تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
5

نماینده سلسله ودلفان: اصل ۴۴ قانون اساسی مانعی برای توسعه لرستان است

  • کد خبر : 52888
  • 15 تیر 1393 - 10:10

  نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای اصل ۴۴ قانون در خصوص عدم سرمایه گذاری دولت در بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی، به مانعی مهم در مسیر رشد و توسعه لرستان و رفع محرومیت های موجود دراین استان تبدیل شده است. به گزارش میرملاس نیوز ،ˈحجت الله سوریˈ  در […]

 

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای اصل ۴۴ قانون در خصوص عدم سرمایه گذاری دولت در بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی، به مانعی مهم در مسیر رشد و توسعه لرستان و رفع محرومیت های موجود دراین استان تبدیل شده است.

به گزارش میرملاس نیوز ،ˈحجت الله سوریˈ  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به محرومیت ها و عقب ماندگی های انباشت شده دراین استان، افزود: برهمین اساس، امروز مردم محروم دیار لرستان مجبور به تحمل فشار مضاعف ناشی از اجرای این اصل قانون اساسی در سطح استان هستند.

وی با اشاره به اینکه این قانون مانعی جدی برای توسعه استان لرستان شده، اظهار کرد: در سه دهه گذشته، کم توجهی در زمینه اجرای اصل ۴۸ قانون اساسی در خصوص برخورداری همه مناطق از منابع طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی و توزیع مناسب فعالیت های اقتصادی در این استان موجب شده تا لرستان از حقوق واقعی خود بهره مند نشوند.

سوری افزود: امروز نیز با مطرح شدن اصل ۴۴ قانون اساسی که مانع از سرمایه گذاری دولت در سطح استان هاست، مانع جدی دیگری در مسیر رشد و توسعه لرستان و محرومیت زدایی از این استان ایجاد شده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته بخش عمده ای از استان های کشور با استفاده از ارزهای هفت تا ۱۷۰ تومانی توانستند بخوبی شرایط برای رشد و توسعه را فراهم کنند که متاسفانه استان لرستان بنا به دلایل مختلف، از این فرصت و موقعیت ویژه بی نصیب ماند.

سوری تصریح کرد: همچنین تعداد محدود واحدهای صنعتی و صنایع کوچک و فعال استان لرستان نیز به بهانه خصوصی سازی واگذار شدند که این امر موجب بروز مشکلات و تنگناهای اقتصادی مضاعفی دراین استان و فقیرتر شدن مردم منطقه شده است.

به گفته وی، در شرایط کنونی، انتظار مردم و مسوولان استان لرستان از دولت و شخص رییس جمهوری به عنوان حافظ و پاسدار قانون اساسی، احقاق حقوق مردم لرستان و اجرای صحیح اصل ۴۸ قانون اساسی دراین استان محروم و توسعه نیافته است.

رییس مجمع نمایندگان استان لرستان همچنین با اشاره به سفر استانی دولت تدبیر و امید به لرستان، اظهار کرد: این سفر فرصت ویژه و مغتنمی را برای جبران محرومیت ها و مشکلات موجود در این استان فراهم کرده است.

سوری با بیان اینکه این سفر حقانیت و مظلومیت لرستان را برای دولتمردان نمایان کرد، گفت: امیدوارم با پیگیری مسوولان استانی و توجه ویژه دولت شاهد بروز تحولی اساسی در روند رشد و توسعه استان و رفع محرومیت های موجود دراین استان باشیم.

 

 

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=52888

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. روزی حکومت پهلوی،روزی جنگ تحمیلی،روزی بازسازی استانهای مرزی و اکنون کنار کشیدن دولت از اقتصاد موجب رکود وسکون لرستان و استانهای ضعیف شده است ، مدیریت جهادی چاره کار است عزیزم که هیچوقت کسی از خود وجناحش مایه نمی گذارد

  2. جناب سوری مصاحبه ۲ ماه پیش عملی نشد وشم معترض بودید که سر پرستان ادارات بر کنار شوند از جمله تاکید شما بر. کنار گذآشتن سر پرست قراردادی ادازه صنعت ومعدن وتجارت دلفان بسیار ممنو نیم.

  3. جناب آقای سوری
    ریاست محترم مجمع نمایندگان استان لرستان
    باسلام و تحیت:
    اظهارات حضرتعالی در ۲بخش مستقل قابل بررسی است:
    نخست؛ ایرادبه اجرای اصل۴۴قانون اساسی و مزاحمت این اصل برای توسعه و پیشرفت استان:
    باید بگویم سالها از فرمان رهبر معظم انقلاب در اجرای اصل ۴۴قانون اساسی و ثمرات ایفای به آن قانون می گذرد توجه جنابعالی و سایر عزیزان را به منویات آقا در این حوزه جلب میکنم:

    “اگر همه مسئولان و دستگاهها همت کنند در ۲ یا ۳ سال آینده نشانه های محسوس و شوق آفرین اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ آشکار می شود و امیدواری به آینده روشنِ کشور افزایش می یابد
    این مشکل از بی توجهی به نقش سیاستهای اصل ۴۴ در ایجاد تحول عظیم اقتصادی در کشور ناشی شده و یا به علت برداشت های مختلف و نرسیدن به یک درک مشترک در بخشها و دستگاههای مختلف به وجود آمده است که هدف از برگزاری این جلسه تبیین اهمیت موضوع و رسیدن به یک برداشت واحد است
    اجرای سیاستهای کلی اصل ۴۴ به معنای چوب حراج زدن به ثروت عمومی کشور نیست بلکه به معنای تبدیل دارایی کم بازده به ثروتی پراثر و پیش برنده اقتصاد کشور با جهت گیری به سمت قشرهای محروم جامعه است
    اینگونه سرمایه گذاریها از عهده دولت خارج است ضمن اینکه دولت در حوزه های راهبردی و فناوریهای پیشرفته وظایف سنگینی برعهده دارد که بخش خصوصی وارد آنها نمی شود و دولت باید در این حوزه ها تمرکز کند
    برای افزایش ثروت ملی، باید راه سرمایه گذاری و تولید اقتصادی برای همه مردم هموار شود و نیروهای جوان تحصیلکرده و مدیران لایق بتوانند در پرتو حمایتهای دستگاههای مختلف، طرحهای بزرگ و ثروت آفرین را اجرا کنند…”
    بنابراین اجرای اصل ۴۴قانون اساسی با فرایند ترکیبی آن و مثبت اندیشی به این اصل برجسته و پیش برنده قانون اساسی میتواند بسیاری ازدردهای عمیق و زخمهای زجرآور اقتصادی این استان محروم را درمان می نماید.
    دوم:دغدغه جنابعالی و سایر دلسوزان نظام مقدس جمهوری اسلامی بویژه هم استانیهای عزیز و فعالان سیاسی و در اجرای اصل ۴۸قانون اساسی قابل سپاس است
    ناتوانی و عجز مسئولان و نمایندگان گذشته ی استان در دفاع از توزیع درآمدهای ملی و فعالیتهای اقتصادی؛ تصویری از”قصورتاریخی و نابخشودنی “آنان را در ذهن ساکنان این استان محروم به ودیعه گذاشته است
    اصلی که صریح و شفاف و بدون نیازبه ضرورت تفسیر اشعار می دارد:
    “در بهره‌ برداری از منابع طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی در سطح استان ها و توزیع فعالیت های اقتصادی میان‌ استان ها و مناطق مختلف کشور، باید تبعیض در کار نباشد. به طوری‌ که هر منطقه فراخور نیازها و استعداد رشد خود، سرمایه و امکانات‌ لازم در دسترس داشته باشد.”
    این اصل؛سند پر محتوایی برای مطالبه حقوق شهروندان لرستانی و سهم خواهی آنها از ظرفیتها و درآمدهای ملی است
    سهم نمایندگان ومسئولین محترم استان ،مطبوعات و رسانه ها در مطالبه منطقی اصل ۴۸قانون اساسی
    به مراتب اولی به اهتمام سایرین است ولاغیر…

  4. چند روز قبل آقای ولدی رییس سازمان صنعت معدن وتجارت به اتفاق معاونینش برای بر رسی مشکلات. واحدهای صنعتی. سفری به شهرستان زمان بندی شده به شهرستان دلفان داشتند وعده داده شده بود که در نشتی با فرماندار بومی شهر با حضور ما لکین واحدهای صنعتی بر گزارشود که این دیدار راس ساعت ۷ غروب با ورود رییس سازمان ومیزبان. می بایست به طور حتم بر گزار شود اما متا طسفانه. مدیر یازمان به اتفاق مدعوین صنعتی در حیاط فرمانداری حاضر اما ار آمدن فرماندار خبری نشد که بعد از مدتی انتظار مدیر سازمان بدون نتیجه فرمانداری را ترک کردن که این قضیه. باعث شر مندگی وضایع شدن مدییران صنعتی شد این روند نا خوشایند بر می گرذ به مدیریت مدیر عزل شده قبلی که ایشان با وجود نیروی رسمی. مو جود در اداره از نیروی قرار دادی بی تجربه برای س
    ر پرستی ا داه استفاده کرد که نماینده محترم بارها به این قضیه در مصاحبه ها اعتراض داشت که با لجاجت مدیر قبلی مواجه می شد که الحمدلله مدیر دولت احمدی نژاد عزل وآقای کلدی سکاندار این سازمان در استان شدند که بآین وجود سرپرست دولت ومدیر کل قبلی تا کنون بر کنار نشده است که جای تاسف دارد فلدا از مدیر دولت روحانی انتظار این است که سریع تر اقدام کنند که منجر به این خاطرات تلخ برای شهرمان نشود.با سپاس ومدیران واحدهای صنعتی مظلوم واقع شده شهریتان دلفان.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.