- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

بیانیه هنرمندان در بزرگداشت استاد فقید رضا سقایی

بیانیه هنرمندان در بزرگداشت استاد فقید رضا سقایی

این صداست که می ماند


زندگی عرصه یکتای هنرمندی ماست /هر کسی نغمه ی خود خواند و از صحنه رود / صحنه پیوسته بجاست /خرم آن نغمه که مردم بسپارند به یاد …
یاد باد آن نغمه های آسمانی که اهالی فرهنگ و هنر این دیار هر دم در وادی زمان به گوش تاریخ رساندند تا سرزمین کهن ما آن را به نیکی به یاد داشته باشد .امروز در سالروز در گذشت مردی که به زیبایی تمام ،هنررا معنا کرد جمع شده ایم تا یاد هنرمندی را از سرزمین هنر پرورمان گرامی بداریم .اما نیک ، زیباست در این گردهمایی اهل هنر بر واجبات امروز این عرصه بشرح ذیل تأکید بورزیم .
هنرمندان این دیار می بایست برای همیشه یا حداقل در سالروز عروج شان مورد تجلیل و گرامیداشت واقع شوند وبی شک این حق مسلم زنده یاد استاد رضا سقایی است که پس از سالها غربت در زمان حیاتش در وطن خویش هر ساله در سالمرگ غریبانه اش با برگزاری جشنواره موسیقی فولکوریک کشور به میزبانی خرم آباد به یاد زنده یاد استاد رضا سقایی برگزار شود .
با توجه به بدنه شواری اسلامی شهر خرم آباد که اکثراً از اهل فرهنگ و هنر می باشند انتظار می رود که یکی از اماکن عمومی شهر خرم آباد به نام این استاد فقید نامگذاری شود .
قطعه هنرمندان و نام آوران آرامستان صالحین خرم آباد که در ابتدا حرکتی نیکو و شایسته تقدیر بود متأسفانه اینک به علت نداشتن آیین نامه و ضوابط تعریف شده با مسائل و مشکلاتی روبرو شده و همین نکته موجب کاهش مساحت آن و بروز برخی مشکلات شده که انتظار می رود کمیسیون فرهنگی شواری اسلامی شهر خرم آباد با همکاری اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان لرستان و شهرداری خرم آباد در این زمینه اقدامات قانونی و موثر را به عمل آورند .
باشد که با این قبیل اقدامات هنرمندان در عرصه های مختلف هنری موسیقی ، ادبیات ، نمایشی و غیره از بن بست بی مهری خارج و مسیر تعالی و پوبایی هر چه بهتر را بپیمایند

Untitled-1 [1]