- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نماینده ولی‌فقیه در لرستان: مطالعه و مذاکره علمی بهترین عبادت در شب‌های قدر است

 

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: اهمیت کتاب و کتابخوانی به‌ حدی والاست که از مطالعه و مذاکره علمی به‌عنوان بهترین عبادت و فضیلت در شب‌های قدر نام برده شده است.

به گزارش میرملاس نیوز به نقل از ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد میرعمادی در رابطه با اهمیت کتاب و کتابخوانی بیان کرد: اهمیت و ارزشی که دین مبین اسلام برای کتاب و مطالعه قائل شده است در هیچ مکتب و آیین دیگری وجود ندارد.

وی اضافه کرد: بیشترین واژه‌هایی که در قرآن به‌کار رفته است کلمات «کتاب»، «علم»، «قلم» و مشتقات آن است و این نشان‌گر اهمیت دین اسلام به مطالعه و کتاب و کتابخوانی است.

میرعمادی با بیان اینکه علم و کتاب ملاک برتری و ارزشمندی در اسلام  است و کتابخانه مهم‌ترین پایگاه فرهنگی در جامعه از نظر اسلام است، گفت: نقش کتاب در هدایت و رستگاری انسان‌ها و پیشرفت‌های علمی و فرهنگی بر کسی پوشیده نیست. اهمیت کتاب و کتابخوانی به‌حدی والاست که از مطالعه و مذاکره علمی به‌عنوان بهترین عبادت و فضیلت در شب‌های  قدر نام برده شده است.

نماینده ولی‌فقیه با بیان این‌که کتاب عامل حیات و پیشرفت جامعه است و زنده بودن جامعه به کتاب و علم بستگی دارد، تصریح کرد: این ارزش و اعتباری که اسلام برای کتاب قائل شده است ما را وادار می‌کند که نسبت به مطالعه کتاب اهمیت بیشتری بدهیم.

وی با تأکید بر این‌که ما باید کتابخانه‌ها را خانه دوم خود بدانیم و بیشترین وقت خود را در کتابخانه سپری کنیم، گفت: وقتی می‌خواهند فرهنگ و تمدن یک جامعه را ارزیابی کنند یکی از ملاک‌های این ارزیابی اهمیت دادن افراد آن جامعه به مطالعه کتاب است.

امام جمعه خرم‌آباد پایین بودن سرانه مطالعه کتاب در استان را متذکر شد و افزود: طی امسال فعالیت‌های خوبی در راستای تقویت کتابخانه‌ها صورت گرفته است که جای تقدیر دارد.

وی با یادآوری این‌که متأسفانه حمایت از نویسندگان، ناشران، کتابخانه‌ها و کتابداران تا حدود زیادی مورد غفلت واقع شده است، گفت: لازم است از افراد متخصص در رشته کتابداری در کتابخانه‌ها استفاده شود و علاوه بر این نیازمند یک برنامه‌ریزی دقیق و حساب شده برای گسترش و افزایش سرانه مطالعه و تقویت کتابخانه‌ها هستیم.

حجت‌الاسلام میرعمادی تقویت کتابخانه‌های تخصصی را خواستار شد و افزود: لازم است یک شورا متشکل از متخصصان و صاحب‌نظران برای تقویت کتابخانه‌ها و افزایش سرانه مطالعه در استان تشکیل شود.

در ادامه امیر فرزامی، سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های لرستان گفت: هدف از اجرای این برنامه ارج نهادن به فرهنک حجاب و عفاف و گسترش فرهنگ حجاب و عفاف در جامعه و همچنین ترویج سنت حسنه اکرام است.

وی افزود: در این برنامه فرهیختگان تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و کتابداران فعال شهرستان خرم‌آباد در عرصه حجاب و عفاف تجلیل می‌شوند.