تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

دکتر کریمی فر : جشن پایان بی‌سوادی در لرستان برپا می‌شود

  • کد خبر : 53011
  • 18 تیر 1393 - 1:22

  مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: آموزش و پرورش لرستان برای ریشه کن کردن بی سوادی در سطح استان دو برنامه مهم و بزرگ را در سال تحصیلی ۹۴- ۹۳ در دستور کار خود قرار داده است که با اجرائی شدن آن ها جشن پایان بی سوادی در لرستان برپا می شود. گودرز کریمی […]

goodarz-karimi-copy

 

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان گفت: آموزش و پرورش لرستان برای ریشه کن کردن بی سوادی در سطح استان دو برنامه مهم و بزرگ را در سال تحصیلی ۹۴- ۹۳ در دستور کار خود قرار داده است که با اجرائی شدن آن ها جشن پایان بی سوادی در لرستان برپا می شود.

گودرز کریمی فر در گفت‌وگو با  تسنیم در خرم آباد، اظهار کرد: آموزش و پرورش لرستان برای ریشه‌کن کردن بی سوادی در سطح استان در سال ۹۳ برنامه‌های زیادی را طراحی کرده است که در صورتی که این برنامه ها اجرائی شود تحول بزرگی در سیستم سواد آموزی استان ایجاد می شود.

وی افزود: اداره کل آموزش و پرورش لرستان برای ریشه کنی بی سوادی در استان دو برنامه اساسی را در دستور کار خود قرار داده است که در این طرح ها تمام افراد بی سواد که در گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال هستند در دو گروه مجزا آموزش های لازم را می بینند.

کریمی فر تصریح کرد: براساس سیاست های ابلاغی از سوی وزارت آموزش و پرورش مبنی بر شناسائی، جذب و آموزش اولیای بی سواد و کم سواد در گروه سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال آموزش و پرورش لرستان اقدام به پالایش دقیق و ثبت اطلاعات و تعیین وضعیت این افراد کرده است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده در اداره کل آموزش و پرورش و بر اساس ضوابط و مقررات آئین نامه های آموزشی به شیوه های کلاسی و فرد به فرد و با استفاده از تمام ظرفیت معلمان، مدیران و بازنشستگان زمینه جذب و آموزش این افراد فراهم شده است.

وی اظهار کرد: همچنین در راستای توسعه عدالت آموزشی و توجه خاص به گروه‌های اجتماعی و تأثیرگذار که به دلایل مختلف فرصت حضور در مدرسه را از دست داده‌اند و در سرشماری‌ها بی سواد شمرده شده اند کودکان و نوجوانان گروه سنی بین ۱۰ تا ۲۰ سال هستند که برنامه‌ریزی برای ریشه‌کن کردن بی سوادی آنها ضرورت دارد.

کریمی‌فر افزود: در این راستا طرح با سواد کردن گروه سنی ۱۰ تا ۲۰ سال در سال تحصیلی ۹۴ – ۹۳ و همچنین گروه‌های خاص کودکان و نوجوانان از جمله کودکان و نوجوانان بی سرپرست و بد سرپرست بی سواد با مشارکت نهادهای حمایتی و دستگاه‌های اجرائی اجرا می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان بیان کرد: با اجرای دو طرح بسیار سنگین مذکور امیدواریم که جشن بی سوادی در استان لرستان برپا شود و در سطح استان دیگر هیچ فرد بی سوادی وجود نداشته باشد.

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=53011

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 9در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۹
  1. آیا فکری به حال استخدام آموزشیاران نهصت سواد آموزی کرده اید؟

  2. ضمن قبولی طاعات وعبادات همه هم استانی عزیز
    بی شک دکترکریمی فر عزیز یکی از مدیران متفکر و اینده دار برای استان لرستان خواهند بود وبا شناختی که بنده از ایشان دارم نظام اموزشی و فرهنگی استان را متحول خواهند کردپس دست به دست همدیگر بدیم .با ایشان هم کلام و هم صدا بشیم .با امید استانی اباد..

  3. سلام،

    خوش خبر باشید!

  4. تشکر می کنم از دوست گرامی وعزیزم انسائ الله که موفق باشید.

  5. حتماً با همان طرح آموزش فرد به فرد می خواهند بیسوادی را ریشه کن کنند؟!
    کسی نیست به ایشان بگوید آیا بر کار معلمان نهضت نظارت می شود؟!
    صرفاً با ثبت نام تعدادی بیسواد و برگزاری امتحان پایانی صوری و صدور کارنامه کسی باسواد نمی شود و بیسوادی هم ریشه کن نخواهد شد جانا…

  6. با عرض سلام و احترام خدمت کریمی فر عزیز.با اراده ای که در نگاه و اندیشه شما میبینیم هر عملی ممکن است.انشاا…

  7. با عنایت به تفکر علمی جناب دکتر کریمی انشاالله برای همیشه ریشه بیسوادی در استان خشک خواهد شد .جشن پایان بیسوادی در استان با وجود ایشان بسیار باشکوه خواهد بود

  8. باسلام و عرض ادب خدمت هم استانیهای خوبم
    شاید با فوت بیسوادان ورسیدن نسلهای جدیدتر ریشه بیسوادی( به معنی خواندن ونوشتن )خودبه خود کنده شود ولی با توجه به تعریف یونسکو از سواد که صدوبیست وهشت نوع سواد را مطرح مینماید باید دید ماکجای رتبه بندی واقع شده ایم،سواد دیجیتال،دانستن زبانهای زنده دنیا،سوادبهداشتی،اجتماعی،ارتباطی ،ورزشی،ترافیکی ،اقتصادی و……..خواندن ونوشتن
    فرض کنیدبه رسم معمول جشنی هم گرفتیم و…

  9. فقط زبان خارجی کم بلدیم وگرنه تمام شاخص های جهانی باسوادی را داریم

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.