تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

معاون فنی حفاظت محیط زیست لرستان خبر داد: آغاز صدور پروانه‌های صیدماهی در استان

  • کد خبر : 53178
  • 21 تیر 1393 - 9:28

  معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از آغاز صدور پروانه‌های صید ماهی در استان خبر داد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از، نبی‎اله قائد رحمتی با بیان اینکه کلیه علاقمندان و صیادان می‌توانند جهت دریافت پروانه ویژه صید ماهی قزل آلا به سر محیط بانی دریاچه گهر(برای دریاچه گهر) و اداره […]

 

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان از آغاز صدور پروانه‌های صید ماهی در استان خبر داد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از، نبی‎اله قائد رحمتی با بیان اینکه کلیه علاقمندان و صیادان می‌توانند جهت دریافت پروانه ویژه صید ماهی قزل آلا به سر محیط بانی دریاچه گهر(برای دریاچه گهر) و اداره محیط زیست الشتر (برای صید در رودخانه کهمان ) مراجعه کنند، در جمع خبرنگاران، بیان کرد: قیمت هر برگ پروانه صید ماهی قزل آلا یکصد هزار ریال و هر نفر پس از دریافت پروانه که به صورت روزانه صادر می‌شود می‌تواند ۵ قطعه ماهی قزل آلا با تک قلاب صید کنند.

معاون فنی اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان تصریح کرد: افرادی که بطور غیر مجاز و بدون اخذ پروانه اقدام به صید کنند ضمن معرفی به مقامات قضائی مشمول جریمه ضرر و زیان ناشی از صید غیر مجاز هر قطعه ماهی قزل‎آلا که یکصد و شصت هزار ریال است خواهند شد.

قائدرحمتی همچنین از صدور پروانه صید سایر ماهیان بومی رودخانه‌های استان با تک قلاب و تور ماهیگیری خبر داد و گفت: برای افراد حرفه‌ای که از این طریق امرار معاش و افرادی که به صورت تفریحی مبادرت به صید  می‌کنند پروانه صید ماهی صادر می‌شود که تا پایان دی ماه دارای اعتبار است.

وی قیمت هر برگ پروانه صید ماهی با تور سالیک را یک میلیون و ۵۰۰ هزار ریال اعلام  کرد و گفت : هر صیاد در هر مسافرت مجاز به صید ۳۰ قطعه ماهی آن هم در ۳ روز پایانی هفته (چهارشنبه ،پنجشنبه وجمعه) است  و از تاریخ صدور یعنی پانزدهم تیرماه تا پایان دی‎ماه اعتبار دارد.

این مقام مسئول گفت: قیمت هر برگ پروانه صید ماهی با تک قلاب ۵۰ هزار ریال است که به صورت ماهانه صادر می‌شود و هر نفر روزانه می‌تواند ۱۰ قطعه ماهی با تک قلاب صید کند؛ البته صید در رودخانه‌های حفاظت شده و قسمت‎هائی که از طرف سازمان آب منطقه‌ای ممنوع اعلام شده  مجاز نیست.

وی در پایان تصریح کرد: متقاضیان پروانه صید ماهی می‌توانند جهت دریافت پروانه به کلیه ادارات حفاظت محیط زیست سراسر استان مراجعه و پروانه مورد نظر خود را دریافت کنند.

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=53178

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.