- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

آقای شهردار!

IMG_0011

 

 نشست خبری شهردار خرم آباد با اصحاب رسانه و فعالان حوزه اطلاع رسانی روز سه شنبه ۱۰ تیرماه برگزار شد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایرنا، شهر خرم آباد از دیرباز تاکنون با مسایل و مشکلات شهری و عمرانی دست و پنجه نرم می کند و طی سال های اخیر تعویض و جابجایی شهرداران متعدد نیز نتوانسته اوضاع را ساماندهی کند.

سال گذشته پس از انتخاب ˈمحمد مهرابیˈ به عنوان شهردار خرم آباد و انصراف وی از حضور در شورای اسلامی شهر، سخنان وی مبنی بر شروع عملیات های عمرانی صدها میلیاردی و فعالیت شش برابر سال های گذشته در یکسال مورد توجه مردم و خبرنگاران قرار گرفت.

سخنانی که مهرابی در تمامی مصاحبه ها، جلسات با ربط و بی ربط و نشست های خبریش بر آن تاکید داشته و همچنان دارد و بر صحت سخنان خود مصر است در حالی که به تازگی شورای اسلامی شهر خرم آباد تز طرح سوال از وی را مطرح کرده است.

به نظر می رسید برگزاری نشست خبری امروز فرصت مغتنمی برای طرح پرسش و پاسخ بسیاری از معضلات شهر خرم آباد و چند و چون جریان استیضاح شهردار باشد که متاسفانه اینگونه نشد و خبرنگاران با دنیایی از سوالات بدون جواب جلسه را ترک کردند.

جلسه ای که به رسم معمول نشست های خبری آغاز شد اما جریان برگزاری و پایان آن به رسم معمول نبود و موجب دلخوری و سردرگمی خبرنگاران شد.

شهردار خرم آباد به رسم معمول و تکراری از اجرای طرح های میلیاردی در این شهر و اینکه اعتقاد دارد تمامی کارهای مجموعه شهرداری خرم آباد بدون ایراد، علمی و کارشناسی و منطقی است سخن راند.

در حالی که تقریبا یک ساعت طول کشید تا از مجموع حدود ۵۰ خبرنگار حاضر در جلسه! ، برخی از خبرنگاران سوالات خود را مطرح کنند اما پاسخگویی آقای شهردار به نحوی نامفهوم و غیر شفاف بود که این خبرنگاران در حین صحبت های آقای شهردار مجددا مجبور به طرح سوال خود شدند و دور باطل سوال و جوابهای بی ربط ادامه داشت.

بگذریم از اینکه تعداد خبرنگاران حاضر در جلسه بیش از انچه در نشست های معمول استاندار است بر آورد می شود اما سوال اینجاست که آیا شهردار سخن خبر نگاران را به خوبی متوجه نمی شود و یا قشر خبرنگار متوجه پاسخ های آقای شهردار نمی شوند؟

تنها اطلاعات خبری که شهردار در این نشست ارائه داد دو مورد ، اول اینکه ۱۲ هزار و ۵۰۰ سواری شخصی خرم آباد ساماندهی نشده اند و دوم اینکه گورستان و ترمینال دغدغه شهر خرم آباد است.

به نظر می رسد نشستهای شبه خبری آقای شهردار خرم آباد بیشتر به سمت حاشیه پیش می رود تا متن چراکه در پایان هر جلسه خبرنگاران اطلاعات کمتری از چند و چون سوالات مطرح شده کسب می کنند.

آقای شهردار در این جلسه مکررا از اولویت های روان سازی ترافیک، شاخصه های شهرسازی، راستگویی و تلاشگری خود، تعامل با رسانه ها و دفاع از حق مردم سخن گفت بدون اینکه کوچکترین جزییات و یا شفاف سازی داشته باشد، مساله ای که خبرنگاران در جریان صحبت های آقای شهردار به کرات از وی می خواستند در ارائه پاسخ ها روشنگر و شفاف باشد.

با توجه به تعداد وافر خبرنگاران حاضر و ناظر در جلسه به دور از انتظار است که خبرنگارانی نتوانسته باشد در این جلسه حضور یابند اما برای اندک افرادی که شاید از قافله حضور عقب مانده باشند باید عرض کرد که جای هیچگونه نگرانی نیست چون به دلیل نبود در جلسه هیچ خبر و مطلبی را از دست نداده ند.

آقای شهردار ! تمامی سخنرانی هایی که شما در این نشست داشتید را همه می دانند ، امروز در این نشست حضور یافتیم تا از چند و چون دقیق فعالیت ها ی شهرداری و مساله استیضاح شما اطلاع یابیم که متاسفانه ˈ و دیگر هیچˈ !

آقای شهردار خرم آباد! به طور قطع جلسه امروز شما از لحاظ بار خبری پر از هیچ بود و این را نه تنها عده ای اندک بلکه بیش از حدود یک سوم خبرنگارانی که در حین سخنرانی شما جلسه را ترک کردند تایید می کنند.

عده ای هم که به رسم ادب و یا به دلیل برخی تعارفات ماندند نمی نوشتند و گاهگاهی سر صحبت های دو نفره خبرنگاران با یکدیگر در میان سخنرانی شما باز می شد!

آقای شهردار! از ۹دی ، پل جهادگران، مناقصه بلوار ولایت و بهارستان گفتید، اما همان حرفهای همیشگی که با قدرت در حال انجام است، تا پیش از این راکد بود، حق مردم است و ….. اما نگفتید از اینکه چه زمانی بهره برداری می شود؟ از اینکه وضعیت اعتباری و صحت مناقصه ها که این روزها به محافل عمومی مردم هم راه یافته نگفتید!

آقای شهردار محترم و سخت کوش! از توقف روند انتخابات شورایاران محلات هم که پرسیدیم فرمودید: خیلی در جریان تعطیلی انتخابات شورایاران نیستم.

جناب شهردار خرم آباد! از نگرانی هایی که در مورد وضعیت اعتباری و تامین هزینه ها وجود دارد سخن گفتیم که اینگونه پاسخ دادید: نگران پول نباشیم، ما سرمایه داریم و سرمایه ما مردم است که باید آنها را به میدان عشق بیاوریم!

جناب آقای مهرابی! شهردار محترم خرم آباد! به طور قطع می دانید که انجام و مدیریت کارها و در دست گرفتن فعالیت های بزرگ تا زمان بهره برداری و مشاهده عینی مردم از ثمرات و نتایج آن کاری بس دشوار و هنرمندانه است و البته به خوبی واقف هستید که در این میان رسانه ها به عنوان یار کمکی شما در این زمینه فعالیت می کنند ، بنابراین ارائه گزارشات و عملکرد دقیق، منطقی و مبتنی بر اسناد و مدارک جهت تنویر افکار عمومی راهگشای بسیاری از تنگناها و جوابگوی دهها سوال ایجاد شده در اذهان افکار عمومی خواهد بود.

آقای شهردار! همه ما به آنچه که شما اعتقاد دارید اعتقاد داریم!اما امروز اصحاب رسانه برای این مهم در نشست خبری شما حضور یافتند که متاسفانه این ظرفیت عظیم به طور ناخواسته نادیده گرفته شد و مطلبی برای ارائه رسانه ها به افکار عمومی در این جلسه روشن و شفاف سازی نشد.