تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
9

مصاحبه حرف لر با سعید بالنگ

  • کد خبر : 53280
  • 24 تیر 1393 - 23:11

سعید بالنگ/سرویس منتظران:   مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود بر اهمیت جنگ نرم تاکید بسیار داشته اند و همواره این موضوع را به عنوان یکی از ضروریات معرفی کرده اند. ایشان در یکی از بیانات خود در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند: «امروز آرایش تهاجمی فرهنگی بسیار خطرناکی علیه انقلاب به وضوح مشاهده […]

15527-copy2

سعید بالنگ/سرویس منتظران:

 

مقام معظم رهبری بارها در بیانات خود بر اهمیت جنگ نرم تاکید بسیار داشته اند و همواره این موضوع را به عنوان یکی از ضروریات معرفی کرده اند. ایشان در یکی از بیانات خود در دیدار اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی فرمودند:

«امروز آرایش تهاجمی فرهنگی بسیار خطرناکی علیه انقلاب به وضوح مشاهده می شود، زیرا جهان اسلام بیدار و هوشیار شده است. از این رو تهاجم فرهنگی دشمن با گذشته تفاوت بسیار دارد و شکل جدیدی پیدا کرده است و برای مقابله با آن باید با شناخت و آگاهی کامل عمل کنیم.»

در این میان نقش جوانان به عنوان «افسران جوان جنگ نرم» از ارزش و اهمیت فراوانی برخوردار است و از آنها انتظار می رود در تحقق فرامین رهبر معظم انقلاب در حوزه جنگ نرم همواره بیشترین سعی و تلاش خود را بکارگیرند و در این عرصه فعالیت کنند.

وبلاگ نویسی با موضوعات ارزشی یکی از راه های ترویج فرهنگ مقابله با جنگ نرم دشمن در بین جامعه و بویژه جوانان است. آنچه در این گزارش آمده است گفت و گویی خواندنی با «سعید بالنگ» یکی از افسران جوان جنگ نرم در حوزه فضای سایبری شهرستان کوهدشت است که شرح آن تقدیم حضور مخاطبان محترم می شود.

  ۱-   خودتان را کامل معرفی کنید؟چندسال دارید و در چه رشته ای تحصیل می کنید؟شغل شما چیست؟

به نام خدا

ضمن عرض سلام، ادب و احترام خدمت مسئولین پرتلاش سایت حرف لر و مخاطبان محترم، سعید بالنگ هستم متولد ۱۳۶۸ اهل شهرستان کوهدشت، فارغ التحصیل کارشناسی مهندسی کشاورزی گرایش آب و خاک.

۲- برای آشنایی بیشترخوانندگان نام و لینک وبلاگ ها یا پایگاه های اینترنتی خود را ذکر کنید؟

چند تا وبلاگ فعال در زمینه شهدای کوهدشت راه اندازی کردم و با سایر وبلاگ های شهدای کوهدشت نیز همکاری دارم و خیلی از مطالب مربوط به شهدای موردنظر رو در اختیارشون می گذارم .

همچنین دبیر سرویس شهدای سایت میرملاس نیوز میباشم که الحمدلله به لطف خدا و نگاه شهدا و همکاری و همدلی دوستان  عزیز،رزمندگان، جانبازان ، دوستان  و خانواده های گرانقدر شهدای کوهدشت در این مدت تقریبا ۱۴ ماه فعالیتم در بخش شهدای کوهدشت الحمدلله موضوع شهدا خوش درخشیده .

آدرس وبلاگ ها :

http://linksh.blogfa.com/    وبلاگهای شهدای کوهدشت

http://farmande.blogfa.com/  سردار شهید اسدمراد بالنگ

http://shpzko.blogfa.com/   شهدای جامعه پزشکی کوهدشت

http://shvako.blogfa.com/    شهدای جامعه ورزشی کوهدشت

http://shdako.blogfa.com/    شهدای دانشجوی کوهدشت

http://shenko.blogfa.com/  شهدای پیروزی انقلاب اسلامی در کوهدشت

و همچنین بخش شهدای سایت میرملاس نیوز

https://www.mirmalas.com/

لازم است یک نکته رو هم خدمت دوستان عرض کنم که تا قبل از فعالیتم در زمینه  شهدای کوهدشت ، تعداد وبلاگ هایی که در این زمینه فعالیت می کردند تقریبا ۲۰ وبلاگ بود که الحمدلله در این مدت ۱۴ ماه به ۶۰ وبلاگ رسیده که از طریق تماس و صحبت با وبلاگ نویسان و فعالان مجازی کوهدشت پیشنهاد راه اندازی وبلاگ ها رو مطرح می کردم و وبلاگی رو تاسیس می کردیم.

۳- از چه زمانی با فضای اینترنت آشنا شده اید؟ چطور پای شما به دنیای اینترنت و فضای مجازی باز شد؟

از سال ۱۳۹۰ که اتفاقی با وبلاگ یکی از دوستان آشنا شدم تصمیم گرفتم وبلاگی راه اندازی کنم و شروع کردم . البته دوبار وبلاگم را بعد از درج کلی مطلب و زحمت حذف می کردم ، اتفاقی که در دنیای مجازی بسیار مشاهده شده که در نهایت از سال ۱۳۹۱ به طور جدی ادامه دادم و وبلاگی در رابطه با خاطرات و تصاویر عمویم ( شهید اسدمراد بالنگ ) راه اندازی نمودم که تا اردیبهشت ۱۳۹۲ فقط مدیریت وبلاگ عموم و چند وبلاگ دیگری که در بالا ذکر شد داشتم و از اردیبهشت ۱۳۹۲ که سرویس شهدای سایت میرملاس نیوز رو بر عهده گرفتم دیگر عمده فعالیتم صرف شهدای کوهدشت شد تا جایی که از اردیبهشت تا شهریور  اصلا وبلاگ عموی شهیدم رو تقریبا فراموش کرده بودم و شهریور ماه بنا به تذکر حجت الاسلام هادی قبادی مبنی بر اینکه بخشی از فعالیتت رو در راستای به روز کردن وبلاگ شهید بالنگ صرف کن سعی کردم هر دو را فعال نگه دارم .  ۴- آیا برای کار وبلاگ نویسی هدف گذاری کرده اید؟ به دنبال چه هدفی در این کار هستید؟

بله اصلا انجام هیچ کاری بدون هدف موفقیت نداره و بنده هم از این کارم چند هدف دارم : یکی زنده نگه داشتن یاد، خاطره و دلاورمردی جوانان شهیدی که از ارزشمندترین سرمایه ای که خداوند در اختیارشان قرار داده یعنی جانشان گذشتند تا ما در این آسایش و رفاه باشیم.

هدف بعدی همین واگذاری وبلاگهای شهدا به نوجوانان و جوانان که بخشی از اوقات فراغتشان را صرف جمع آوری آثار و خاطرات شهدا نمایند که تعدادی از مدیران وبلاگ ها سنین ۱۴ تا ۱۷ سال هستند و حتی توانستند که دوستانشان را هم به این وادی مقدس جذب کنند طوری که هربار جلسه حداقل یک یا دو نفر مدیر وبلاگ جدید را توانستیم جذب کنیم.

۵- مطالب وبلاگتون تولیدی است یا نقلی؟

فعالیت ما جمع آوری خاطرات، تصاویر،زندگینامه، وصیتنامه و سایر مطالب مربوط به شهداست که الحمدلله رزمندگان و دوستان شهدا خوب همکاری می کنند اما انتظار ما خیلی بیشتر از اینهاست.

۶- پربازدید کننده ترین مطلبتان چه بوده است؟ به چه دلیل؟

بخش شهدا تقریبا پربازدیدترین قسمت سایت میباشد و فکر کنم مطلبی با عنوان ” درد دل ” که حرف دل من و سایر دوستان فعال در زمینه شهدای کوهدشت بود

۷- به وبلاگ های خودتان از ۲۰ نمره چند می دهید؟

این رو باید از دوستان پرسید

۸- آیا در شبکه های اجتماعی هم فعالیت دارید و فضای آنجا چگونه است؟

خیر، چون فرصتش را ندارم

۹- اکنون در جبهه جنگ نرم و جهاد مجازی وظیفه افسران جنگ نرم چیست؟

ما در هشت سال دفاع مقدس با تمام توان جنگیدیم و با توکل بر خدا موفق و حتی باعث حیرت تمام دنیا شدیم که بعد از گذشت تقریبا ۲۶ سال از دفاع مقدس با وجود این همه تحریم و تهدید هیچ کشور و قدرتی جرئت تعرض به خاک پاک ایران رو ندارد. امروز وارد عرصه جنگ نرم شده ایم و همین وبلاگ های شهدا به جرئت می گویم که هر وبلاگ یک تیر خلاص به قلب دشمن می باشد و بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) : دراین جنگ نرم، کافی است هواداران جبهه حق بیدار باشند و بیکار ننشینند چرا که زبان حق همیشه مؤثرتر از زبان باطل است. پس امروزه وظیفه همه ما مخصوصا همرزمان شهدا بسیار سنگین است و باید از این میراثی که شهدا با نثار خون پاکشان تقدیم مان کردند حراست کنیم.

۱۰- به نظر شما یک وبلاگ نویس موفق چه کسی است؟

یک وبلاگ نویس موفق مخصوصا وبلاگ نویس شهدا باید به مطالبی که درج می کند خود اعتقاد قلبی داشته باشد تا بتواند بر مخاطب اثر بگذارد

۱۱- بهترین سایت ها یا وبلاگ هایی که در استان لرستان سراغ دارید کدامند؟

اکثر سایت ها و وبلاگ های لرستان رو معمولا سر میزنم اما بیشتر وبلاگ ها و مطالب مربوط به شهدا.

۱۲- آیا تا به حال در مسابقات وبلاگ نویسی شرکت کرده اید و موفقیت هایی در این زمینه داشته اید؟

بله در یک دوره مسابقه وبلاگ نویسی افسران جوان جنگ نرم بسیج دانشجویی استان لرستان با موفقیت شرکت کردم.

۱۳- اهمیت جنگ نرم برای شما چگونه است و هدف شما از فعالیت در این عرصه چیست؟

جنگ نرم از جنگ سخت و مسلحانه مخرب تر می باشد چون خرابی های جنگ سخت به مرور ترمیم خواهد شد اما جنگ نرم بر روی مغز و اعتقاد اثر می گذارد ، بنا به فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی)  : فرهنگ یک جامعه، اساس هویت آن جامعه است.

خوی ایثار و شهادت در فرهنگ مردم ایران نهادینه شده و هدف دشمن در عرصه جنگ نرم تضعیف این روحیه در جوانان و مردم است . هدف ما هم زنده نگه داشتن یاد شهدا و روحیه جهاد، ایثار و شهادت می باشد.

۱۴- مهترین تهدیدها و آسیب های فعالین فضای مجازی را در چه چیزی می بینید؟

نا امید و دلسرد شدن از ادامه کار و هدفشان

۱۵- وظیقه یک فعال سایبری در پییشبرد اهداف انقلاب اسلامی چیست؟

اهداف انقلاب اسلامی را ” نظام، ولایت، شهادت، ایثار و . . . ” باید زنده نگه داشت که با این حال وظیفه فعالان سایبری بسیار سنگن است مخصوصا در این روزگاری که گروه های تند رو به اصطلاح خودشان اسلامی! هر روز در تلاش ایجاد نفاق و کینه در دنیای اسلام هستند.

۱۶- چه صحبتی با فعالان فضای مجازی دارید؟

از تمام دوستانی که در این عرصه فعالیت می کنند انتظار دارم نا امید نشوند.

۱۷- دوست دارید بیشتر روی چه موضوعاتی کار کنید؟ بر اساس علاقه مندی به موضوعات کار می کنید یا بر اساس ضروریات؟

موضوعاتی که بنده کار می کنم هم علاقه است هم ضرورت، به کار برای شهدا اعتقاد قلبی دارم و ضروری ترین نیاز امروز جامعه زنده نگه داشتن هدف و آرمان شهداست.

۱۸- از مسئولان فضای مجازی کشور و استان چه انتظاراتی دارید؟

حمایت از دوستان فعال در این عرصه، افزایش سرعت اینترنت که واقعا خیلی اوقات سرعت شدیدا کند می شود.

وحرف آخر…

و در آخر تشکر ویژه از شما و سایر دوستان و مخاطبان عزیز که واقعا حوصله کردید .من درگیر جواب دادن به سوالات بودم و اصلا وقت از دستم خارج شد و فکر کنم خیلی حرف زدم.

 منبع :سایت حرف لر

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=53280

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 29در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۹
  1. قال الله تعالی: الَّذینَ جاهَدوا فینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا… (سوره عنکبوت، آیه ۶۹)
    موفق و موید باشی برادر بالنگ عزیز

  2. تشکر از آقای بالنگ عزیز.ومن الله توفیق….

  3. درود بر آقا سعید

  4. سلام
    با تشکر از حاج بهزاد و آقای بالنگ
    ان شاء الله با یاری خداوند و عنایت خود شهدا در اهدافی که دارید موفق باشید
    یا علی

  5. با زنده داشتن نام شهدا ورزمندگان کار بزرگی انجام داده اید انشااله کما فی سابق دراین راه موفق و سر بلند باشید

  6. افرین بر اقا سعید عزیز کاش فقط تلاشتون متمرکز در شهر کوهدشت نمیشد

    • سلام ابراهیمی عزیز
      بیشتر از این دیگر از عهده من و دوستانم خارج است چون با توجه به امکاناتی که ما در اختیار داریم در جمع آوری آثار و خاطرات شهدای کوهدشت هنوز بسیار کار داریم
      انشاالله که جوانانی هم از الشتر دست به کار شوند چون هرچه داریم از شهدا داریم

  7. آقای مهندس بالنگ مطمئن باشید کاری که شما دارید دنبال می کنید همانند یک رزمنده دوران دفاع مقدس است که جهت کسب شهادت سر از پا نمی شناخت وعاشقانه دنبال شهادت میگشت تا عاقبت به مرادش میرسید. شما نیز یقیناً کارتان خدایی ودلتان الهی وهدفتان با هدف شهدا رسیدن به معبود الهی است.
    کار شما نیز یک افتخار ویک موهبت الهی است که نصیب هرکس نمی شود واین نیز مانند شهادت ، مردان خاص خود را می طلبد.پس زنده نگه داشتن یادشهدا افتخار بزرگیست که نصیب شماها شده . این افتخار بزرگ گوارای وجود نازنین تان باد.
    ازحاج بهزاد عزیز که ازبازماندگان شهداست ودر گسترش وبهبود این راه متحمل زحمات فراوانی شده وخواهد شد تقدیر وتشکرمی شود.
    اجر کلیه دست اندرکاران باشهدا وامام شهدا.
    دراین شب های قدر ما را نیز ازدعای خیرتان محروم نفرمائید . التماس دعا دارم از تمامی سروران وبزرگواران.

  8. درود بر شما جناب بالنگ

  9. با آرزوی توفیقات بیشتر برای آقا سعید

  10. بدون شک وبدون هیچ تعارفی ,جناب سعیدبالنگ کسی ست که درعرصه فرهنگ وشهادت باجدیت وتلاشی مضاعف گام برمیدارد وخدارا شکردراین مسیر کاملاموفق عمل کرده ونتیجه فعالیت های این عزیز مشخص ومشهود است. آشنا شدن نسل امروز با دلاورمردان دیروز کاری بس بزرگ وماندگاراست که همه بایددراین جهت اقدام کنیم . فرهنگ شهادت برای جامعه امروز ما نیازی حیاتی ست ونهادینه کردن آن جامعه راازهرنظر حراست میکند. سعیدعزیزم پاینده باشی

  11. درود برآقا سعید خستگی ناپذیر وتلاشگر .امید است که رسالت مهم خدمت فرهنگی وارزشمندبه شهدا .جانبازان وخانواده های آنان ونسل جوان آینده را که مرضی رضای حضرت حق است را با همگامی همکاران باتجربه اتان به نحو احسن کماکان استمرار داشته باشد .

  12. درود بر آقا سعید عزیز و با سپاس از زحمات حضرتعالی در زنده نگه داشتن یاد و خاطر شهدا…

  13. با سلام
    برای آقای بالنگ و دوستانشان آرزوی توفیق بیش از پیش دارم.
    با تمام توان در مسیر خدمت به شهدا تلاش می کنند.
    غیرت و همتی که در وجود ایشان و دوستان جوان و نوجوانشان هست واقعا ستودنی است.
    یا علی

  14. مصاحبه ای بسیار خواندنی بود
    برادر سعید! خدا نگاه شهدا را از شما برندارد.

  15. سعید جان سلام خسته نباشی خدایی مصاحبه خیلی جالب وجذاب خواندنی بود خداوند یارو نگهدارت باشد

  16. با سلام
    تلاشها و کوششهای مداوم و موثر اقای بالنگ در این زمینه بر هیچ کس پوشیده نیست
    امیدوارم که توسط مسئولین مربوطه به نحو شایسته از زحمات ایشان تقدیر شود

  17. برادر عزیز ودوست داشتنی جناب سعید بالنگ امیدواریم در تمام مراحل زندگی و وظیفه خطیر خدمت به شهدا موفق وپیروز باشید .
    قطعاً این زحمات در پیشگاه خداوند شهیدان بی اجر نخواهد بود .
    پایدار و کامروا باشید

  18. زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از شهادت نیست

  19. عرض سلام و ادب خدمت رزمنده جبهه فرهنگی برادر بالنگ
    الحق که با تلاشهای جنابعالی تحولی بزرگ در منطقه ایجاد شده .
    آرزوی سلامت وموفقیت برای جنابعالی و دیگر دوستان جبهه فرهنگی در دنیای مجازی
    یا علی

  20. سعیــــــــد موفق باشـــــــــی داداش …. !

  21. به این جوان نازنین ودوست داشتنى سلام عرض مى کنم
    ازخداوندسبحان براى ایشان درزندگى مزیدتوفیقات الهى را مسئلت دارم
    جناب بالنگ بابت این همه فعالیت درزمینه معرفى شهدا بهتون تبریک و دست مریزادمیگویم روح شهیدان ازشماراضی وخشنودباشد إن شاالله

  22. سلام برشما

  23. سلام وعرض ادب. آقا سعید عزیز. خداوند ازشما راضی باشد.

  24. سلام بر مهندس بالنگ ان شاءالله موفق موید باشید

  25. تقبل الله منا ومنکم
    با سلام وعرض ادب خدمت برادر عزیزمهندس بالنگ
    که زحمت جمع آوری خاطرات رزمندگان را بنحو احسنت انجام میدهید،مراتب سپاس وقدر دانی این حقیر را پذیرا باشید اجرتان با امام شهدا

  26. خداوند طول عمر باعزت همراه با توفیق و سر بلندی به این جوان پر تلاش وخستگی ناپذیر که احیاگر یاد وخاطرات دلاوران عرصه دفاع مقدس اند،عنایت کند.

  27. سلام
    برادر عزیزم سعید آقا بالنگ خسته نباشید.
    سلامتی و موفقیت هرچه بیشتر را برای شما از خد خواهانم
    سعید آقا یقین دارم شما با این همه تلاش و تحقیق در مسیر زنده نگه داشتن هرچه بیشتر نام شهدای سرافراز کوهدشت لایق تقدیری شایسته در سطح استان هستید.

    با سلام و تشکر از حاج اقا بهزاد باقری به خاطر درج این مطلب.

  28. متشکریم کوهدشتی باغیرت واقعاکارتون ایول داره ایشالادس ب دس هم بدیم شاهدمظلومیت بیشتردیاردلاوران نباشیم…………….یاعلی

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.