- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

رییس مجمع نمایندگان خوزستان : اعتراض خود را نسبت به ساخت سد معشوره به رییس جمهوری اعلام کرده ایم / در شورای عالی امنیت ملی هم مطرح می کنیم

80951333-5312560

 

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ رییس مجمع نمایندگان استان خوزستان در مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان استان اعتراض خود را نسبت به سد در حال ساخت معشوره در کوهدشت لرستان را به رییس جمهوری اعلام کرده اند.
صید عیسی دارایی در نشست شورای اداری خوزستان در اهواز افزود: دراین رابطه گزارشی کارشناسی هم تهیه شده وبه دیگر مسوولان کشور ارائه کرده ایم و درجلسه آتی شورای عالی امنیت هم موضوع را طرح خواهیم نمود.

وی عنوان کرد: یکی از بحران های ما آب است. در دوره هشتم نمایندگان، سرشاخه های سد دز را بردند و در دوره نهم سرشاخه های کارون و جدیدا در سفر رئیس جمهور به استان لرستان مصوب شد که یک سد در منطقه کوهدشت زده شود و اگر این اقدام صورت بگیرد قطعا آسیب بزرگی به سد کرخه، اندیمشک، شوش و دشت آزادگان زده می شود.

ایشان ادامه داد: دراین گزارش مشکلاتی را که این سد برای این مناطق ایجاد می کند را مستدل مطرح کرده ایم چرا که بااحداث این سد وانتقال اب از سرشاخه های رود دز این مناطق دچار کم آبی مضاعف می شوند.
وی در ادامه به مشکلات استان پرداخت و ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر مشکل کمبود آب کشاورزی در استان با مشکل برق هم مواجه هستیم و در حالی که حدود یک پنجم گاز کشور از خوزستان تامین می شود ولی بسیاری از شهرکهای استان نظیرمسجد سلیمان،اندیکا،شوش ،دزفول واندیمشک فاقد گاز هستند واز نعمتهای موجود استان بی بهره اند.