- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده الیگودرز: کمبود آب در استان لرستان قابل قبول نیست

tavakoli

 

نماینده مردم الیگودرز در مجلس گفت: زیبنده و قابل قبول نیست استانی همچون لرستان که جزء استان‎های پرآب و از نظر نزولات جوی جزء ۵ استان بر‌تر کشور محسوب می‌شود، روستا‌ها و شهر‌هایش با کمبود آب مواجه باشند.

 محمد تقی توکلی  افزود: در اکثر روستاهای استان لرستان که در مناطق مرتفع قرار گرفتند به دلیل خشکسالی‌ها و کاهش نزولات جوی و تخلیه منابع زیر زمینی که عمدتا چشمه و قنات هستند، دچار کمبود آب یا بی‌آبی شدند که بسیاری از این روستا‌ها در شهرستان‎های نورآباد، شمال بروجرد، جنوب خرم آباد، پلدختر و کوهدشت قرار دارند.

 وی با بیان اینکه روستاهای مذکور عمدتا با تانکر آبرسانی می‌شوند، اضافه کرد: برای حل این مهم شرکت آبفا اقدام به ایجاد مجتمع‌های آبرسانی کرد که به دلیل کمبود منابع مالی عمدتا این مجتمع‌ها نیمه‎تمام ماندند و نیاز است اعتبارات قابل توجهی برای احداث این مجتمع‌ها در نظر گرفته شود تا در فصل گرم سال آب این روستا‌ها تامین شود.

 عضو کمیسیون منابع طبیعی، آب و کشاورزی مجلس اضافه کرد: در بودجه سال ۹۳ اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد تومان برای احداث و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی پیش بینی شد که با پیگیری‎های انجام شده و براساس شاخص‎های استانی این میزان اعتبار به منظور حل کمبود آب اختصاص خواهد یافت.

 توکلی با اشاره به اینکه مجتمع‌های آبرسانی روستایی که نیمه‎تمام هستند از پیشرفت خوبی برخوردارند و چنانچه به سرانجام نرسند بسیای از روستا‌ها با مشکل بی‌آبی مواجه خواهند شد، تصریح کرد: زیبنده و قابل قبول نیست استانی همچون لرستان که جزءاستان‎های پرآب و از نظر ریزش‎های جوی جزء ۵ استان بر‌تر کشور محسوب می‌شود روستا‌ها و شهر‌هایش با کمبود آب مواجه باشند.

 وی خاطرنشان کرد: مسئولین و وزارت نیرو باید تدابیری اساسی جهت تامین آب این روستا‌ها بیندیشند.