- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

علی! هرچه قدر می‎گیری، نوش جانت

dbb0a43e-6d19-4b93-b571-ab514b4d9275-cb

 

مهران مریدی / میرملاس نیوز :  در برنامه دو روز پیش ماه عسل سه فوتبالیست از نسل‎های مختلف، مهمان احسان علیخانی بودند و روبروی دوربین‎ این برنامه به زندگی‎ قبل از فوتبالیست شدنشان اشاراتی داشتند.

 در این برنامه رضا عنایتی، سیدمهدی رحمتی و علی‎رضا بیرانوند حضور داشتند و از سختی‎هایی که در راه رسیدن به سطح اول فوتبال کشور داشتند، سخن گفتند که بعضی از این سخن‎ها دردناک بود. آنان هر سه درد چشیده و کشیده بودند و دوران کودکی و نوجوانی سختی را پشت سر گذاشته و به جایگاه کنونی رسیده بودند، جایگاهی که بدون شک برازنده آنهاست.

 ابتدا رضا عنایتی از دوران سخت کودکی‎اش سخن گفت و بعد نوبت به سید استقلالی‎ها رسید. این بازیکن‎ها بدون هیچ ملاحظه‎ای از دستفروشی، فروختن نارنجک و ترقه تا رانندگی و شرایط بد زندگی سخن گفتند و اینکه با توجه به شرایط آن روزهایشان، پدر رضا و مادر مهدی دوست نداشته‎اند این دو فوتبال را دنبال کنند.

 ‌نوبت به بیرانوند رسید. او که مشخص بود استرس دارد، ابتدا از محل تولدش و اینکه آن زمان عشایر بوده‎اند، سخن گفت و بعد به روستای سراب‎یاس که هم اکنون خانواده‎اش آنجا زندگی می‎کنند، اشاره کرد، خانه‎ای که زمین آن با اولین پول قرارداد او خریداری و مأوایی برای خانواده‎اش شده است.

 علی‎رضا از ریاضت‎هایش گفت که کمتر کسی می‎تواند در برابر آنها دوام بیاورد. او گفت: «پدرم با فوتبال مشکل داشت و مخالف بود که به فوتبال بروم. لباس‎های ورزشی‎ام را پاره می‎کرد و می‎گفت برو کارگری و پول دربیاور. بعد از آن روزها به تهران آمدم در حالی که پول، کار و جایی برای خواب نداشتم اما عشق به فوتبال همه وجودم را گرفته بود.»

 کارگری، خوابیدن در پارک، رفتگری، کار در رستوران و ماشین‎شویی از جمله سختی‎های بیرانوند در تهران بوده که بعد از فعالیت روزانه به تمرین نیز می‎رفته است. او می‎گوید: «ابتدا در پارک دور میدان آزادی می‎خوابیدم و بعد در جاهایی کار می‎کردم که شب‎ها جایی برای خواب داشته باشم و بعد از اینکه با تیم نفت قرارداد بستم، شب‎ها در نمازخانه باشگاه می‎خوابیدم و صبح زود تا قبل از اینکه کارمندان باشگاه بیایند بیدارم می‎کردند و می‎رفتم و در زمین چمن می‎خوابیدم.»

 وی که در بین صحبت‎هایش با سوالی علیخانی مبنی بر رفتگری‎اش مواجه شد با خونسردی گفت: «به آنجا هم می‎رسیم.» عنایتی و رحمتی محو صحبت‎های بیرانوند شده بودند که مجری برنامه به آنان گفت: «واقعاً سختی‎های علی از شما بیشتر بوده» و بازیکن‎های سابق استقلال تصدیق کردند.

 وقت برنامه ماه عسل برای صحبت‎های دروازه‎بان لرستانی کم بود، اما سرنوشت و سختی‎های که کشیده، بی‎شک در مقابل دستمزدی که می‎گیرد، خیلی کم است. طبق اعلام رسمی باشگاه نفت تهران، قرارداد بیرانوند در فصل گذشته ۲۹۰ میلیون تومان بوده، او هنوز قرارداد میلیاردی هم نداشته، اما اگر هم پول میلیاردی بگیرد، حقش است و حاصل زحماتش را می‎گیرد.

 نام بیرانوند در لیستی که کی‎روش به فیفا برای جام جهانی ارسال کرده بود، وجود داشت اما خط خورد. او همچنین از استقلال تهران پیشنهاد داشت که برای چهاردهمین دوره لیگ برتر به این تیم بیاید، اما چون یک فصل دیگر با نفت قرارداد دارد، مدیران این تیم مخالفت کردند. به هر حال بیرانوند به جایی رسیده که برازنده‎اش است و این پشتکار ستودنی و قابل تقدیر است.

 شاید صحبت‎های این فوتبالیست‎ها فقط در برنامه ماه عسل شنیده شود و این از خصوصیات برنامه‎ای است که اصل آن با صداقت پی‎ریزی شده است. ماهتون عسل.