- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده سلسله ودلفان: اصل ۴۴ قانون اساسی مانعی برای توسعه لرستان است

 

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: اجرای اصل ۴۴ قانون در خصوص عدم سرمایه گذاری دولت در بخش های مختلف اقتصادی و تولیدی، به مانعی مهم در مسیر رشد و توسعه لرستان و رفع محرومیت های موجود دراین استان تبدیل شده است.

به گزارش میرملاس نیوز ،ˈحجت الله سوریˈ  در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به محرومیت ها و عقب ماندگی های انباشت شده دراین استان، افزود: برهمین اساس، امروز مردم محروم دیار لرستان مجبور به تحمل فشار مضاعف ناشی از اجرای این اصل قانون اساسی در سطح استان هستند.

وی با اشاره به اینکه این قانون مانعی جدی برای توسعه استان لرستان شده، اظهار کرد: در سه دهه گذشته، کم توجهی در زمینه اجرای اصل ۴۸ قانون اساسی در خصوص برخورداری همه مناطق از منابع طبیعی و استفاده از درآمدهای ملی و توزیع مناسب فعالیت های اقتصادی در این استان موجب شده تا لرستان از حقوق واقعی خود بهره مند نشوند.

سوری افزود: امروز نیز با مطرح شدن اصل ۴۴ قانون اساسی که مانع از سرمایه گذاری دولت در سطح استان هاست، مانع جدی دیگری در مسیر رشد و توسعه لرستان و محرومیت زدایی از این استان ایجاد شده است.

نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی گفت: در گذشته بخش عمده ای از استان های کشور با استفاده از ارزهای هفت تا ۱۷۰ تومانی توانستند بخوبی شرایط برای رشد و توسعه را فراهم کنند که متاسفانه استان لرستان بنا به دلایل مختلف، از این فرصت و موقعیت ویژه بی نصیب ماند.

سوری تصریح کرد: همچنین تعداد محدود واحدهای صنعتی و صنایع کوچک و فعال استان لرستان نیز به بهانه خصوصی سازی واگذار شدند که این امر موجب بروز مشکلات و تنگناهای اقتصادی مضاعفی دراین استان و فقیرتر شدن مردم منطقه شده است.

به گفته وی، در شرایط کنونی، انتظار مردم و مسوولان استان لرستان از دولت و شخص رییس جمهوری به عنوان حافظ و پاسدار قانون اساسی، احقاق حقوق مردم لرستان و اجرای صحیح اصل ۴۸ قانون اساسی دراین استان محروم و توسعه نیافته است.

رییس مجمع نمایندگان استان لرستان همچنین با اشاره به سفر استانی دولت تدبیر و امید به لرستان، اظهار کرد: این سفر فرصت ویژه و مغتنمی را برای جبران محرومیت ها و مشکلات موجود در این استان فراهم کرده است.

سوری با بیان اینکه این سفر حقانیت و مظلومیت لرستان را برای دولتمردان نمایان کرد، گفت: امیدوارم با پیگیری مسوولان استانی و توجه ویژه دولت شاهد بروز تحولی اساسی در روند رشد و توسعه استان و رفع محرومیت های موجود دراین استان باشیم.