- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

اختلاف نظر شدید بر سر انتخاب رئیس دانشگاه آزاد خرم‌آباد

 

 

نماینده تام‌الاختیار ریاست دانشگاه آزاد در هیأت امنا دانشگاه‌های آزاد همدان، لرستان و مرکزی گفت: غیر از یدالله ملکی که به عنوان رئیس دانشگاه‌ آزاد خرم‌آباد منصوب شده، گزینه‌ی دیگری برای ریاست این دانشگاه نداریم.

به گزارش میرملاس به نقل از یافته، علی‌محمد رنجبر در جلسه هیأت امنای دانشگاه‌های آزاد لرستان که در دانشگاه آزاد خرم‌آباد برگزار شد، بیان داشت: غیر از یدالله ملکی رئیس جدید دانشگاه آزاد خرم‌آباد، گزینه دیگری را برای ریاست بر این دانشگاه نداریم!

وی افزود: با این حال مجبوریم در صورت عدم پذیرش رئیس جدید توسط هیأت امنا، یکی از اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد بروجرد و یا اراک را در دانشگاه آزاد خرم‌آباد به عنوان رئیس دانشگاه منصوب کنیم.

رنجبر با بیان این که دکتر فتح‌الهی توان مدیریت واحد علوم تحقیقات خرم‌آباد را نداشت، بنا بر این عوض شد افزود: رئیس سابق دانشگاه آزاد خرم‌آباد گزینه جدید ریاست بر این دانشگاه (ملکی) را به من معرفی کرده است اما نماینده ولی فقیه در استان می‌گویند که این شخص در بین ۹۰ درصد از عوامل دانشگاه آزاد خرم‌آباد منفور است.

نماینده ریاست عالیه دانشگاه آزاد کشور در دانشگاه‌های آزاد استان‌های لرستان، مرکزی و همدان با اشاره به این که آقای عباسی‌فرد به عنوان موافق به انتصاب رئیس جدید دانشگاه آزاد خرم‌آباد رای داده است اما الان می‌گویند که من مخالفم، گفت: من این وضعیت را به سازمان مرکزی اعلام نموده و خودم استعفا می‌دهم!

حجت‌الاسلام محمدرضا عباسی‌فرد که از اعضای هیأت امناء دانشگاه‌های آزاد لرستان است، در این جلسه در پاسخ به ادعای رنجبر مبنی بر موافق بودن وی برای انتصاب رئیس جدید دانشگاه آزاد خرم‌آباد بیان داشت: من به آقای رنجبر و حجت‌الاسلام جمال‌زاده گفتم که شما به جهنم می‌روید چون دکتر علی فتح‌الهی رئیس سابق واحد علوم تحقیقات خرم‌آباد را بدنام کردید.

همچنین رییس مجمع نمایندگان لرستان نیز از عدم تعامل رنجبر در این خصوص به شدت انتقاد کرد. ابراهیم آقامحمدی با شنیدن خبر انتصاب رییس جدید دانشگاه اظهار داشت که مسوولان دانشگاه آزاد هیچ گونه تعاملی با نمایندگان لرستان در زمینه‌های مختلف ندارند.

شایان ذکر است حجت‌الاسلام عبدالرضا جمال‌زاده رئیس دانشگاه آزاد لرستان به عنوان رئیس دانشگاه آزاد استان‌های فارس و بوشهر برگزیده شده است. دکتر یدالله ملکی نیز پیش از این رئیس دانشکده تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد واحد خرم‌آباد بوده است.