرم می کند و طی سال های اخیر تعویض و […]

IMG_0011

 

 نشست خبری شهردار خرم آباد با اصحاب رسانه و فعالان حوزه اطلاع رسانی روز سه شنبه ۱۰ تیرماه برگزار شد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، شهر خرم آباد از دیرباز تاکنون با مسایل و مشکلات شهری و عمرانی دست و پنجه نرم می کند و طی سال های اخیر تعویض و جابجایی شهرداران متعدد نیز نتوانسته اوضاع را ساماندهی کند.

سال گذشته پس از انتخاب ˈمحمد مهرابیˈ به عنوان شهردار خرم آباد و انصراف وی از حضور در شورای اسلامی شهر، سخنان وی مبنی بر شروع عملیات های عمرانی صدها میلیاردی و فعالیت شش برابر سال های گذشته در یکسال مورد توجه مردم و خبرنگاران قرار گرفت.

سخنانی که مهرابی در تمامی مصاحبه ها، جلسات با ربط و بی ربط و نشست های خبریش بر آن تاکید داشته و همچنان دارد و بر صحت سخنان خود مصر است در حالی که به تازگی شورای اسلامی شهر خرم آباد تز طرح سوال از وی را مطرح کرده است.

به نظر می رسید برگزاری نشست خبری امروز فرصت مغتنمی برای طرح پرسش و پاسخ بسیاری از معضلات شهر خرم آباد و چند و چون جریان استیضاح شهردار باشد که متاسفانه اینگونه نشد و خبرنگاران با دنیایی از سوالات بدون جواب جلسه را ترک کردند.

جلسه ای که به رسم معمول نشست های خبری آغاز شد اما جریان برگزاری و پایان آن به رسم معمول نبود و موجب دلخوری و سردرگمی خبرنگاران شد.

شهردار خرم آباد به رسم معمول و تکراری از اجرای طرح های میلیاردی در این شهر و اینکه اعتقاد دارد تمامی کارهای مجموعه شهرداری خرم آباد بدون ایراد، علمی و کارشناسی و منطقی است سخن راند.

در حالی که تقریبا یک ساعت طول کشید تا از مجموع حدود ۵۰ خبرنگار حاضر در جلسه! ، برخی از خبرنگاران سوالات خود را مطرح کنند اما پاسخگویی آقای شهردار به نحوی نامفهوم و غیر شفاف بود که این خبرنگاران در حین صحبت های آقای شهردار مجددا مجبور به طرح سوال خود شدند و دور باطل سوال و جوابهای بی ربط ادامه داشت.

بگذریم از اینکه تعداد خبرنگاران حاضر در جلسه بیش از انچه در نشست های معمول استاندار است بر آورد می شود اما سوال اینجاست که آیا شهردار سخن خبر نگاران را به خوبی متوجه نمی شود و یا قشر خبرنگار متوجه پاسخ های آقای شهردار نمی شوند؟

تنها اطلاعات خبری که شهردار در این نشست ارائه داد دو مورد ، اول اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۰ سواری شخصی خرم آباد ساماندهی نشده اند و دوم اینکه گورستان و ترمینال دغدغه شهر خرم آباد است.

به نظر می رسد نشستهای شبه خبری آقای شهردار خرم آباد بیشتر به سمت حاشیه پیش می رود تا متن چراکه در پایان هر جلسه خبرنگاران اطلاعات کمتری از چند و چون سوالات مطرح شده کسب می کنند.

آقای شهردار در این جلسه مکررا از اولویت های روان سازی ترافیک، شاخصه های شهرسازی، راستگویی و تلاشگری خود، تعامل با رسانه ها و دفاع از حق مردم سخن گفت بدون اینکه کوچکترین جزییات و یا شفاف سازی داشته باشد، مساله ای که خبرنگاران در جریان صحبت های آقای شهردار به کرات از وی می خواستند در ارائه پاسخ ها روشنگر و شفاف باشد.

با توجه به تعداد وافر خبرنگاران حاضر و ناظر در جلسه به دور از انتظار است که خبرنگارانی نتوانسته باشد در این جلسه حضور یابند اما برای اندک افرادی که شاید از قافله حضور عقب مانده باشند باید عرض کرد که جای هیچگونه نگرانی نیست چون به دلیل نبود در جلسه هیچ خبر و مطلبی را از دست نداده ند.

آقای شهردار ! تمامی سخنرانی هایی که شما در این نشست داشتید را همه می دانند ، امروز در این نشست حضور یافتیم تا از چند و چون دقیق فعالیت ها ی شهرداری و مساله استیضاح شما اطلاع یابیم که متاسفانه ˈ و دیگر هیچˈ !

آقای شهردار خرم آباد! به طور قطع جلسه امروز شما از لحاظ بار خبری پر از هیچ بود و این را نه تنها عده ای اندک بلکه بیش از حدود یک سوم خبرنگارانی که در حین سخنرانی شما جلسه را ترک کردند تایید می کنند.

عده ای هم که به رسم ادب و یا به دلیل برخی تعارفات ماندند نمی نوشتند و گاهگاهی سر صحبت های دو نفره خبرنگاران با یکدیگر در میان سخنرانی شما باز می شد!

آقای شهردار! از ۹دی ، پل جهادگران، مناقصه بلوار ولایت و بهارستان گفتید، اما همان حرفهای همیشگی که با قدرت در حال انجام است، تا پیش از این راکد بود، حق مردم است و ….. اما نگفتید از اینکه چه زمانی بهره برداری می شود؟ از اینکه وضعیت اعتباری و صحت مناقصه ها که این روزها به محافل عمومی مردم هم راه یافته نگفتید!

آقای شهردار محترم و سخت کوش! از توقف روند انتخابات شورایاران محلات هم که پرسیدیم فرمودید: خیلی در جریان تعطیلی انتخابات شورایاران نیستم.

جناب شهردار خرم آباد! از نگرانی هایی که در مورد وضعیت اعتباری و تامین هزینه ها وجود دارد سخن گفتیم که اینگونه پاسخ دادید: نگران پول نباشیم، ما سرمایه داریم و سرمایه ما مردم است که باید آنها را به میدان عشق بیاوریم!

جناب آقای مهرابی! شهردار محترم خرم آباد! به طور قطع می دانید که انجام و مدیریت کارها و در دست گرفتن فعالیت های بزرگ تا زمان بهره برداری و مشاهده عینی مردم از ثمرات و نتایج آن کاری بس دشوار و هنرمندانه است و البته به خوبی واقف هستید که در این میان رسانه ها به عنوان یار کمکی شما در این زمینه فعالیت می کنند ، بنابراین ارائه گزارشات و عملکرد دقیق، منطقی و مبتنی بر اسناد و مدارک جهت تنویر افکار عمومی راهگشای بسیاری از تنگناها و جوابگوی دهها سوال ایجاد شده در اذهان افکار عمومی خواهد بود.

آقای شهردار! همه ما به آنچه که شما اعتقاد دارید اعتقاد داریم!اما امروز اصحاب رسانه برای این مهم در نشست خبری شما حضور یافتند که متاسفانه این ظرفیت عظیم به طور ناخواسته نادیده گرفته شد و مطلبی برای ارائه رسانه ها به افکار عمومی در این جلسه روشن و شفاف سازی نشد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=52742

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 7در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۷
  1. جان شما شهروندان عزیز
    شهردار مهرابی روز ۹/۴جلسه ای در بحث اسفالت انتهای خیابان ولیعصر روبروی دانشگاه ازاد ردیف خایدالو ها با مردم داشتند هیچ آبی از ایشان گرم نمیشه و مردم این کوچه از شهردار گلایه دارند و ناراضی از مو ضوع هستند و خواستار رسیدگی مسئولین ارشد استان هستند
    درصورتیکه این مرقومه را بخوانند و ترتیب اثر دهند

  2. امین آزادبخت بدبخت (……)

    • اقای به اصطلاح میلاد
      باید خدمت جنابعالی عرض کنم اینجانب از حقوق شروندی خود که از ضروریات اولیه زندگی اجتماعی دفاع نموده در هر محکمه و محفلی حرف خود را خواهم زد
      جهت اطلاع و اگاهی جنابعالی وظایف شهرداری را را بطور مختصر شرح زیر میباشد
      ماده ۵۵ قانون شهرداریها :وظایف شهرداری:

      ۱ – ایجاد خیابانها، کوچه ها، میادین، باغهای عمومی، مجاری آب و توسعه معابر در حدود قوانین موضوعه .

      ۲- تنظیف، نگهداری و تسطیح معابر، انهار عمومی، مجاری آبهاوفاضلابها و تنقیه قنوات مربوط به شهروتأمین آب و روشنائی به وسائل ممکنه .

      تبصره یک : سد معابر عمومی واشغال پیاده روها واستفاده غیر مجاز از آنها، میدانها، پارکهاوباغهای عمومی برای کسب یا سکنی ویاهر عنوان دیگری ممنوع است وشهرداری مکلف است از آن جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد نمودن معابر و اماکن مذکور بوسیله مأمورین خود رأسآ اقدام کند .

      تبصره چهار : شهرداری مکلف است محلهای مخصوصی برای تخلیه زباله ونخاله و فضولات ساختمانی ومواد رسوبی فاضلابها و نظایر آنها تعیین و ضمن انتشار آگهی به اطلاع عموم برساند .

      محلهای تخلیه زباله بایدخارج از محدوده شهر تعیین شود.رانندگان وسائل نقلیه حامل زباله مکلفند آنها رافقط در محلهای تعیین شده ازطرف شهرداری خالی نمایند .

      ۳- مراقبت درامور بهداشت ساکنین شهر وتشریک مساعی بامؤسسات وزارت بهداری برای جلوگیری ازامراض مسری .

      اینها همه وظایفی هستند هر شخص عادی میبایست از انها اطلاع داشته باشد تا برسد به یک شهردار ،و شما که با بی اطلاعی جوابیه ای کورکورانه، مطالبی بدون ربط و متعصبانه و توهین به اشخاصی که میتوانند در مراجع قضایی علیه شما طرح شکایت نماینددر جواب کامنت اینجانب نگاشته اید

      ((باگفتن این مطلب خودم را کوچک میبنم چون حرمت خوانندگان گرامی برایم اهمیت ویژه ای دارد و جایگاه اشخاص برایم محترم است ولی چون از واژه کوچه بازاری((نوچه نوچه))استفاده نموده اید مجبورم صرفا در جواب شما دوست گرامی عرض کنم)) هم شما و هم بزرگان این استان،از مناصب شخصیتی و سیاسی شهر و دیار من از زمان دور و نزدیک اگاه هستید پس نمیتوان یک لقب نادرست را در قالب شخصیت کسی جای دهید که از حقوق بحقه خود دفاع نموده است. در ضمن از واژه های به زبان لری عنوان کردید(موفتی دقپم) شما اگر چیزی در چنته دارید شخصا مراجعه و حرفتان رودرو بزنید
      مجددا از همه دوستان وبگردم عذر خواهی میکنم

  3. جناب میلاد با مطالب رکیک و بی ادبانه نمیتوان جواب حقوق شهروندی که تمام مطالبات شهرداری و پرداخت نموده بدهید در ضمن توهین شما قابل ردگیری و پیگیری قانونی است

  4. با سلام خدمت همه دوستان وهمشهریان عزیز خرم آبادی . من مقیم تهران هستم و تخصص بنده مدیریت پروژه.و شاغل .در اواخر شهر سال قبل آقای شهردار را اتقافی ملاقات کردم به ایشان پیشنهاد دادم که چند طرح جهت میدان اسدآبادی و ناصر خسرو را دادم ،چند تیم طراحی معتبر که مشغول طراحی چند شهر اروپایی هستند دعوت شد و طرح مقدماتی ارائه شد و به شهردار نکاتی بیان شدمتاسفانه شهردار به این موضوع کم محلی کردنند ،احساس من این است ایشان یک مدیر سیاسی است نه یک مدیر متخصص به مسائل شهری بدین صورت باز هم خرم آباد ما به سمت پس رفت میره با یک تیم شورای شهر بدون هدف .

  5. شهرداری چه به شهردار سیاسی . شهرداری مدیر متخصص میخواهد نه سیاسی باز

  6. شهردار محترم بحث برزخ بین منطقه یک و منطقه دو انتهای خیابان ولیعصر … مشگل اسفالت خایدالو ها را بخاطر مردم این منطقه حل وفصل نمایند

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.