تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
5

رسانه های محلی و پی گیری مطالبات مردم

  • کد خبر : 52983
  • 16 تیر 1393 - 17:58

  عزت اله امیری (امرایی ) / میرملاس نیوز :  رسانه های محلی ونقش آنها در پی گیری مطالبات مردمی امروزه به طور کلی به هر وسیله ای که بتواند اخبار واطلاعات مورد نیز مخاطبان را در اختیار انها قرار بدهد رسانه می گویند واگر روز گاری رادیو تنها رسانه مورد استفاده مردم بود وبا […]

untitled

 

عزت اله امیری (امرایی ) / میرملاس نیوز : 

رسانه های محلی ونقش آنها در پی گیری مطالبات مردمی

امروزه به طور کلی به هر وسیله ای که بتواند اخبار واطلاعات مورد نیز مخاطبان را در اختیار انها قرار بدهد رسانه می گویند واگر روز گاری رادیو تنها رسانه مورد استفاده مردم بود وبا گذشت زمان تلویزیون وروزنامه ها وهفته نامه نیز به جمع رسانه ها اضافه شدند اما هم اکنون فراگیر ترین مصداق برای رسانه ها قضای مجازی و سایت های اینترنتی می باشد چرا که تمام رسانه های قبلی اعم از رادیو وتلویزیون و روز نامه را می توان به صورت یگجا در فضای مجازی دید.
با توسعه کمی وکیفی رسانه ها اگر در گذشته مردم فقط اخبار مهم و مربوط به پایتخت ها و شهر های بزرگ را می توانستند دریافت کنند امروز به یمن سایت های اینترنتی اخبار ریز ودرشت روستاها و شهر های کوچک همانند شهر های بزرگ در زمان بسیار کوتاهی در سراسر کشور پخش می شود وبه همین دلیل رسانه های محلی هر شهرستان می تواند نقش بسیار مهمی در شناساندن ان شهرستان به افکار عمومی باشد یعنی مثلا افرادی که هر گز گذرشان به شهرستان کوهدشت نیفتاده است با خواندی سایت میر ملاس می توانند یک تصویر کلی از این شهرستان و مسائل و مشکلات ان و هم چنین مزیت ها وتوانمندی های این شهرستان را در ذهن خود تداعی کنند.
یکی از تفاوت های بارز رسانه های محلی با رسانه های ملی وابسته نبودن انها به مراکز قدرت دولت ها می باشد .رسانه های ملی وابسته به وزارت خانه ها ومراکز تصمیم گیر کشور هستند ودر نتیجه این رسانه ها با نگاه دولت مردان و موافق ایده های انها منتشر می شوند ودر نتیجه استقلالای که در رسانه های محلی دیده می شود در انها وجود ندارد ورسانه ها ی محلی با توجه به این که ازطرف مردم مدیریت می شوند و نظر وافکار مردم در این رسانه ها دیده می شود مورد توجه مردم واقع می شوند وطرح مشکلات و مطالب محلی باعث ارتباط و وابستگی مردم به رسانه های محلی می شود .
در رسانه های محلی این خبر نگاران نیستند که به دنبال سوژه مناسب برای جذب مخاطب می گردند بلکه خود مردم از طیف ها و دسته های گوناگون سوژه های جذاب ومورد قبول را در اختیار مدیران رسانه فرار می دهند .
با توجه به نفوذی که رسانه های محلی بر افکار عمومی هر منطقه دارند مدیران سیاسی و روسای احزاب سیاسی در مقاطع حساس مانند انتخابات نیاز به در اختیار گرفتن فضای عمومی جامعه به نفع گروه خود را دارند و به همین دلیل رسانه های محلی مورد تهدید قرار می گیرند که دراین زمان نقش مدیریت رسانه در جهت حفظ استقلال رسانه می تواند اعتماد مردم را به رسانه برای همیشه بیمه نماید چون در صورت تسلیم شدن رسانه فراگیری خود را از دست خواهد داد ومخاطبان دیگر اعتماد خود را به رسانه از دست می دهند چرا که رفتن به سمت هر جریان سیاسی به صورت یک جانبه باعث می شود که نقاط قوت ان جریان برجسته ونقاط ضعف ان از سوی رسانه کتمان شود واین تاثیر منفی براستقلال ریانه دارد..
از ویژگی های یک رسانه محلی گرفتن پاسخ از مسئولان محلی برای سولات مردم می باشد و برای این منظور باید مدیران رسانه با مسئولان محلی رابطه ای خوب ورسمی داشته باشند اما باید توجه کنند که از این رابطه برای کار های شحصی استفاده نکند چرا که در ان صورت باید رسانه بجای تریبون مردم تریبون مسئولان دولتی شود.

 رسانه های محلی وبومی می توانند نقش یک نهاد ناظر واقعی را برای مسئولان دولتی شهرستان ومنطقه داشته باشند چرا که در هر اداره و نهاد دولتی اخبار ریز و غیر رسمی وجود دارد که فاش شدن انها می تواند سبب اصلاح امور به نفع مردم باشد و چون در همه ادارات ونها د های دولتی افرادی هستند که به راحتی می توانند با رسانه های محلی ار تباط بر قرار نمایند .
همان طور که در سطح ملی وجهانی رسانه ها می توانند در مقاطع حساس تاثیر خود را بر افکار عمومی جامعه به نفع یا به ضرر یک جریان وگروه خاص بگذارند رسانه های محلی وبومی شاید نقش مهمتر وبهتری را در تاثیر گذاری بر افکار عمومی داشته باشند..
امروزه وفتی در بعد جهانی می خواهند مثالی برای تاثیر گذاری رسانه ها بر افکار عمومی بزنند بر نقش رسانه ها در شکست ژان ماری لوپن در فرانسه در دور دوم انتخابات تا کید می کنند . در این انتخابات ژان ماری لوپن چپ گرا در فرانسه با اختلاف زیادی در دور اول بر رقیب خود پیروز شد اما در فاصله یک هفته تا دور دوم انتخابات رسانه ها فرانسه و کشور های غربی توانستند با تاثیر بر افکار عمومی شکست غیر منتظره ژان ماری لوپن را در دور دوم رقم بزنند که تمام تحلیل گران سیاسی بر نقش صدر صدی و اتحاد رسانه ها برای این شکست واقف هستند.
در سطح ملی و کشور خودمان هم می توانیم به دو انتخابات اخیر ریاست جمهوری اشاره کنیم که حتما خوانندگان عزیز می دانند که تا قبل از مناظره ها نظر سنجی ها چگونه بود ودر جریان مناظره ها سبد های رای کاندیدا ها جابجا شدند .
در سطح بومی ومحلی نقش رسانه ها در پی گیری مطالبات محلی می تواند بیشتر باشد.به نظر می رسد بالاترین سطح برای پی گیری مطالبات محلی تاثیر رسانه های محلی بر افکار عمومی انها در تصمبم گیری حساس مانند انتخابات باشد.
اولین کار یک رسانه برای حل مشکلات مردم شناسایی مشکلات واقعی مردم اعم از اقتصادی وفرهنگی وعلمی و بهداشتی و …….. می باشد و رسانه باید به صورت متمادی این مشکلات را در رسانه درج نماید تا هم مردم وهم مسئولان به اهمیت انها واقف شوند. پس از شناخت این مشکلات باید راه حل های پیشنهادی توسط رسانه ارائه گردد.
پی گیری مطالبات مردمی به صورت مستمر باعث می شود که مشکل از سوی مردم ومسئولان به فراموشی سپرده نشود .اگر یک رسانه پس از پی گیری مطالبات مردمی نتواند به نتیجه دلخواه مردم برسد مهمترین راهبرد رسانه برای حل مطالبات مردمی را به صورت ضمنی در اختیار مردم قرار داده است .
این راهبرد همان تصمبم گیری مردم در مورد سپردن زمام امور به دست مسئولانی است که می توانند مشکلات مردم را حل نمایند که چنین راهبردی خوشبختانه به صورت مرسوم وکاملا قانونی در نظام مقدس جمهوری اسلامی در اختیار مردم است واین راهبرد همان انتخابات می باشد که مردم می توانند زمام امور را به دست کسانی بدهند که بتوانند مشکلاتی را که قابل حل شدن هستند حل نمایند.
در پایان می خواهم یاد آوری کنم اگر شهرستان کوهدشت ورومشگان در سال های قبل مانند امروز رسانه های مجازی همچون میر ملاس وغیره داشتند شاید اکنون بجای شهرک مهاجران در پتروشیمی اراک ما نیز شهرکی یا بهتر بگویم شهری به اندازه کوهدشت برای کار مندان پتروشیمی در شهرستان کوهدشت داشتیم. شاید باورش برایتان سخت باشد اما مطمئن باشید اگر ان روز ها مردم شهرستان مانند امروز که کوچکترین خبر ریز ودرشت شهرستان در کوتاه ترین زمان ممکن توسط همین سایت به مخاطبان عرضه می شود اگر مردم می دانستند شاید امروز بجای تاسف برای حادثه سعادت اباد و هزاران حادثه ریز ودرشت که در رسانه ها درج نمی شود جوانان همشهری من وشما بجای آواره بودن در تهران برای کار گری باعث رونق افتصاد کشور می شدند.
حقیر بخوبی بیاد دارم که مهمترین مطالبه مردم شهرستان کوهدشت ورومشگان پس از آرامش در کشور بعد از جنگ احداث یک سد مانند سایر استان ها برای ابی نمودن زمین های کشاورزی بود.همان مردمی که در جریان جنگ تحمیلی دین خود را به انقلاب ونظام ادا کردند و امروز هم هر جا نظام احتیاج داشته باشد با جان ودل از نظام حمایت می کنند.
تا جایی که هم سن وسال های من بیاد دارند زمین فوتبال شهرستان کوهدشت(ورزشگاه) داستان های زیادی از حضور مردم برای استقبال از مسئولان واحداث سد در شهرستان کوهدشت در دل خود دارد.
در دولت سازندگی بیاد دارد که رییس جمهور پس از انکه اعلام نمود قرار داد احداث سد (نمی دانم ان زمان چه نامی داشت چون با گذشت زمان طولانی شاید چندین نام برای سد کوهدشت عوض شده است) توسط شرکت قدس بسته شده و ظرف ۲ یا ۳ سال اینده اب سد به کوهدشت ورومشگان می اید شاید چمن ورزشگاه تحمل پایکوبی و شادی مردم حاضر در ورزشگاه را به خاطر این که بعدا دیگر به خاطر احداث سد تشنگی نخواهد کشید را با جان ودل خرید.
در دولت اصلاحات نیز دوباره ورزشگاه با همان طراوت و شادابی مردم منتظر خبری از آبی نمودن زمین های کوهشت ورومشگان بود.این بار نیز اقای خاتمی همانند سلف خود خبر از ابی نمودن زمین های کوهدشت ورومشگان وتبدیل شهرستان به بهشت سبز غرب کشور را داد اما پس از ۸ سال که دولت اصلاحات رفت کار احداث سد از روی کاغذ فراتر نرفت و در این میان صدای هیچ کسی هم در نیامد و هیچ رسانه ای هم پی گیری نکرد.
باروی کار آمدن دولت احمدی نژاد برای بار چندم ورزشگاه اماده پایکوبی و صلوات برای احداث سد (واین بار دیگر اسم هم داشت معشورهو قرار بود توسط قرار گاه خاتم الانبیا ساخته شود) بود .
برای مردم شهرستان کوهدشت که دولت احمدی نژاد به علت احداث نمودن بیش از حد سد بر روی رودخانه ها توسط کارشناسان آبی و محیط زیست مورد انتقاد قرار گرفت فرصتی بهتر از این پیدا نمی شد چرا که در دولتی که نام عدالت محور بر خود نهاده بود عدالت حکم می کرد که استانی که ۱۲ درصد اب های جاری کشور را دارد نه ۱۲ درصد بلکه حداقل یک سد در معیار ملی را داشته باشد.
آقای احمدی نژاد که از دو جهت با دولت های سابق تفاوت داشت امید زیادی در دل مردم گذاشت که این بار دیگر نگران نباشید ومعشوره از روی کاغذ و سخنرانی به عرصه وجود واقعی قدم خواهد گذاشت.تفاوت اول این بود که حقیقتا احمدی نژاد بودجه زیادی را برای مناطق دور افتاده و محروم در نظر گرفت و بودجه ای که تا ان زمان فقط سر از تهران وشیراز واصفهان و در می اورد این بار به ایلام وسیستان ولرستان وغیر رفت و تفاوت دوم در آمد زیاد دولت از فروش نفت بود.نمی دانم چرا اما وقتی احمدی نژاد در دور دوم سفر به لرستان اعلام نمود (در ورزشگاه تختی خرم اباد)که ما پول برای لرستان فرستادیم اما این پول ها جذب نشده است وبه مرکز برگشت خورده باورم شد که شاید ما مردم لرستان خودمان هم مقصریم .در ان زمان که استان های دیگر در فکر گرفتن ردیف ملی برای پروژه های استان خود بودند ما حتی نتوانسته بودیم بودجه اختصاص داده شده را جذب کنیم .شاید اگر در ان زمان چند رسانه قوی مانند امروز معشوره را پی گیری می کردند کار معشوره به اما واگر کشیده نمی شد که اکنون تازه یاد مسئولان افتاده که معشوره مجوز دارد یا ندارد ؟
به داستان معشوره اضافه کنید که هر کاندیدای ریاست جمهوری مانند ناطق نوری و محسن رضایی و دیگر مسئولان به کوهدشت امدند وعده دادند مردم کوهدشت را به معشوقه خود یعنی معشوره می رسانند اما تا کنون هیچ کدام محقق نشدند.
شاید برخی به راقم این سطور وبه حقیر ایراد بگیرند که چرا در انتهای مطلبتان باز سر از معشوره در اوردید؟حقیقت ماجرا این است که با اوضاع اقتصادی کشور دیگر مانند سابق نیست که دولت بتواند پروژه عظیم مانند پتروشیمی وغیره را در شهرستان احداث کند چون اولا از نظر آماری در دولت سابق تمام شهرستان ها واستان های کشور تا دلتان بخواهد از هر نوعی پالایشگاه وکار خانه وپتروشیمی مجوز گرفته اند و برخی به بهره برداری رسیده و برخی در حال اتمام هستند به نظر کارشناسان پروژه های در حال احداث در تمام زمینه ها جوابگوی نیاز های کشور و صادارات ان در هر زمینه تا چند دهه اینده می باشند ودوما در شرایط فعلی بیشتر پروژه ها با توجه به عزم دولت برای اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی وخصوصی سازی باید هزینه قسمت زیادی از انها توسط بخش خصوصی تا مین گردد که در لرستان کمتر می توان سرمایه گذارانی را در این حد یافت پس چاره ما فقط معشوره است چرا که شما بخوبی می دانید ما با این که این پروژه در حال احداث می باشد متاسفانه به دلایلی که فقط برای استان ما مصداق دارد می خواهند ان را تعطیل کنند حال اگر ما بخواهیم از صفر شروع کنیم دیگر ته ماجرا را خودت حدس یزن. پس مهمترین مطالبه ما معشوره است چرا که دیگر مطالبات ما شاید در طول حل مشگل معشوره باشند چون اگر خیلی هم بدبینانه قضاوت کنیم با اثرات معیشتی و اشتغال زایی که معشوره دارد می توان پیش بینی کرد که در صد زیادی از مطالبات مردمی حل می شود.
درپایان به عنوان یکی از هزاران نفری که در شهرستان کوهدشت چشم امید به احداث معشوره دارند ار تمامی افرادی که در گذشته وهم اکنون در روند احداث این سد تلاش نموده اند نهایت تشکر وقدر دانی را دارم .از دولت سابق ونمایندگان سابق و فعلی ، استانداران لرستان در گذشته وحال که در روند تنها امید مردم شهرستان یعنی احداث معشوره تلاش کرده اند تشکر می کنیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=52983

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 24در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۴
  1. مرسی از مطلب زیباتون/مثل همیشه صافو صادق

    • تیتر خبر میرملاس از شکایت نمایندگان خوزستان نسبت به سد معشوره را بخوانید بعد به اقای امیری گیر بدهید که همش در مورد معشوره می نویسی بعد میر ملاس گیر بدهید که داری فلان شخص را تخریب می کنی ؟بعد بیایید مانند ۲ سال گذشته سکوت کنید که معشوره مسکل ندارد.من مطمئنم تمام افراد رسانه ای و غیر رسانه ای و مسئول وغیر مسئول کوهدشت واستان دوست دارند معشوره اجرا بشود اما نمی دانم چرا برخی حقیقت را به مردم نمی گویند اقایون بیایید با مردم شفاف باشیم بگوییم دولت تدبیر وامید بنا به برخی ملاحظات سیاسی می خواهد معشوره را تعطیل کند وکاری از دست کسی بر نمی اید .شاید انوقت مدم خودشان از روش های غیر رسمی پی گیری کنند و تکلیف خود را بدانند که در اینده چگونه حرکت کنند

  2. اقای امیری مانند همیشه شیوا ورسا ونوشتی اما حقیقتا مردم کوهدشت ورومشگان دیگر رمقی برای شنیدن این مقاله ها و گفته ها ندارند .این درست است که ان زمان رسانه وسایت نبود اما من وشما و افراد زیادی که می دانستیم چه بلایی بر سر معشوره ویا به قول شما این سد بی نام ونشان می اید .شاید من نیز مانند شما اکنون پی برده باشم که ما مردم شهرستان و استان نیز خودمان مقصریم .مثلا خود حضرت عالی اگر می دانستی که نماینده کاری برای شهرستان انجام نمی دهد چرا چندین دوره فقط به یک نفر رای دادی و ۳ بار هم نماینده شد ایا بار اول ویا بار دوم ویا بار سوم نتیجه نگرفتی که این اقا نمی تواند کاری از پیش ببرد ؟
    من نمی خواهم مقصر را فقط به ان فرد محترم ونماینده ۳ دوره بدهم چرا که جریان مقابل هم در اوج قدرت دولت اصلاحات نیز هیچ کاری برای کوهدشت انجام نداد.تنها کور سوی امیدی را که می توان دید در زمان نمایندگی شاهرخی قبادی بود که متاسفانه ایشان نیز نتوانست ان طور که باید وشاید کوهدشت را به حق خود برساند.
    حقیقت ماجرا این است که تا نمایندگان ما افرادی بودند که فقط به فکر تعویض مدیران ادرات از صدر تا پایین حتی مدیریت یک مدرسه ابتدایی بودند ویا نمایندگان ما کسانی بودند که به فکر جریانات سیاسی خود بودند و نمایندگی را پلی برای سکوی پرتاب خود به گرفتن منصب در پایتخت می دانستند و یا نماینده ما ان فرد محترمی بود که بجای پی گیری اشتغال جوانان محروم کوهدشت در فکر تعریف جرم سیاسی بود و نوشتن تعاریف عریض وطویل ازجرم سیاسی ما مردم شهرستان همچنان باید در فقز ومحرومیت بسر ببریم .ما باز هم در اشتباه بودیم و در دوره اخیر نیز متاسفانه هر دو جریان سیاسی از روی عناد ولج فرد محترمی را به مجلس فرستادیم که این فرد قبلا امتحان خود را پس داده بود ؟ایا ۲۰ سال رییس دادگستری استان بودن کمتر از نمایندگی بود که نماینده محترم قبلا هیچ کاری نکرده بود ؟ایا نباید مردم درک می کردند که در زمان شاهرخی قبادی تمام مناصب شهرستان وتمام بر نامه های شاهرخی قبل از انتخابات ودر حین انتخابات وبعد از انتخابات توسط همین نماینده فعلی چیده می شد ؟کیست که ندادند که شاهرخی قبادی و نماینده فعلی بدون هماهنگی هم هیچ کاری را تا قبل از اختلاف بوجود امده انجام نمی دادند پس را نماینده سایق دقیقا تویط نماینده فعلی امتداد پیدا کرد وتا کنون که مردم فقط باید حسرت گذشته را بخورند یعنی ما قبلا می گفتیم چرا محرومیم اما اکنون باید بگوییم چرا مانند ۲ سال قبل هم نیستیم یعنی پروز های ما تعطیل شد

  3. اقای امیری مرسی
    دلمون برات تنگ شده بود برا تحلیل های سیاسیت و با دیدن میر ملاس و شما یاد گذشته می افتم .همیشه تو میر ملاس منتظر مقاله هات هستم اما ای کاش یه کم واضح تر وشفاف تر بنویسی مانند قبل .به هر حال من وقتی مقاله شما را می بینم نگاه امار بازدیدش می کنم که معمولا در رتبه اول قرار داره خوشحال می شوم

  4. واقعا قلمی که از روی صداقت بر صفحه بیاید بر روح وجان ادم می نشیند من نویسنده را نمی شناسم وندیدم اما برای من جالب است هر وقت مطلبش میاد در طول زمان کوتاهی خیلی افراد ان را می خوانند
    من دلیل این امر را سادگی قلم نویسنده و نوشتن مطلب به صورت عامینه وخودمانی وبدور از هر گونه اغراق و افراط وتفریط می دانم .متن نوشته نویسنده طوری هست که برای من خواننده بسیار اشناست گویی هر روز در کوچه وبازار با مطالب این نویسنده سروکار داریم

  5. باسلام و ادب به آقای امیری
    نام اصلی و تاریخی این تنگه ( سد ) گاوشمار میباشد که قدمتی بیش از ۲۰۰۰ ساله دارد . راه شاهی دولت هخامنشیان از گنجنامه
    همدان بطرف شوش و بالعکس از این مسیر بوده ، اما واژه جعلی و بی محتوای ” معشوره ” از کجا آمده و به چه معناست و اول بار
    توسط کدام قلم بدست بکار برده شد همچنان معلوم نیست ! استدعا بر این است که قلم بدستان عزیز که هر از چند گاهی در خصوص
    این طرح ملی قلم فرسایی میکنند از نام واقعی این تنگه باستانی استفاده شود که مورد تقاضای دلفانیان میباشد . باتشکر

    • با سلام وعرض ادب واحترام خدمت جناب نور ابادی
      انچه مسلم است این است که نام این سد طبق اسناد ومدارک فعلی موجود در وزارت نیرو و نهاد ریاست جمهوری و استانداری لرستان سد مشوره قلمداد شده است . حتی در سفر اخیر ریاست جمهوری و هم چنین معاون اول ریاست جمهوری نام سد معشوره از ظرف خبر نگاران و مسئولان چندین با ر برده شد وتمام مکاتبات موجود در روند احداث و هم چنین پی گیری های بعدی همه حکایت از نام معشوره برای این سد دارد.
      بدور از هر گونه تعصب اینجانب و مدیران میر ملاس با کمال احترامی که برای مردم شریف نورا باد قائل هستیم فقط به صرف این که نام معشوره روی این سد بنا به هر دلیل نهاده شده است مجبوریم از نام معشوره استفاده کنیم تا حداقل استاندار ودیگر مسئولان استانی و کشوری متوجه موضوع شوند.
      بدیهی است چنانچه نام معشوره به صورت رسمی به نام مورد نظر شما تغییر کند ما ودیگر سایت ها وخبر گزاری ها مجبور وملزم به رعایت نام مورد نظر هستیم .

      • باسلام مجدد بخدمت جناب امیری عزیز
        از اینکه وقت گذاشتی و توضیح فوق را در پاسخ کامنت حقیر ارائه نمودی تقدیر و تشکر میکنم. انشاالله که روزی برسد یا از طریق
        افتتاح سد گاوشمار و یا هر راه دیگه ای جشن آب در کوهدشت گرفته شود و مشکل کم آبی شهروندان عزیز کوهدشتی مرتفع شود.
        ضمنا کامنتی دیگر با هویت ” نورآبادی ” درمورخه ۲۳تیر ثبت گردیده که مربوط به بنده نمیباشد . نویسنده محترم آن کامنت باید شفاف سازی
        نماید و با هویت مشخص دیگه ای ( غیر تکراری ) کامنت بگذارد . متشکرم

  6. افرین اقای امیری و هزار افرین بر سایت میر ملاس ومدیریت ان که چنین مقالاتی را در ان درج می کند.درست چند روز قبل از جلسه ای که نمایندگان استان با لاریجانی دارند سایت میر ملاس اقدام به درج مقاله اقای امیری می کند.در این مفاله نگرانی نویسنده وسایت میر ملاس از سرنوشت معشوره گوشزد می شود.متاسفانه پس از چند روز مشخص شد که نگرانی سایت ونویسنده از سرنوشت معشوره کاملا بجا بوده است چرا که در این جلسه هیچ خبری از معشوره نیست . من نمی خواهم نا امید شوم اما وافعا اگر معشوره تعطیل نشده چرا هیچ خبری از ان نیست چرا فلان سد وفلان پروزه شهرستان های دیگر مورد برسی قرار می گیرند اما از معشوره خبری نیست وافعا این سکوت ناشی از چیست؟اگر تعطیل شده که به مردم بگویید شاید کاری کردند با التماس و رایزنی با مسئولان نظام اگر هم تعطیل نشده پس به مردم بگویید
    اقای امیری و میر ملاسی های عزیز شما اکنون وظیفه سنگینی دارید که در این مورد اطلاع رسانی کنید

  7. با تشکر از آقای امیری
    ۱-ای کاش استفاده از فضای مجازی آنچنان باشد که در مطلب بالا فرموده اید.(هم اکنون فراگیر ترین مصداق برای رسانه ها قضای مجازی و سایت های اینترنتی می باشد ) گویا مشتریان این رسانه زیر ۱۵ درصد از کل جمعیت است.
    ۲- زیبا نوشته اید:(ما پول برای لرستان فرستادیم اما این پول ها جذب نشده است وبه مرکز برگشت خورده !!!!!) باور کنیم . همان مسئولین دیروز که عامل دفع بودجه ها و پول ها بودند!! امروزه در جایگاه کارشناس اقتصادی در رسانه ها و … نسخه (ویژه) برای اقتصاد لرستان می پیجند!!

  8. کاش شفاف می نوشتی اما فراموش نکن که این دولت اعتدال هست یعنی از رحمانی فضلی اصول گرا تا مجید انصاری اصلاح طلب در ان دیده می شود از پسر اقای جنتی تا پس اقای هاشمی از معاونین استانداران دولت احمدی نزاد تا اصلاح طلبان واقعی همه در ان دیده می شون اگر منظور شما یکی از مشاوران اقای استاندار می باشد که ایشان فردی معتدل واصول گراست وبیشترین انتقاد را از طرفداران اصول گرا متوجه ایشان است حالا نمی دانم شاید منظورت کس دیگه باشه اما این را بدان همان فرد در زمان دولت سابق رییس همین استاندار در یکی از معاونت های استانداری بوده

    • عجب به خال زدی درست منظو ر خودمانی همان فرد است اره این فردقصد داره دوباره کاندید مجلس بشود حالا یا برای خرم اباد یا برای کوهدشت .البته انصافا ایشان فردی معتدل کار گشا وبا بر نامه است و جای ایشان در سطوح مدیریت بالای استان خالی است

  9. اقایان سرقت تاریخی کرده اند سد و تنگه گاه شمار متعلق به نور اباد است اما نمی دانم چرا کوهدشتی ها ان را به خود منتسب می کنند

  10. اقای امیری و اقای ازادبخت لطفا به سوالات من پاسخ دهید:
    ۱- ایا شما شهامت دارید بدون لفافه بگویید اکنون سد معشوره در چه وضغیتی است یعنی تعطیل شده یا تعلیق شده یا شروع بکار کرده یا شما بنا به برخی ملاحظات دو پهلو سخن می گویید از یک سو میر ملاس از روند شروع بکار معشوره حرف می زند از یک سو از تعطیلی ان می نالد
    ۲- چر اشما از مسئولان سد مستقر در معشوره یک گزارش تهیه نمی کنید تا حقیقت را به مردم بگویید
    ۳- با وجود برخی انتقادات به اقای امیری در این مقاله اما انجایی که می نویسد تنها امید کوهدشت معشوره است چون دیگر نه مجوز سدی داده می شو.د نه دولت بودجه ای دارد که حفیفتا همین طور است یعنی در دولت سابق به اندازه صد سال مجوز سد صادر شده پس چرا شما این قدر سکوت می کنید چرا حقیقت ماجرا را بدست نمی ا.رید تا مردم پی گیری کنند
    ۴-مدیریت محترم میر ملاس واقای امیری شما از این که سایت چند روز فیلتر شد می ترسید که مطالب حقیقی را بنویسید اما همه می دانند که مردم کوهدشت همان مردم گردان محبین زمان جنگ هستند که تا اخرین قطره خون می جنگیدند همه می دانند که ولایت مدارند و شکی در ان نیست پس اگر شما هم مطلبی بنویسید که مردم در راستای احقاق حق خود تلاش کنند مسلما فقط و فقط برای دفاع از حق خود است نه چیز دیگر پس لطفا تلاش کنید تا معلوم شود چه بر سر معشوره امده است؟
    ۵- اقای امیری نوشته اید رسانه ها باید پی گیری کنند تا معشوره فراموش نشود.من می گویم خود سایت شما کوتا هی کرده شما باید تمام تیتر های ساییتتون در مورد معشوره باشد نظر سنجی تیتر خبر همه چیز . حل تمام مشکلات کوهدشت و رومشگان از جاده سد معشوره می گذرد پس چرا این قد کم مطلب می نویسید ؟

  11. من چند سالی هست از کوهدشت به علت شغلم دور هستم .می خواستم بگویم من الان کار مند ساده یک شرکت هستم با داشتن مدرک ارشد در پستی غیر تخصصی فقط به خاطر استخدام مشغول بکار هستم.باور کنید اگر معشوره درست بشود حاضرم قید شغل دولتی را بزنم وبیایم انجا روی زمین کار کنم چون برخی نمی دانند استخدام در سک شهر دور از وطن خودت چه مشکلاتی دارد .اولا هزینه سر سام اور کرایه و دیگر چیز ها باعث شده من سر برج به خانواده زنگ بزنم وبا کلی حاشیه رفتن بگویم برام پول بفرستند دوما خانواده م یعنی بچه هام در یک محیط غریب واقعا اذیت می شوند سوما برای مراسمات مختلف باید هر چند وقت یکبار به کوهدشت بیایم و چهارما هزارن مشگل دیگر
    حالا اگر این سد درست بشود نه تنها افراد بیکار بلکه شاید افرادی مثل من که در تهران عسلویه و گوشه وکنار کشور به خاطر یک حقوق یک میلونی بیتوته می کنند به وطن بر گردند .ای کاش برخی فرزند داشتند مثل من تا می فهمیدند تازه من بهترم ای کاش مسئولانی که کوتاهی می کنند چند فرزند بیکار داشتند وای کاش برخی می دانستند که کشت دیم یعنی پناه بر کرم خدا

  12. اقای امیری هر چه بنویسی فایده ندارد از ماست که بر ماست

  13. با عوض شدن اموزش وپرورش کوهنانی فقط رومشگان وکوهدشت ماندند امیدوارم هر چه سریعتر عوض بشوند شاید یک کمی اوضاع سر وسامان بگیرد ونیروهایی که از شدت فشار تعصبات رییس اموزش وپرورش فعلی مجبور به ترک رومشگان شدند دوباره به خدمت اموزش وپرورش بیایند

    • منصف جان؛
      اگر خادم آموزش و پرورش هستی هر آنجا که هستی بمان و خدمت کن !!آموزش و پرورش قبلا از خدمات امثالهم بهره برده!!!

  14. اقای امیری واقعا مطلبت به دل می نشینه درد ما لرستان محروم از نداشتن شغل است وگرنه چرا لرستان باید این همه کار گر در تهرا وسایر شهرستان ها داشته باشد.شما اگر به تهران تشریف ببرید حداقل ۳ میدان را می بینید که برادران من وشما در انجا منتظرند کسی بیاید وانها را بکار ببرد هیچ جای کشور چنین کار گران زیادی ندارد گناه این افراد وخانواده هاشون به گردن افرادی است که مسبب این کار هستند .
    من مطمئنم اگر فقط همین معشوره درست می شد این کار گران بجای تهران بر روی زمین کار می کردند و حیف که مسئولان از دادن این سد پشیمان شده اند وکسی هم نیست داد بزند افایون به چه جرمی تنها پروزه ملی را می خواهید تعطیل کنید.به هر حال اقای امیری به شما به خطر مطالبتان که واقعا در بطن جامعه طرفداران زیادی دارد تبریک می گویم چون مطالبت درد ورنج واقعی جامعه را نشان می دهد و نشان ئهنئه ان امار زیاد باز دید کننده گان مطلبت هست

  15. اقای امرایی چقد زیبا نوشتی اما حیف کسی گوش شنوا نداره .اقای امرایی درد لرستان درد کودکی یتیم است همیشه به دنبال پدری خوب می گردد اما هر بار به هر پدری می افتد فقط به فکر منافع خودش هست خدا کند یه روز این کودک یتیم سر وسامان بگیرد

  16. معشوره را باید در خواب دید معشوره به معشوقه تبدیل شد
    وافعا حالا قد شیخ قبادی را بدانیم که دز زمان کوتاهی معاون وزیر نیرور که خوزستانی بود وبا معشوره مخالفت می کرد مجبور به استعفا کرد

    • اگر شیخ قبادی خوب معشوره را می بست الان این طور نمی شد من می دانم میر ملاس اینو تایید نمی کنه اما شیخ قبادی به خاطر انتخابات برخی کار های معشوره را دور زد ایشان با اشنایی که با قرار گاه خاتم داشت برخی مراحل قانونی معشوره را میان بر زد وگرنه کی میتونه یک سدی مثل معشوره که میلیارد ها تومام فعلا خرجش شده را متوقف کند

  17. آقای آزادبخت سایتت با ظهور روحانی خیلی چرخش داشت چرا-شما که سه سال قبل ثناگوی نماینده کوهدشت بودی الان هرکامنتی درمخالفت با ایشان به دستت برسد سریع آن رادرمعرض دید همگان میگذاری

  18. سلام استاد مثل همیشه عالی نوشتید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.