- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

۱۰مرداد آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه جشنواره سراسری نماهنگ رضوی در خرم آباد است

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان گفت: ششمین جشنواره سراسری نماهنگ رضوی طی هفته کرامت ودر روزهای ۱۲ و ۱۳ شهریور امسال به میزبانی خرم آباد برگزار می شود و علاقه مندان تا ۱۰ مردادماه ملت دارند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال نمایند.

حجت الاسلام علی اسماعیلیان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: جشنواره سراسری نماهنگ رضوی از برنامه های جشنواره بین المللی سراج خراسان است که استان لرستان برای ششمین سال پیاپی میزبانی آن را عهده دار است.

وی اظهار داشت: دبیرخانه دائمی این جشنواره در خرم آباد تشکیل شده و در این راستا نماهنگ هایی با موضوعات کلی فرهنگ و سیره منور رضوی، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع) داوری می شود.

وی تصریح کرد: موضوعات زیارت (آداب و فرهنگ زیارت) ادعیه، معنویت و تجلی حضور، حرم مطهر رضوی و آثار و ابینه‎ها، حرم مطهر رضوی، امامزادگان (به ویژه حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع))، وقف، فرهنگ وقف، حرم مطهر رضوی و مناسبت های انقلاب اسلامی و شهدا از موضوعات تخصصی این جشنواره است.

وی ادامه داد: جشنواره نماهنگ رضوی با هدف ترویج فرهنگ رضوی، گسترش فعالیت های فرهنگی، هنری و مذهبی مرتبط با سیره ائمه معصوم به ویژه امام رضا(ع)، گرامی داشت تولیدکنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی ـ هنری در زمینه سیره، شخصیت و معارف امام رضا(ع) و کمک به انتشار گسترده تر این آثار برگزار می شود.

وی تهیه نماهنگ هایی با موضوع یاران و اصحاب امام رضا(ع)، جلوه های مشهد الرضا(ع)، زائران و مجاوران، شفایافتگان، شیفتگان و دلدادگان حضرت، جلوه های فرهنگ رضوی در خارج از کشور، زائران پیاده، کاروان های زیارتی، قدمگاه های حضرت و مراسم بزرگداشت قدمگاه ها را از دیگر برنامه های این جشنواره عنوان کرد.

حجت الاسلام اسماعیلیان با بیان اینکه آثار پویانمایی در این جشنواره داوری نخواهد شد گفت: علاقه مندان شرکت در جشنواره می توانند برای آگاهی از چگونگی شرایط آثار ارسالی ، به سایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان مراجعه نمایند.