تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
3

حجت الاسلام لروند: سهم پلدختر از عبور خطوط انتقال نفت فقط خسارات زیست محیطی بوده است

  • کد خبر : 53218
  • 23 تیر 1393 - 10:21

  امام جمعه پلدختر با بیان اینکه سهم پلدختر از عبور خطوط انتقال نفت فقط خسارات زیست محیطی بوده است، گفت: سهم شهرستان از محل اعتبارات نفت و گاز باید افزایش یابد. به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام علی محمد لروند ظهر یکشنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان پلدختر با انتقاد […]

 

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه سهم پلدختر از عبور خطوط انتقال نفت فقط خسارات زیست محیطی بوده است، گفت: سهم شهرستان از محل اعتبارات نفت و گاز باید افزایش یابد.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، حجت الاسلام علی محمد لروند ظهر یکشنبه در کمیته برنامه ریزی شهرستان پلدختر با انتقاد از عدم استفاده از ظرفیتهای استان افزود: در استان لرستان ۲۷ رودخانه وجود دارد که در صورت استفاده درست از آنها این استان مقام دوم اشتغالزایی در کشور را به دست می آورد.

وی در ادامه سخنان خود عنوان کرد: در استان لرستان ۲۴ استخر شنا ساخته شده ولی متاسفانه شهرستان پلدختر از نداشتن استخر شنا در رنج است.

امام جمعه پلدختر با بیان اینکه کار فرهنگی باید در راس تمام امور قرار گیرد گفت: متاسفانه با گذشت ۳۵ سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی مردم شهر پلدختر هنوز مکانی برای اقامه نماز جمعه ندارند.

حجت الاسلام لروند با انتقاد از روند کند احداث مصلای این شهر عنوان کرد: این در حالی است که هفته گذشته بیش از پنج هزار نفر در نماز جمعه این شهر در زیر آفتاب سوزان نماز را اقامه کردند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی پلدختر به اعتبارات فصل فرهنگ اشاره کرد و اظهار داشت: در این فصل در واقع اعتبارات مورد نیاز خانه های قرآنی، خانه های عالم و مصلای مورد نیاز مردم جایگاهی ندارند به طوریکه چیزی حدود یک صد و بیستم بودجه عمرانی در سال جاری به آنها اختصاص یافته است.

حجت الاسلام لروند با بیان اینکه همیشه در برنامه ریزی ها و اختصاص بودجه در حق مردم این شهرستان جفا شده است، از استاندار لرستان و دیگر مسئولان استان خواست از تبعیضی که مردم از آن رنج می برند آنها را نجات داده و عدالت را در شهرستان ها رعایت کند.

امام جمعه پلدختر با بیان این که استان لرستان چه چیزی از سایر استان های کشور کمتر دارد گفت: در ابتدای شروع کار استاندار لرستان به ایشان گفتم امیدوارم روزی برسد وقتی خواستید بروید نگویند مجتمع ۱۴ معصوم خرم آباد و یا زیر گذر خرم آباد از خود به یادگار گذاشته اید بلکه همه شهرستان از این پروژه ها بهره مند شده باشند.

وی با اشاره به خسارات خطوط انتقال نفت به این شهر افزود: شرکت نفت سرکان مالکوه به دهستان مورانی و روستای کیان آباد و غیره ضرر می زند و سود آن را شهرستان ها و استانهای دیگر می برند.

حجت الاسلام لروند با بیان اینکه باید سهم شهرستان پلدختر از محل اعتبارات نفت و گاز افزایش یابد ادامه داد: سهم کنونی پلدختر از این اعتبارات خیلی اندک و محدود است.

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان پلدختر نیز در این جلسه گفت: بیشتر خسارات به منابع طبیعی شهرستان از سوی شرکت نفت است در حالیکه این اداره از اعتبارات دو درصد نفت و گاز محروم است.

سیاوش میرزایی افزود: در آتش سوزی های سال های گذشته در شهرستان پلدختر این اداره حتی توان خرید آب معدنی برای نیروهای مهار را آتش نداشت.

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=53218

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 3در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۳
  1. نه فقط پلدختر که کل لرستان را لوله های نفت گاز نابود کرده اند و متاسفانه مردم هم وقتی می بینند ، دولت که با یستی اولین مراقب محیط زیست و جنگلها باشد به محیط زیست چندان اهمیت نمی دهد آنها نیز دست به تخریب و از بین بردن جنگلها می زنند.

  2. وقتی که مدیران استان با هم هماهنگ نیستند و نمیفهمن پیشرفت یعنی چه ! از غریبه ها چه انتظاری میتوان داشت هر که به فکر پیشرفت استان و شهر خود هستش الا لرستان نابود شده . میگیم تعصب و غیرتمان زبانزده ولی بی غیرت تر از همه ایم . فقط برای چیزهای پوچ عصبی میشیم . انشاله که زودتر از خواب غفلت بیدار شویم

  3. آفرین به امام جمعه شهرستان/برخی اعضای شوراهها وبخشدارمحترم مرکزی پلدخترهم درس بگیرند که پیگیر مشکلات مردم باشندنه نشستهای انتخاباتی.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.