- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نمایشگاه مجازی آثار خوشنویسی / فرزاد مرادی

 

002-copy [1]

فرزاد مرادی /۱۳۵۶ کوهدشت

1391444_516744291742388_1624551932_n copy [2]

علی آقا حسین پور / پاتوق هنری میرملاس نیوز

پادشاه ممالک خطمیم، صفحه مشق قلمرو ماست

“شاید بدون اغراق بتوان گفت هنر خوشنویسی یکی از معدود هنرهای تجسمی است که دیر به بارمی نشیند و این خاصیت این هنر انتزاعی “ایرانی” به شمار می رود. یک خوشنویس باید  مسیر طولانی را طی کند تا آثارش به مرز تاثیرگذاری و ماندگاری برسند، و با خوش نوشتن  کارش به پایان نمی رسد”.
هر وقت بحثی از خوشنویسی قدما (نسل امروز) به میان می آید، بی درنگ یک نفر درذهنم پررنگ ترمی شود، کسی که بیش از یک دهه است با جسارت تمام و به دور از هرگونه همهمه های روزمره ی هنری  در حال فعالیت می باشد، وهر روزدقت و وسواس اش در شیوه قدما حرفه ای تر می شود.
آثار خوشنویسی قدما، به حق دل هرهنرمند وهنردوستی را به لرزه درمی آورد به گونه ای که هرچقدر این آثار کهنه تر می شوند اصالت هنری شان بیشتر می شود، و بی شک همین کافی بود تا فرزاد مرادی برخلاف جریان مرسوم آن زمان(دهه ۸۰) به گذشته ی این هنر اصیل ایرانی بازگردد، بازگشتی که او را مجبورکرد با دقت و وسواس هرچه تمام ترآثار بزرگانی چون “ میرعماد الحسنی قزوینی، میرزا کاظم، میرحسین ترک و میرزا غلام رضای اصفهانی” را بررسی، مطالعه و سرلوحه کار خودش قراردهد.
او در شرایطی به سمت شیوه قدما کشیده شد که کمتر کسی در بین هم نسل هایش به این شیوه تمایل داشتند، حتی کمبود منابع تصویری ازآثاراین بزرگان بازهم مانع کارش نشد. شناخت او از هنر قدما او را واداشت که در این شیوه فعالیت کند، واز سال ۱۳۸۸ تاکنون نیز از کلاس های استاد صداقت جباری خود را بهرمند کرده است.
فرزاد مرادی برخلاف ظاهر و دستان لاغرش، با چنان صلابتی شاکله ی حروف را بر روی صفحه بی جان جولان می دهد، که حس و حال هنر قدما به خوبی درذهن مخاطب یادآوری می شود، و این امر و تاثیر گذاری حکایت سال ها در خلوت نشستن و ریاضت کشیدنش را بیان می کند.

امروزدرپاتوق هنری شاهد بخش بسیار کوچکی ازآثاراین خوشنویس قدما نویس می باشیم، واین یادداشت کوتاه  ادای احترام “پاتوق هنری” با این هنرمند فرهیخته می باشد.

Farzad Moradi [3]

Farzad Moradi (2) [4]

Farzad Moradi (3) [5]

Farzad Moradi (4) [6]

Farzad Moradi (5) [7]

Farzad Moradi (6) [8]

Farzad Moradi (7) [9]

Farzad Moradi (8) [10]

Farzad Moradi (9) [11]