تاریخ : پنج شنبه, ۳۰ فروردین , ۱۴۰۳
4

ملکی راد : ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در خرم‌آباد در حال پیگیری است

  • کد خبر : 53115
  • 20 تیر 1393 - 3:24

  مشاور اجرایی استاندار لرستان از پیگیری برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در خرم آباد خبر داد. فارس: محمدرضا ملکی‌راد  در نشست با خبرنگاران در خرم‎آباد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایجاد و راه‎اندازی منطقه ویژه اقتصادی برای هر منطقه مزایای خاص خود را دارد، بنابراین ما به دنبال ایجاد منطقه اقتصادی در شهرستان […]

 

مشاور اجرایی استاندار لرستان از پیگیری برای ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در خرم آباد خبر داد.

فارس: محمدرضا ملکی‌راد  در نشست با خبرنگاران در خرم‎آباد، اظهار داشت: با توجه به اینکه ایجاد و راه‎اندازی منطقه ویژه اقتصادی برای هر منطقه مزایای خاص خود را دارد، بنابراین ما به دنبال ایجاد منطقه اقتصادی در شهرستان خرم‎آباد به عنوان مرکز استان لرستان هستیم.

وی عنوان داشت: معادن قوی در شهر خرم‎آباد، سنگ‎های تزئینی گوهره، معادن گچ، گیاهان دارویی، معادن قیر، شبکه‎های ارتباطی بسیار خوب و…از جمله ظرفیت‎های استان لرستان و به خصوص شهرستان خرم‎آباد است که زمینه ایجاد منطقه ویژه اقتصادی را دارد.

مشاور اجرایی استاندار لرستان یادآور شد: ما به دنبال ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان هستیم که در این خصوص نامه‎ای در زمان سوم خرداد ماه به رئیس مناطق ویژه اقتصادی کشور زده‎ایم، این در حالی است که در سفر رئیس جمهور به استان لرستان نیز مورد تاکید قرار گرفته است.

این مسئول یادآور شد: یکی از فاکتورهای اصلی برای صنایع در استان آب است که خوشبختانه خرم‎آباد از این نعمت الهی به خوبی بهره‎مند است.

ملکی‌راد متذکر شد: طرح ایجاد منطقه اقتصادی در شهر خرم‎آباد در مرحله بررسی در شورای هماهنگی است که تا دو هفته آینده جواب آن به ما داده می‎شود که پس از موافقت هیئت دولت که در سفر به استان لرستان قول اجرایی شدن آن را داده‎اند، در قالب لایحه به مجلس ارائه می‎شود.

این مسئول ادامه داد: در صورت تصویب مجلس که در این مرحله همت و تلاش همه نمایندگان استان لرستان به ویژه شهرستان خرم‎آباد را می‎طلبد، کارهای عملیاتی آن انجام می‎شود.

وی بیان داشت: ۷۲ هکتار زمین به منظور ایجاد این منطقه در شهرستان خرم‎آباد در نظر گرفته شده است و در صورت عملیاتی شدن آن قابل افزایش است.

مشاور اجرایی استاندار لرستان اضافه کرد: در نظر گرفته شده است، شهرک صنعتی شماره سه شهرستان خرم‎آباد برای این منطقه در نظر گرفته شده است و اگر این طرح تصویب شود، بندر خشک این استان که تاکنون عملیاتی نشده است، انجام می‎شود که این برای استان یک ظرفیت خوبی است.

این مسئول تصریح کرد: میزان اشتغال و اراضی مورد نیاز این منطقه در شهرستان خرم‎آباد بستگی به نوع طرح و تعداد سرمایه‎گذاری که در این منطقه وارد می‎شود.

ملکی‎راد در پایان عنوان داشت: دولت در این گونه‎ طرح‎ها حمایت می‎کند و هیچ محدودیتی برای حمایت از این سرمایه‌گذاران ندارد.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=53115

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. استاد ملکی عزیز رجای واثق دارم که در تمام امورات حیات مورد تاییدات حق تعالی قرار گیرید انشا الله

  2. ان شاءالله موفق باشید

  3. آفرین مشاور

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.