تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
5

بیانیه روزنامه نگاران و وکلای دادگستری استان لرستان در محکومیت جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی

  • کد خبر : 53521
  • 30 تیر 1393 - 14:14

  به گزارش میرملاس نیوز ؛ روزنامه‌نگاران  و وکلای دادگستری  استان لرستان در خصوص محکومیت جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی بیانیه ای صادر کردند. در این بیانیه آمده است: به نام خداوند بخشنده و مهربان ما   روزنامه‌نگاران ، حقوق‎دانان و وکلای دادگستری  لرستانی به نمایندگی از جامعه مدنی این دیار و در جهت بیداری وجدان بشری […]

10491203_728646680526492_6187701417858494009_n

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛ روزنامه‌نگاران  و وکلای دادگستری  استان لرستان در خصوص محکومیت جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی بیانیه ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است:

به نام خداوند بخشنده و مهربان

ما   روزنامه‌نگاران ، حقوق‎دانان و وکلای دادگستری  لرستانی به نمایندگی از جامعه مدنی این دیار و در جهت بیداری وجدان بشری که جنایت را محکوم و ظلم را در هر لباسی مردود می‌شمرد، بر اساس ندای وجدان و انسانیت و اصول انسان دوستانه برخاسته از وجدان جامعه بین‌المللی و با تأکید بر اصول اساسی cardinal حقوق بین‌الملل و قواعد آمره erga omnes بین‌المللی ضمن ارج نهادن به‌تمامی زحمات حقوقدانان و روزنامه‌نگاران باشرفی که در طول تاریخ تمدن بشری، جهانی عادلانه‌تر و عاری از تبعیض را آرزو می‌کردند، تأسف و انزجار عمیق خود را در نقض آشکار حقوق بشردوستانه توسط رژیم غاصب صهیونیستی اعلام می‌کنیم؛ و از تمامی سازمان‌ها و مجامع بین‌المللی و به‌ویژه شورای امنیت سازمان ملل متحد و دادگاه کیفری بین‌المللی و همه آزادی‎خواهان جهان انتظار داریم در برابر این جنایات ضد بشر٬ حمایت انسان دوستانه خود را در دفاع از مظلومیت انسان‌های بی‌دفاع و حتی مداخله بشردوستانه تا رفع خطر این فاجعه انسانی دریغ نورزند.

اکنون بیش از ۶۰ سال از تصویب اعلامیه جهانی حقوق بشری می‌گذرد و متأسفانه ۶۰ سال است که نماد این‌گونه اعمال ضد بشری را هرروزه با جنایاتی بی‌سابقه و دهشتناک مواجه می‌سازد که تاریخ جهان متمدن نظیر آن را کمتر در یاد دارد.

نقض اصول و موازین حقوقی و اخلاقی توسط این رژیم در تخطی از اصول تخلف‌ناپذیر بشردوستانه و اعلامیه حقوق بشر و میثاق بین‌المللی مدنی و سیاسی و قواعد آمره و قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل مطرح است.

جامعه جهانی با این سکوت که به ظالم جرات شرارت بیشتر می‌دهد؛ چنان شرایطی است که نمی‌توان پیشنهادهایی به جامعه‌ی بین‌الملل و سازمان ملل متحد داد.

ازجمله توجیهات این رژیم در جهت مشروع جلوه دادن این جنایات؛ استناد به‌حق دفاع مشروع موضوع ماده ۵١ منشور سازمان ملل است که واقعاً وجدان انسانی حقوقدانان را مورد آماج این تفسیر غیرانسانی قرار می‌دهد.

این اقدامات سازمان‌یافته و کشتار وسیع جمعیت غیرنظامی و زنان و کودکان مصداق بارز نسل‌کشی و جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی و از جرائم بین‌المللی موضوع صلاحیت دادگاه کیفری بین‌المللی و همچنین از موارد نقض صلح و امنیت بین‌المللی محسوب می‌شود.

ارکان حقوقی و سیاسی سازمان ملل متحد و دادگاه کیفری بین‌المللی و اعضای سازمان ملل متحد و دادگاه‌های ملی کشورهای عضو و نظام‌های حقوقی که روح عدالت و آزادی‌خواهی در آن‌ها فرو نمرده است٬ تکلیف قانونی و انسانی دارند که عاملین این کشتارهای انسانی را در سطوح راهبردی و نظامی و عملیاتی محاکمه و به مجازات قانونی برسانند

برداشت ما تدوین‌کنندگان این بیانیه این است که عامل سازمان دهنده جنایات انسانی غزه و نقض فاحش کنوانسیون‌های ژنو و پروتکل‌های الحاقی و اصول حقوق بین‌المللی، رژیمی است که بانی و سازمان دهنده سایر جنایات ضد بشری و نسل‌کشی نظام‌مند در خاورمیانه است و خود و عوامل منطقه‌ای با نقض مکرر و مستمر اصل حقوقی منع توسل به زور و نیز نقض فاحش ماده ۲۵ قرارداد چهارم لاهه و قطعنامه ۲۰ سپتامبر سال ۱۹۳۸ مجمع عمومی جامعه ملل و ماده ۲۴ کنفرانس واشنگتن از سوی رژیم جعلی اسراییل در بمباران و حمله به شهرها، روستاها، مناطق مسکونی، بیمارستان‌ها، مساجد و زیارتگاه‌ها و اموال فرهنگی و کشتار گسترده مردمی بدون تفکیک مردم غیرنظامی پایه‌های حقوق بشر و کرامت انسانی را برای کل ملل متحد سست می‌کند.

این در حالی است که سازمان ملل در قطعنامه‌های مختلف رژیم غاصب اسرائیل را اشغالگر خوانده است؛ ازجمله قطعنامه ۳۲۳۶ و ۲۴۲ شورای امنیت سازمان ملل متحد و دیگر قطعنامه‌هایی که همواره این رژیم جعلی را متجاوز معرفی کرده است. متأسفانه رژیم صهیونیستی هم چنان به این موازین بی‌اعتنا بوده است.

ما ضمن ابراز انزجار از این جنایات و سکوت مجامع بین‌المللی در نسل‌کشی مردم مسلمان غزه و اعلام همبستگی با مردم بی‌دفاع و محکومیت این جنایات ضد بشری؛ با دعوت از حقوقدانان و وکلای دادگستری و روزنامه‌نگاران در جهان، خاورمیانه و ایران به اتخاذ مواضع مشترک در محکومیت جنایات هولناک صهیونیست‌ها از آن‌ها می‌خواهیم تا مسئولیت روشنفکری و عملی خود را در دفاع از مظلومان جهان فراموش نکنند و اجازه ندهند در هزاره دانایی و توسعه دانایی محور هرروز در فلسطین و غزه بی‌سابقه‌ترین و وحشیانه‌ترین فجایع بشری در برابر دیدگان بی‌تفاوت مجامع و سازمان‌های بین‌المللی به وقوع پیوندد.

در نهایت آرزو داریم که چکمه این رژیم، از روی باله‌ای پرنده صلح با فشار افکار عمومی و اظهارات روشنفکران جهان بلند شود تا حقوق انسان‌ها از این متجاوزین بازستاند. به امید آن روز.

 

با احترام گروهی از حقوق‎دانان، وکلای دادگستری و روزنامه‌نگاران استان لرستان

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=53521

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.