تاریخ : چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

تکمیل ۸۱ طرح آبرسانی روستایی لرستان نیازمند ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار است

  • کد خبر : 53103
  • 20 تیر 1393 - 2:28

  مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت:۸۱ طرح نیمه تمام آبرسانی در ۷۳۳ روستای استان پیشرفت فیزیکی بالای ۵۵ درصد داشته که تکمیل این طرح ها نیازمندتامین ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار است. علیرضا کاکاوند  افزود: بر اثر خشکسالی های پی در پی ۹۰ درصد چشمه ها خشک یا با کاهش دبی آب مواجه […]

30726399-2102568

 

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی لرستان گفت:۸۱ طرح نیمه تمام آبرسانی در ۷۳۳ روستای استان پیشرفت فیزیکی بالای ۵۵ درصد داشته که تکمیل این طرح ها نیازمندتامین ۷۱۰ میلیارد ریال اعتبار است.

علیرضا کاکاوند  افزود: بر اثر خشکسالی های پی در پی ۹۰ درصد چشمه ها خشک یا با کاهش دبی آب مواجه هستند و حدود نیمی از چاههای دستی و نیمه عمیق نیز خشک شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۵۳۰ روستای این استان با مشکل تامین آب آشامیدنی مواجه بوده که خشکسالی های چند سال اخیر نیز موجب، باعث شد که برخی از این روستا با قطعی آب آشامیدنی و برخی دیگر با افت فشار آب مواجه شوند و همچنین برخی روستاها نیز تنها ساعاتی در شبانه روز دارای آب لوله کشی هستند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۹۳ درصد جمعیت روستایی لرستان آبرسانی شده گفت: اما به دلیل فرسودگی تاسیسات، خشکی و کاهش دبی منابع آبی، شاخص بهره مندی روستاییان از آب آشامیدنی ۷۷ درصد است.

وی با اشاره به اینکه بیشترین مشکل آبرسانی روستایی در خرم آباد، کوهدشت و نورآباد است اظهار داشت: بر اساس سرشماری سال ۱۳۹۰، دو هزار و ۸۶۱ روستا با جمعیت ۶۷۷ هزار نفر در لرستان وجود دارد که از این تعداد یکهزار و ۵۶۱ روستای جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد.

وی ادامه داد: ۱۱۴ هزار مشترک در قالب یکهزار و۱۲۸ روستا تحت پوشش آبفار لرستان است و هم اکنون اقداماتی از جمله کف شکنی چاه، نصب تله متری به منظور جلوگیری از سرریز مخازن، تعویض پمپ و نصب شیرآلات در دستور کار قرار گرفته است.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=53103

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.