- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بازوند خبر داد: قید پیشرفت فیزیکی برای اختصاص اعتبار به پروژه های سدسازی لرستان برداشته می شود

 

استاندار لرستان گفت: قید پیشرفت فیزیکی برای اختصاص اعتبار به پروژه های سدسازی لرستان برداشته می شود.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از مهر، هوشنگ بازوند  در جریان بازدید از سد ایوشان اظهار داشت: در این جلسه مقرر شد قید پیشرفت فیزیکی برای اختصاص اعتبار به پروژه های سدسازی لرستان برداشته شود.

وی با بیان اینکه پیشرفت فیزیکی برخی پروژه های سدسازی استان پایین است عنوان کرد: با این تفاسیر در قانون بودجه مقرر شده بود که به پروژه های با پیشرفت فیزیکی پایین اعتبار اختصاص داده نشود که این قید برای لرستان برداشته شد.

استاندار لرستان یادآور شد: همچنین در این جلسه وزیر نیرو موافقت کرد که ۸۰ میلیارد تومان برای تکمیل ایستگاههای پمپاژ آب استان از جمله ایستگاه پمپاژ دشت جایدر اختصاص داده شود.

بازوند همچنین در مورد پرداخت مطالبات پیمانکاران پروژه های سدسازی لرستان نیز گفت: در این راستا با توجه به تاکیدات صورت گرفته در سفر هیئت دولت مبنی بر تخصیص ۱۰۰ درصدی اعتبارات استان پیمانکاران نباید در این زمینه نگرانی داشته باشند.

وی با بیان اینکه اعتبارات پروژه ها پرداخت خواهد شد افزود: برای پرداخت مطالبات پیمانکاران راهکارهای دیگری مانند فروش سهام و اوراق مشارکت نیز در نظر گرفته شده است.

استاندار لرستان با بیان اینکه خود را ملزم می دانیم که مطالبات پیمانکاران استان را پیگیری کنیم افزود: در این زمینه انتظار می رود که پیمانکاران نیز با بنیه مالی خود برای تسریع در اجرای پروژه ها مشارکت داشته باشند چرا که طولانی شدن پروژه های عمرانی موجب بالارفتن هزینه کار با توجه به تورم خواهد شد.