- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

خاطرات برادر حاج مرادعلی محمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه در خصوص سردار شهید اسدمراد بالنگ

مقام معظم رهبری : زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست.

 

Untitled [1] 

سردار شهید اسدمراد بالنگ و فرمانده دلاور حاج مرادعلی محمدی

 

خاطرات برادر حاج مرادعلی محمدی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کرمانشاه در خصوص سردار شهید اسدمراد بالنگ

درود و سلام میفرستم به رهبر کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و به شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی خصوصا شهدای هشت سال مقاومت و ایثار و همچنین شهدای مکتب خونین امام عاشقان حسین بن علی (ع) و رهروان آن در کربلای ایران اسلامی به ویژه شهدای مظلوم شهرستان کوهدشت لرستان

آرزوی سلامتی و موفقیت دارم برای مقام عظمای ولایت حضرت امام خامنه ای ( مدظله العالی )

صحبت و نوشتن در خصوص بزرگ مردانی مجاهد که در صحنه های سرنوشت ساز انقلاب اسلامی و هشت سال ایثار و حماسه، خوش درخشیدند و به پیمان خود با امام شهیدان وفا کردند و شهادت در راه خدا و مرگ با عزت را جهت رسیدن به اهداف نظام مقدس اسلامی و مقابله با دشمنان اسلام برگزیدند.

برای این حقیر و این جامانده از قافله شهیدان سخت و دشوار است اما برای حفظ و پاسداشت آثار معنوی و روحیات آن یاران سفر کرده باید گفت و باید نوشت تا ننویسیم نسل های جوان و نسل های آتی نمی توانند نسبت به حماسه عظیم دفاع مقدس آشنا شوند و تا عناصر شاخص دفاع مقدس اعم از فرماندهان، نیروهای بسیجی، پاسداران و ارتشیان خصوصا مردم قهرمان ایران اسلامی را معرفی نکنیم نمی توانیم شناخت و استفاده لازم از گنج عظیم دفاع مقدس را به آنها ارائه دهیم.

یکی از این فرماندهان و بزرگ مردان حماسه ایثار و شهادت هشت سال دفاع مقدس شهید اسدمراد بالنگ بود او با الهام از عاشورای حسینی و پیروی از مکتب خونین امام عاشقان حسین بن علی (ع) در مکتب اسلام ناب محمدی (ص) به رهبری حضرت امام خمینی (ره) درس آموخت و شاگردی کرد.

وی در طول دفاع مقدس فعالیت چشمگیری در نبرد با متجاوزان بعثی داشت. در ابتدا در همان ایامی که هنوز در دوره راهنمایی و دبیرستان درس میخواند به ندای رهبر کبیر انقلاب اسلامی لبیک گفت و بارها در لباس مقدس بسیج عازم جبهه های جنوب گردید و در زمانی هم که به پشت جبهه برمیگشت معمولا محل و جایگاه فعالیت های فرهنگی ایشان پایگاه های بسیج شهرستان کوهدشت بود و یکی از چهره های فعال در امر فعالیت سطح شهر بسیج بود.

شهید اسدمراد بالنگ در نوجوانی و جوانی از لحاظ ایمان و تقوا گوی سبقت را از بقیه ربوده بود، سخت کوش و جدی بود. این شهید بزرگوار بعد از مدت ها که در بسیج خدمت نمود، با توجه به اینکه تعدادی از دوستان نزدیکش همچون سعادت قبادی که بارها با هم به جبهه ها اعزام شده بودند یکی پس از دیگری به درجه رفیع شهادت نائل گشته بودند.

برای رسیدن به آرزوهای دیرینه خود لباس سبز پاسداری را برگزید و علی رغم حضور مستمر در جبهه های غرب و جنوب و در عملیات های مختلف کار تخصصی پزشکی در بهداری سپاه را انتخاب نمود.

به یاد دارم در سال ۱۳۶۵ در منطقه دربندیخان عراق که نیروهای سپاه اسلام برای انجام یک عملیات بزرگ و تصرف ارتفاعات مهم شاخ شمیران که در شمال شرقی شهر دربندیخان عراق واقع شده بود ایشان در آن منطقه حضور داشت و با فعالیت چشمگیر خود مرکز اورژانس بهداری را به خوبی دایر نموده بود و علی رغم وجود خطرات فراوانی که از طریق نیروهای مزدور حزب دموکرات وجود داشت و هر لحظه خصوصا شبها احتمال حمله به این پایگاه ها وجود داشت  اما شجاعانه ایشان و تعدادی از همرزمانشان در محلی که در نزدیک سه راهی دوآب واقع شده بود شبانه روزی فعالیت و مجروحین خطوط دفاعی را درمان و یا اعزام می نمودند.

یکی از شب های تابستان سال ۱۳۶۵ همین سه راهی دو آب مورد تهاجم و کمین نیروهای مزدور و خود فروخته حزب دموکرات قرار گرفت و تعدادی از عزیزان برادر نورخدا براتی بسیجی شجاع و دلاور جهاد سازندگی لرستان بود که مسئولیت جانشینی جهاد آن منطقه را بر عهده داشت توانسته بود از دست نیروهای حزب دموکرات فرار کند. بنده با توجه به مسئولیتی که داشتم و احساس خطری که برای اورژانس می کردم سریعا جویای وضعیت عزیزان پایگاه اورژانس خصوصا شهید بزرگوار اسدمراد بالنگ شدم، الحمدلله دشمن آسیبی به آن محل نرسانده بودند.

از مهمترین ویژگی های سردار شهید اسدمراد بالنگ اخلاص و صداقت وی بود. ایشان عاشقی دلباخته و سربازی فداکار برای ولایت و نظام مقدس اسلامی بود که نهایتا در ۲۷ دی ماه ۱۳۶۵ در نبرد با مزدوران بعثی در حماسه ماندگار کربلای ۵ در منطقه شلمچه با ملائک خدا رهسپار آسمان شد و به معبود خود پیوست.

روحش شاد و یادش گرامی باد