تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
4

شیر خدا و رستم دستانم آرزوست

  • کد خبر : 53392
  • 27 تیر 1393 - 1:36

     اکبر امرایی / میرملاس نیوز :  شیر خدا و رستم دستانم آرزوستمیان رستم دستان ایران تا رستم مجموعه ی ستایش ، تفاوت از زمین تا آسمان است با کمال درد و تاسف از قسمت ۵۳ مجموعه ی تلویزیونی ستایش (جمعه ۹۲.۱۲.۲۳) بازیگر کتوله ای که نقش پادوی تره بار فروشی حشمت فردوس را […]

 Untitled-1

 

 اکبر امرایی / میرملاس نیوز : 

شیر خدا و رستم دستانم آرزوست
میان رستم دستان ایران تا رستم مجموعه ی ستایش ، تفاوت از زمین تا آسمان است

با کمال درد و تاسف از قسمت ۵۳ مجموعه ی تلویزیونی ستایش (جمعه ۹۲.۱۲.۲۳) بازیگر کتوله ای که نقش پادوی تره بار فروشی حشمت فردوس را ایفا می کرد رستم نام داشت. سر آن ندارم که این مجموعه را نقد و بررسی کنم تشخیص معایب این مجموعه تخصص منتقدان فیلم است قطعا محاسن فراوان نیز دارد از جمله نقش اول زن سریال با تحمل رنج و مشقت های زمانه و دانایی و احتیاط آنچنان بر روح مخاطب تاثر گذار است که اشک آنان را جاری می کند بر کسی پوشیده نیست که این مجموعه یک اثر جدی است نه طنر، اگر طنز بود ایفای نقش یک شخص کتوله با نام رستم قابل توجیه بود .
این اولین بار و آخرین بار نیست که سازندگان مجموعه های تلویزیونی و در راس آن رسانه ی ملی متاسفانه دانسته یا ندانسته احساسات ملی جامعه را مورد تمسخر و اهانت قرار می دهندو اگر به دید تامل بنگرید همواره برای نقش های منفی و خلاف کار از نام های اصیل ایرانی و شاهنامه استفاده می شود در خیلی از سریالها نقش کارگران ساختمانی، حمال ها و بارکش ها را اقوام اصیل ایرانی از جمله لرها،لک ها و کردها بازی می کنند با پوشش های محلی شلوار کردی و تصنیف هایی با لهجه لری و …
اما این بار رستم قهرمان رویدادهای حماسی ابر مردی که برای کسب افتخار و حفظ کیان و استقلال ایران کوشش و نبرد کرده است ، را آماج تیر حقارت و اهانت قرار داده اند.

 

 

Untitled-2

 

پخش این صحنه و صحنه های مشابه ، شجاعت و تعصب ادبی مرا برانگیخت و مرا بر آن داشت تا به اختصار توصیفی از انسان آرمانی داشته باشم بدان امید که از کرامت انسان صیانت شود.
در قرآن کریم انسان کامل ، کمال عقلی دارد و علاوه بر تایید مسائل دل و عشق، سیر و سلوک ، معنویات و تهذیب نفس ، برون گرا و جامعه گرا نیز هست ، انسان اگر شب هنگام سر در گریبان فرو می برد و دنیا و مافیهارا به باد فراموشی می سپارد به هنگام روز در متن جامعه قرار دارد و از زمره ی توبه کنندگان ، پرستندگان، ستایش کنندگان، روزه داران ، رکوع کنندگان،سجده کنندگان،امر کنندگان به معروف و نهی کنندگان از منکر و از نگهداران حدود الهی است (توبه / ۱۱۲)
به اعتقاد ما شیعیان ، پیامبران اولوالعزم و ائمه ی معصومین نمونه هایی از انسان کامل هستند به تعبیر حضرت امام: «انسان کامل حقیقت محمدی است » (مصباح الهدایه)
به طور کلی والایی و کمال و جامعیت انسان کامل در فرهنگ اسلامی و از جمله در آثار عرفانی، به قدرت های روان و مکارم اخلاقی وابسته است کوتاه سخن آنکه «انسان کامل» اسلام، متصف به صفات خداوندی و متخلق به اخلاق الله و مظهر قدرت های ربوبی است.
شخصیت انسان آرمانی که در وجود برخی ازقهرمانان دوره های اساطیری و پهلوانی شاهنامه فردوسی متجلی است ، مظهر ارزش های اخلاقی و عاطفی ایرانیان و نمونه ای از آرزوهای متعالی ملتی است که از کهن ترین زمان های تاریخ، همواره در جستجوی حقیقت بوده و در راه دستیابی به فضیلت و کرامت انسانی کوشیده اند در هر دوره تاریخ در ساختن بنای تمدن و رونق آثار علمی و هنری و ادبی جهان نقش مفید و موثری داشته است.
قهرمانان رویدادهای حماسی غالبا ابر مردانی نامجو بوده اند که برای حفظ میهن و استقلال کشور مبارزه کرده اند و جنگ های آنان بویژه در حماسه های ملی ایران نوعی نبرد میان خیر وشر یا رویارویی قدرتهای اهورایی و اهریمنی بوده است.
انسان در منظومه های حماسی ، مقامی بس رفیع و بلند دارد انسان تنها موجودی است که از میان آفریده های خداوند عالم دارای روح آسمانی و نیروی اراده و خرد بوده ، رتبه اش از طبیعت و سپهر بلند تر است و از او به عنوان «نخستین فطرت» و «پسین شمار» یاد شده است.
«نخستین فطرت پسین شمار ****تویی خویشتن را به بازی مدار»
انسان تنها آفریده ای است که استعداد رشد معنوی و رسیدن به آفریدگار را دارد زیرا او کمال مطلوب و علت غایی آفرینش و زینت بخش زمین و دارنده ی همه ی نیکویی هاست قهرمانان حماسه های اساطیری و پهلوانی ایران که نقش آفرین رویدادهای بزرگ رزمی و دلاوری در ادوار نخستین باستانی کشور ما هستند، دارای مقامی مقدس و روحانی بوده و از قدرتهای فوق انسانی برخوردارند این پهلوانان به کمک عوامل ماورا طبیعت مانند فره ی ایزدی و سیمرغ به عنوان نماد و مظهر حق بر بدی ها و نامردمی ها چیره می شوند و از لحاظ معنوی مظاهری از خردمندی و دانایی و دادگری و سایر ارزشهای والای انسانی به شمار می روند.
با مطالعه ی زندگی افسانه ای چنین پهلوانی می توان به این نتیجه رسید که ایرانیان عهد باستان چه تصوری از انسان کامل و انسان والا داشته اند از بین این ابرمردان رستم جهان پهلوان شاهنامه از شهرت و آوازه ی بیشتری برخوردار است
رستم علاوه بر داشتن نیروی خارق العاده ، آشنایی با فنون رزم و دلاوری ، آزادگی و عدالت خواهی و حق جویی از نظر سجایای اخلاقی نیز مظهر کمال است او همه اوقات خدای را پیش چشم دارد و پیروزی خود را مرهون عنایت جهان آفرینی می داند و جز خدا پشت و پناهی نمی جوید و مصداق این مطلب بهترین نیایش های شاهنامه است که از زبان رستم بیان می شود .
ازصدا و سیمای جمهوری اسلامی که دعوی رسانه ملی را دارد از فیلمنامه نویسان،کارگردانان وتهیه کنندگان فیلم های سینمایی و تلویزیونی انتظار می رود که علاوه بر داستانهای عبری و عربی به داستانهای اصیل ملی، حماسه های طبیعی ، حکایات اخلاقی و اجتماعی موجود در شاهکارهای ادب فارسی (شاهنامه ، مثنوی،گلستان،بوستان،آثار نظامی و جامی و . . .) نیز بپردازندوبه گونه ایی عمل نمایند که هیچ قوم و زبانی مورد تمسخر و تحقیر و اهانت قرار نگیرد و به پیشینه ی فرهنگی – اجتماعی و آداب و رسوم و آیین پاک و خالص ایرانیان به دیده ی احترام و تفاخر و مباهات بنگرند.
القصه پخته سخن بگوییم و سنجیده عمل کنیم تا موجبات جریحه دار شدن تعصبات ملی و فرهنگی جامعه را با ندانم کاری فراهم نسازیم.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=53392

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 54در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۵۴
  1. با عرض سلام خدمت استاد عزیزم آقای امرایی.با اینکه با نظر استادم موافقم اما بهتر است قدری تاملاتمان مثبت تر و شاید نرم تر باشند.در غیر این صورت اساسا بایدنظام سینمای ما،مخابرات(اس ام اس های قومیتی)،و صد البته گفتار ۹۰درصد مردم که همه و همه از قوم های دیگری میگویند و میخندند عوض شود چرا که به هر دلیلی این ناملاینات به عمد یا سهو بر سر زبان مردم افتاده .این نام هایی که میبینید و میشنوید در صدا و سیما نیز انشاالله فقط و فقط به سلیقه است که فکر میکنن مثلا اسم رستم یک اسم خشن میباشد. با تشکر

    • باسلام وسپاس فراوان از جناب درگاهیان

      اسباب خنده و شادی مردم عزیز باید از مجرای درست و منطقی و منطبق با قوانین شرعی و عرفی فراهم

      گردد. بنده و شما در حد توانمان وظیفه داریم از اشاعه ی پیامک های تمسخر آمیز قومی جلو گیری نماییم

      خدای تعالی میفرمایند : لقب زشت به همدیگر ندهید . در حالی که اینگونه پیامک های مخرب هدفی جز

      القاب زشت و اهانت و تحقیر اقوام مختلف جامعه را دنبال نمی کنند . البته بر خلاف نظر حضرتعالی فقط حدود

      ۱۰ در صد جوانان شوخ و شنگ ناآگاهانه و از روی تفنن پیامک های غیر اخلاقی و قومی را ترویج می دهند .

      لا یکلف النفسی الا وسعها . . .

  2. سلام اقای امرایی از باب ؛من علمنی حرفا قد سیرنی عبدا ما یه مباهات ماست که زمانی شاگردی انسان فرهیخته ای چون حضرتعالی را نموده ایم

    • سلام و درود فراوان بر حضرتعالی

      با اینکه نام و نشانی از خود قید نفرموده اید امایقین بدان که با خاطرات شما نفس می کشم پس زنده ام

      و تا زنده ام یاد و خاطرتان را از یاد نخواهم برد .

  3. از زبان رستم به اسفندیار
    چه نازی بدین تاج گشتاسبی//بدین تازه آئین لهراسبی
    که گوید برو دست رستم ببند//نبندد مرا دست چرخ بلند
    که گر چرخ گوید مرا کاین نیوش//به گرز گرانش بمالم دو گوش
    من از کودکی تا شدستم کهن//بدین گونه از کس نبردم سخن
    مرا خواری از پوشش و خواهشست//وزین نرم گفتن مرا کاهش است

    درود بر تمام کسانی که دغدغه فرهنگ ایران زمین را دارند
    ودرود بیکران بر شما استاد عزیز

  4. وقتی بادست خودتیشه به ریشه فرهنگ خود میزنیم وقهرمانان ملی واسطوره های خودرااینگونه تمسخر میکنیم آن وقت شخصیت های کاذب کارتونی مثل باب اسفنجی و….برای فرزندان ماتبدیل به قهرمان میشوند

  5. یک بار در یک سریال به ایل بختیاری توهین شد که با واکنش شدیدمردم ونمایندگان آنها مواجه شد ورییس سازمان به اصطلاح رسانه ملی مجبورشد از ایل بختیاری عذرخواهی کند وپخش سریال هم متوقف شد ماهم اگر می خواهیم در فیلمها وسریالهامورد تحقیرقرارنگیریم باید نسبت به این رفتارآهانت آمیز که گاهی وقتها درحقمان صورت می گیردحساس باشیم و واکنش نشان بدهیم!

  6. سلام بر برادر امرایی
    دغدغه جنابعالی برای پاسداشت تاریخ و اسطوره های پهلوانی و قهرمانی این آب و خاک ستودنی است اما مطالبی چند خدمت شما بزرگوار عرضه می دارم.
    در بسیاری از فیلم ها و سریالها نام های مختلفی از شخصیت های ملی و مذهبی ما آورده می شود که در نقش های متفاوت مثبت و منفی بازی می کنند ولی همه آنها فقط در اسم با هم مشترک هستند امااز لحاظ هویت و ماهیتشان فرسنگ ها با هم فاصله دارند.آیا هر رستمی ما را به یاد رستم دستان می اندازد یا فقط زمانی که از ابر پهلوان افسانه ای ایران صحبت می کنیم این اسم در ذهن ما به زیبایی می درخشد و ما از داشتن رستم به خود می بالیم.حال ممکن هست در محله شمانیز رستم نامی باشد که نه تنها شجاع نباشد بلکه دارای صفات منفی فراوان باشد. دراینجا هم آیا ذهن شما متوجه پهلوان بزرگ ایرانی می شود،یا نه،می گویید این رستم فقط نام رستم را یدک می کشد ولاغیر.
    همچنانکه که آورده اید:شیر خدا و رستم دستانم آرزوست.شیرخدا همان مولا علی (ع) است.آیا هرکسی که نام علی را بر خود نهاده است،انسان والایی است؟طبیعتا نه.پس هروقت می خواهیم از یک انسان کامل به تمام معنی صحبت کنیم ویا تصویری از ان را درذهن خود بیاوریم،خواهیم دید که ذهن ما به سرعت متوجه امیر مومنان علی (ع) می شودوحال اگر صدا و سیما در فیلم و سیالهایش چه بصورت طنز و یا جد اشخاصی را با هر اسم و با هر تیپ و قیافه که دارای ارزشهای اخلاقی ضعیف هستند ولی نام شان علی است بعنوان بازیگر انتخاب کند،العیاذ بالله آیا ذهن ما به سمت علی (ع) کشیده می شود؟
    پس زیاد این مسئله را جدی نگیریدچون هر گردی که گردو نیست و اینها فقط یک اسمند نه چیز دیگر.همانطور که فرموده اید:انسان در منظومه های حماسی ، مقامی بس رفیع و بلند دارد انسان تنها موجودی است که از میان آفریده های خداوند عالم دارای روح آسمانی و نیروی اراده و خرد بوده ، رتبه اش از طبیعت و سپهر بلند تر است و از او به عنوان «نخستین فطرت» و «پسین شمار» یاد شده است.می بینیم که لفظ انسان آمده است نه نام انسان. چیزی که رستم را برای ما عزیز می کند، بهرمندی او از صفات پسندیده است و اسفندیار را با اینکه یک پهلوان ایرانی است و رستم افتخار خدمت به خاندان آنها را دارد در نزد ما ایرانیان چندان ستوده نیست چرا که اسفندیار برای رسیدن به قدرت از صفات پسندیده ی انسانی فاصله گرفت از طرفی شخصیت رستم پهلوان آنچنان در ذهن ما جا افتاده است که با این فیلمها تضعیف نخواهد شد.کما اینکه دشمنان اسلام و مذهب حقه ی شیعه سالیان سال تلاش کردن تا نام مبارک علی (ع) سلام را از خاطره ها محو کنند اما دیدیم که هرروز که می گذرد مردم و انسانهای آزاد اندیش جهان بیشتر عاشق صفات خدایی علی(ع)می شوند.
    اصولا اساطیر را که نمی شود با یک فیلم و یا یک یازیگر زیر سوال برد چون اینها جزیی از گوشت و پوست و استخوان این مردم شده اند و جدایی از آنها امکان پذیر نیست.جالب است این اساطیری که امروزه برای ما اساطیر هستند در گذشته برای مردمان معاصر خودشان یک واقعیت بوده است و مردم به آنها عشق می ورزیده اند و آنها را باور داشته اند.و مرحوم دکتر شریعتی نیز چه زیبا در کتاب خود در باره علی(ع) این عنوان زیبا را انتخاب کرد ه است که:«علی(ع) حقیقتی بر گونه اساطیر»
    برای شما آرزوی موفقیت دارم.

    • دوست ارجمندم جناب آقای طولابی

      با سپاس بی پایان از توضیحاتی که مرقوم فرمودید اگرقسمتهای مورد اشاره مجموعه را به دقت مشاهده

      می فرمودید و به دو پاراگراف پایانی متن توجه ویژه مبذول بفرمایید شاید با بنده هم نظر شوید که گاهی این

      مباحث و حرکات تعمدا” و با اهداف توهین و تحقیر انجام می گیرد .

      ” مراد ما نصیحت بود و گفتیم
      حوالت با خدا کردیم و رفتیم “

  7. باتشکر از مطلبی که گذاشتید

    • باسلام و سپاس از حضرتعالی

      • سلام استاد خسته نباشی سال ۷۷ از دانش آموزانت بودم همواره تدریس زیبایتان در ادبیات را به یاد دارم خدا شما را برای این مرز و بوم حفظ کند- ای کاش اینقدر دانسته و ندانسته هویتمان را لگد مال نمی کردیم درسریال مختار نامه نوکر شمر گفت شمر عمدا مرا رستم صدا میزند تا هویت ایرانی را تمسخر کند حال جریان رستم سریال ستایش چیست؟؟؟

  8. با سلام خدمت برادران گرامی اهل ادب
    اینجانب نامگذاری شخصیت طنز داستان بلند ستایش را(با توجه به قیافه اش)طنز می دانم هرچند بهتر بود از اسم دیگری استفاده می شد اما در سریال گمگشته توهین آشکار به قوم لر را قالب نوع گفتار ودیالوگهای مربوط به نقش دانشجوی لر
    آن هم دانشجوی پزشکی،بسیار توهین آمیز دانسته ومراتب اعتراص شدیدخود را در تماس با روابط عمومی صدا وسیما مطرح نمودم

    • باسلام خدمت برادر عزیز جناب مهکی دوستان عزیز این قدر خوش خیال نباشید این مطالب کاملا برنامه ریزی شده است مطمئنا نه اولین بار بوده که این مطالب را دیده ا یم قطعا اخرین بار هم نخواهد بودخداون همه رابه راه راست هدایت کند

  9. خسته نباشید و احسنت به ریزبینی استاد امرایی و آفرین و هزار آفرین به جناب طولابی که موضوع را از جهات مختلف میبیند.

  10. با تشکر از استاد امرایی.منم با آقای طولابی موافقم

  11. غافل که تبر خانه ای جز بیشه ندارد….

  12. با تشکر از آقای امرایی عزیز که به مطلبی مهم و حیاتی در مورد فرهنگ ملی اشاره نمودن باشد که دوستان عزیز و زحمتکش در حوز سینما تفکری ژرف بر این موضوع داشته باشند.

    • درود فراوان بر شما که در راستای صیانت از فرهنگ باستان با دوستان همداستان هستید .

  13. تنها در این فیلم رستم دستان مورد تمسخر بچه …. قرار نگرفته ، بلکه در فیلم نرگس هم یک کو توله به نام رستم در نقش پادوی آقای شوکت بازی میکرد . میخوان به بچه های ما بفهمونن که رستم یعنی این و افتخارات ملی رو کم رنگ کنن . این کارها هدفمند و با برنامه است و دست برخی ها در آن می باشد و مسئولین صدا و سیما و وزارت فرهنگ باید هوشیار تر عمل کنن .

  14. از قلم شیوای همنورد عزیزم لذت بردم امید است تذکر حضرت عالی راهگشای دیگر قلم به دستان در پاسداشت قهرمانان حماسه های ملی باشد

    • سلام و درودبی پایان بر دوست ، همکار و همنورد ارجمندم استاد شهبازی

      تشکر ویژه از صبر و حوصله ی حضرتعالی در مطالعه ی متن گزارش .

      ایام بکام به امید دیدار !

  15. درود بر استادم امرای.کاملا موافقم.تشکر بخاطر ظرافت ادبی و حس ملی .

    • با سلام و سپاس از حضرتعالی و حوصله ای که در خوانش گزارش به خرج دادید .

    • معلومه که خوب ادبیات را از آقای امرایی یاد گرفتی که هنوز هم بلد نیستی بنویسی امرایی!!!!!!!!!!!!!!!!!

  16. سلام استاد امرایی .کاملا درست فرمودی صداو سیما بایستی هوشیارترعمل کند.

  17. درود بر نویسنده ی عزیز
    گاهی وقتا نباید انقد سخت گرفت…این فقط یه فیلمه!
    برای تثبیت تاریخ و فرهنگ اصیل ایرانی و شخصیت های ممتاز خودی باید کارای دیگه ایی انجام داد
    مثل تبیین تاریخ پیش از اسلاممون یا اهمیت بیشتر به ادبیات و یا حتی کاهش قیمت کتابای تاریخی و فرهنگی برای امکان دسترس بیشتر…چی می شه اگه مثل پیش از مشروطه مجددا گلستان سعدی تو مدارس تدریس بشه … خب لابد خیلی اتفاقا میوفته!
    من شنیدم چند وقت پیش مثنوی معنوی رو تو ترکیه(قونیه) محل آرامگاه مولوی بین مردم مجانی توزیع می کردن…چرا ما شاهنامه رو بین مردم توزیع نکنیم…خب لابد بازم خیلی اتفاقا میوفته!

  18. ضمن عرض سلام وخسته نباشی خدمت استاد گرانقر عزیزم انشاءالله همیشه در صحت وسلامت کامل باشید بنده به عنوان یکی از شاگردان قدیمی وهمکاران شما در عرصه فرهنگ در جهت تاکید نوشتار زیبا ورسا حضرتعالی همان گونه خود فرموده اید با احساسی از روی شجاعت ومهین پرستی نسبت به آنچه رسانه به اصطلاح ملی نمایش میدهد واکنش نشان داده اید وهمه میدانیم که متاسفانه فرهنگ باستانی وخصوصا نامهای ایرانیان کهن سالهاست دستاویزی برای خنداندن مردم چه عادی وحتی در میان قشر روشنفکر نیز شده واین حاصل کار رسانه های دیداری ونوشتاری رسمی این مملکت است وهرچند که فرهنگ کهن هر سرزمینی وخصوصا ایران عزیز آنقدر پویا وتواناست که در مقابل این هنجارشکنی ها بایستد وخودرا در کشاکش سالیان پرتلاتم حمله عرب وترک ومغول وازبک وروس و……..نگه دارد این کارهای کوچک فقط وفقط عرض خود بردن است وزحمت عزیزان واساتیدی همچون شما ودر پایان متاسفم که گاها قشر تحصیل کرده وبه اصطلاح با سواد نه تنها خود به آسانی به این گونه تخریبات فرهنگی برخورد میکنند ومی گذرند با عزیزانی که دقدقه ی فرهنگی دارند نیز با لحن ناملایم سخن میرانند که بابا زیاد سخت نگیر و…سرانجام باید عرض کنم که بی تعارف شما وچند تن دیگر معلمان عزیزی که برای این نسل فعال کنونی شهرستان زحمات زیادی کشیدید بر گردن همه ما حق بسیاری دارید که بند به عنوان کم ترین کار شما همه را دعا می کنم که موفق وپیروز باشید.

  19. با سلام ای کاش وقت عزیزتان راصرف موضوعی مهمی می کردید این نقش باید یکی اسمی می داشت دیگه

  20. سلام بر استاد فرهیخته وگرانقدر جناب آقای امرایی . حساسیت حضرتعالی نسبت به فرهنگ اصیل وکهن ایران زمین ستودنی وقابل ستایش است .به راستی شاهنامه به خاطر همین افتخارات واسطورهاست که سند هویت ایرانیان است ……. باعث افتخار این حقیر است که در دوران دبیرستان شاگرد شما استاد بزرگوار بوده ام .انشاالله همیشه موفق وسربلند باشید …

  21. با عرض سلام وادب خدمت استاد بزرگوارم جناب اقای امرایی

    همیشه از جنابعالی به عنوان یک استاد بی بدیل ویک معلم واقعی یاد کرده ایم و در طول تمام دوران تحصیل از میان تمام معلمین واستادان بزرگوار جنابعالی بهترین وبالاترین بوده ای . نحوه تدریس و بیان بسیار شیوایتان هرگز از اذهان شاگردانت پاک نخواهد شد .پایدار باشید استاد عزیزم

  22. دوست گرامی جناب اکبر امرایی
    دست مریزاد.توفیق حق یارتان.موفق و پایدار باشی

    • با سلام و سپاس فراوان از دوست ارجمندم جناب مهندس آزادبخت

      عزیزی که گاه و بی گاه برای حفاظت از جنگلهای بلوط منطقه دلسوزانه و با شجاعت تمام بر دل آتش می زند

  23. با سپاس از استاد فرهیخته جناب آقای امرایی

    • با سلام و سپاس از دوست عزیز و ارجمندم جناب آقای مومنی

      همواره سر حال و پایدار باشید

  24. درود استاد عزیز

  25. ای کاش یه روزببینم شما آقای امرایی نماینده مجلس شدید چون حتم دارم با درایت قلم وزبان شما مطالبات وحقوق خاک شده۳۶سال مردم شهرمان کوهدشت را ازمسئولان لشکری وکشوری بگیرید.اما راجع مطلبی که نگاشتید ای کاش این مطلب مهم وضروری درتمام جراید ومجله ها چاپ میشد.اما متأسفانه تواین کشورهیچ کس حق ندارد حرف ازهویت ایرانی خودوپهلوانان باستانی شاهنامه بزند چون……
    امیدوارم پیغامم درج شود.استادامرایی سال۸۶-۸۷ درپیش دانشگاهی شاهد دبیرادبیاتمان بودید.الحق که ادب وصبر را بایستی ازشما آموخت.

  26. برادر ارجمندم جناب آقای امرایی باسلام وعرض ادب ،باید عرض کنم که از این ناملایمات امروزه فراوان دیده میشود سپردن کارهای بزرگ به انسانهای کوچک رسمی شده است که متاسفانه براحتی از باورِ جامعۀ ما رخت بر نمی بندد تلنگر وتذکر جنابعالی ستودنیست ،اگر همۀ کسانیکه دغدغۀ فرهنگی و توان دفاع از حریم مقدسِ و ریشه دارِ فرهنگِ غنی این دیارِکهن را دارند مشفقانه همچون جنابعالی گام در این عرصه بگذارند جوانمردی وفتوت پایدار میمانَد و هر کسی نامِ رستم به خود نمی نهد

  27. باسلام خدمت استاداخلاق وادب جناب آقای امرایی
    عرض شودازاین سیما انتظارمثبتی نبایدداشت .فقط قهرمانان قدیمى نیستند که مورد بی مهرى هاى سیماى جمهورى اسلامى قرارمیگیرندبرخورداین رسانه میلى باقهرمانان معاصرکشور و نمک پاشیدن روى زخم هاى این مردم تمامى نداردخوشابه احوال رستم که زنده نیستندوغصه بخورند

  28. درودوعرض ادب خدمت استاد امرایی ماتاریخ صدهزارساله خویش راکتمان میکنیم هومیان پرازافتخارروچه رسد به حضرت فردوسی واسطورهای باعظمتش درهرصورت به شما وامثال شمادرود میفرستم خدایارتان باشد

  29. محضر استاد فرزانه حناب دکتر امرائی فهیم عرض خالصانه ترین درودها
    استاد عزیز مطلب نقادانه و دلسوزانه شما دیر دیدم اما به محض مطالعه آن یکبار دیگر به شاگردی شما افتخار نمودم
    بر استادی چیره دست و نکته سنج چون شما پوشیده نیست که این امور لایعقل و بی پشتوانه ی خرد ریشه و سابقه ای دراز داشته و همچنان در مسیر زمان تکرار می شود لکن تذکر بزرگانی چون شما که جایگاهی شاخص در ادبیات دارید امید آن را به همراه دارد که این بساط نه بلکه این جریان سنتی انحرافی که هنجار اهل نا ادب نویسی و نا بلد نمایی شده است؛متوقف و مسیر درستی را پیش گیرد و البته در موردهای کثیر نمونه های ثقیل و متواتری از دور زمانهای بخش ادبی عامیانه میراث نامبارکی برای جامعه ما به ارمغان آمده است منجمله: داستانها و لطیفه هایی که شخصیت ثابت آنها را اشخاصی تشکیل داده که اسامی بزرگ و صفات مقدسی را برای شناخته شدن ابزار کرده اند
    فی المثل: صفت مظفر در جوک ها،حسن کچل در داستان ها،حسنی،…. و موارد متعدد که انسان را متاثر می کند
    و نیز مواردی که فیلم سازان به علت ناتوانی یا عدم امکانات کافی یک شخصیت بزرگ تاریخی را در انظار مردم کوچک می کنند و شخصیت او را ترور می نمایند و گستره ای از این تضادها و تناقضات که قابل دفاع نبوده و نیست.
    شاید به نظر برخی بزرگوانرانی که یدگاهشان این بوده است که نباید زیاد سخت گرفت بر این موارد اما این نوع نگاه جناب استاد معظوف با افق این مسر ناشایست و نتایج منتح شونده از آن است که یک متخصص با درد و افسوف به آن می پردازد فقط به این خاطر که؛ آنچه را که امثال این کترین می داند؛او می بیند.
    با سپاس از استاد امرائی و خسته نباشید به اهل میرملاس.

  30. باسلام بر استاد فرزانه
    از این صدا وسیما انتظار ی بیش از این نیست مگر سلطان محمود که نسبت حکیم توس وروستم دستان بی حرمتی کردند چیزی عایدشان شدپس کودید عبرتگیری تیشه ای که در دست اقایان به اصطلاح دلسوز است هروز تیز تر خواهد شد به قول معروف هردم از این باغ بری می رسد تازه تر از تازه تری مرسد

  31. با سلام ضمن تشکر از دغدغه شما برای پاسداشت اسطوره های این سرزمین !به نظرم این مسئله ایی که شما مطرح کردید اصلا جای نقد داره ، وقتی مطلب شما رو خوندم خیلی تعجب کردم ، اسم اشخاص دلیل بر هویت وما هیتشان نیست ……..

  32. استاد عزیزم
    هرجایی هستی ایشالا زیر سایه حق تعالی موفق باشی
    خدا شما و امثال شما را برای این مرز و بوم حفظ کند
    استاد هنوزم تعصب ایرانی بودن را میکشی
    ب یاد دارم سال ۹۱_۹۲ در مدرسه نسل قلم ب خاطر توهین ب ایرانی بودن ی سیلی خوب بم زدی
    الان افتحار میکنم ک پارسی ام

  33. باسلام خدمت استادگرانسنگ ودانشمند عزیزم جناب آقای امرایی از اینکه دغدغه فرهنگ و حفظ شان اسطوره های این سرزمین کهن وباستانی وصدالبته مقدس را دارید تشکر می نمایم دوست داشتم شما یک هفته نامه علمی وادبی را پایه گذاری کنید تااز نقدهای شما بهره کافی ببریم ومردم اهل ذوق وهنر به شما کمک می کنند باتوفیق بیشتربرای شما

  34. باتشکر از آقای امرایی
    رستم آن قدر دراذهان ماایرانیان بزرگ وستودنی است که هیچ تند بادی نمی تواندچهره ی او رامخدوش نماید

  35. با تشکر از استاد ارجمند اقای امرایی بزرگوار… وممنون از اقای طولابی عزیز

  36. تشکر از استاد ارجمند وبزرگوار اقای امرایی وطولابی

  37. تشکر میکنم از استاد عزیزم جناب آقای امرایی که با قلم روان خود ابتدا از تاریخ شاهنامه ایران و سپس از قومیت ما لرستانی ها که اصل و نسبی اصیل داریم ولی متاسفانه مورد تمسخر یه عده بی فرهنگ و بی اصل و نصب قرار گرفته ایم دفاع کرده و از ایشان طلب دارم که با سخنان زیبای خود راه را برای ما جوانان هموار سازد تا بتوانیم از قومیت و اصل و نسب خود دفاع کنیم و در میان اقوام دیگر سر بالا بگیریم…
    با تشکر

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.