- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

درد دلی با رییس جمهور و نمایندگان مردم خوزستان

139302270834234362778903
 
عزت اله امیری ( امرایی ) / میرملاس نیوز : 
 
در خبر ها امده بود که رییس مجمع نمایندگان خوزستان  با تنظیم شکایتی و با در خواست هایی از مسئولان کشوری از جمله شورای عالی امنیت ملی کشور خواستار عدم اجرای سد معشوره  وتوقف روند ساخت آن هستند .بر همین اساس به عنوان یکی از هزاران شهروند لرستانی مطالبی را جهت تنویر افکار عمومی و ایفای حق قانونی مردم لرستان به عرض می رسانم. انتظار می رود مسئولان عالی استان ونمایندگان استان لرستان وهم چنین رسانه های استان با اطلاع رسانی به موقع در این برهه حساس  با موضع گیری قانونی وبر حق خود تلاش نمایند تا روند احداث معشوره به عنوان یکی از مهم ترین پروژه های استان به سیاق قبلی خود بر گردد.
 
آقای رییس جمهور و نمایندگان مردم خوزستان توجه داشته باشید که مردم لرستان وکوهدشت سال های سال به دنبال احداث یک سد برای مشروب نمودن دشتها و زمین های تشنه ودر میان رودخانه های خروشان خود بودند.بگذریم از وعده های تمام مسئولان مملکتی هر وقت گذرشان به کوهدشت افتاد که هریک به نحوی فرمودند که ساختن سد از نان شب برای کوهدشت واجب تر است و وعده دادند شما ما را به کرسی ریاست منصوب نمایید تا ما هم تشنگی زمین های شما را مرتفع کنیم .از هاشمی رفسنجانی اصلاح طلب فعلی و اصول گرای قدیمی گرفنه  واز  ناطق نوری راست سنتی قدیم تا اعتدالی امروزی و از خاتمی اصلاح طلب تمام عیار تا احمدی نزاد اصول گرای تمام عیار هر گاه به لرستان امدند به مردم کوهدشت امید دادند که دیگر تمام است  نگران نباشید ودر همین دوره کام زمین هایتان سیرآب خواهد شد.
 
البته روند اجرای سد آنقدر طول کشید که مانند کودکی که چند مادر را بخود دیده باشد و هر مادر به طرز دلخواه خودش شرکتی را برای مطالعه و اجرا معرفی کردند وپس از صرف بودجه مطالعاتی سد عمر دولت ها بپایان رسید ودولت مردم کوهدشت طلوع نکرد.
 
در دوره گذشته ریاست جمهوری آقای احمدی نژاد که باید آن را انقلاب سد سازی نامید پس از کش وقوس های فراوان سد معشوره این معشوقه مردم کوهدشت وارد فاز اجرا شد وبه قرارگاه خاتم الانبیا سپرده شد .البته این را هم اضافه کنم که اگر بنای بر عدالت بود باید از این هم سد که در دولت گذشته ساخته می شد چند سد در مقیاس معشوره به لرستان می دادند چون لرستان ۱۲ درصد آب های روان کشور را دارد.
 
حال پس از این مسیر طولانی اجرایی شدن سد معشوره  نمایندگان محترم خوزستان  اعتراض نموده اند که سد معشوره آسیب های معیشتی و اجتماعی و اقتصادی به خوزستان می رساند.اما من می خواهم خدمت رییس جمهور وشورای عالی امنیت ملی به عنوان یک شهر وند عرض کنم اگر خوزستان سد کرخه را دارد اگر خوزستان سد های زنجیره ای کارون را دارد واگر خوزستان چند سد کوچک وبزرگ دیگر دارد ما هیچ سدی نداریم و اگر هم داریم هر گز نتوانسه اند جواب گوی نیاز ما باشند
 
عزیزان توجه نمایند با این که ۱۲ درصد آب های کشور در استان لرستان می باشد اما چند درصد زمین های دیم ما آبی هستند؟ آیا نمایندگان خوزستان می دانند که درصد زمین های آبی استان خوزستان چند برابر زمین های آبی استان لرستا ن می باشد؟ آیا گروه کارشناسی که  نمایندگان خوزستان می گویند مقایسه ای بین در صد اب های موجود در لرستان و خوزستان و درصد زمین های آبی این دواستان انجام داده است؟
 
آقای ریس جمهور و نمایندگان محترم خوزستان ایا اسیبی که از اجرای معشوره به خوزستان وارد می شود بیشتر از کوهدشت است؟اگر شما نگران اسیب برای اینده هستید ما همین الان هم از نظر بیکاری بحران را داریم ؟ایا شما امار بیکاران خوزستان را با لرستان والبته شهر کوهدشت مقایسه کرده اید اتا ان وقت متوجه شوید فرق نگرانی شما خوزستانی ها با ما لرستانی ها چیست؟
 
آقای ریسس جمهور ونمایندگان محترم خوزستان اگر شما اسکله های بندر اما م(ره) وخرمشهر را دارید اگر شما کار خانه پتروشیمی ماهشهر و آبادان را دارید اگر شما صنایع فولاد اهواز را دارید اگر شما صنایع کشت وصنعت نیشکر هفت تپه ودزفول را دارید واگر شما هزاران هکتار از زمین هایتان را با آب آمده از لرستان آبیاری نمو ده اید واگر شما به یمن دولت های سابق منطق آزاد اروند را دارید واگر شما هزارن امتیاز دیگر از دولت ونظام جمهوری اسلامی گرفته اید و اگر شما کار خانه سیمان بهبهان را دارید واگر شما مردم خوزستان از عوارض میوه وتره بار شهر داری شهرهایتان نسبت به جمعیت دارای بالاترین در آمدها می باشند که صد البته حق مسلم شما می باشد قرار است ما با احداث این سد به رویا های کودکی خودمان  که همان آبی شدن زمین های کوهدشت است برسیم .
 
ما مردم لرستان از رییس جمهور وشورای عالی امنیت ملی می خواهیم با دیده عدالت به این فضیه نگاه کند و ما می گوییم اگر در تمام لرستان فقط به اندازه یکی از موارد بالا شغل پایدار در لرستان وجود داشت آنگاه دولت محترم حق را به خوزستانی ها بدهد.اگر در تمام لرستان فقط به اندازه کارمندان وکار گران شرکت های نفت وگاز مستقر در خوزستان شغل پایدار وجود داشت آنگاه نمایندگان خوزستان احساس نگرانی بکنند .ما مردم لرستان از مسئولان امر می خواهیم که منابع اشتغال مارا با خوزستان مقایسه کنند تا تفاوت نیاز ما به این سد ونیاز خوزستانی در عدم اجرای سد را دریابند.
 
توجه دولت مردان را به یک امر دیگر جلب می کنم اگر فقط ردیف های بودجه مصرف شد از سوی دولت های گذشته برای کانال کشی زمین های خوزستان از تمام بودجه های مصرف شده در لرستان برابر یا بیشتر نبود انگاه به ما حق ندهید که که از دولت درخواست نماییم که سد معشوره تنها امید ماست.خوب است توجه شود که در برابر تمام پروژه های ملی که در خوزستان وجود دارد ما فقط همین یک پروژه را داریم
 
اگر مردم عزیز خوزستان قرار است در آینده دور از اجرای این سد آسیب ببینند  وما سال هاست که نقداً داریم از نداشتن این سد آسیب می بینیم .
 
آیا کسانی که بدنبال متوقف شدن روند اجرای سد معشوره هستند می دانند در این مدت چه مقدار از بودجه بیت المال در آنجا هزینه شده است؟ آیا نا امید کردن مردمی که تمام امید شان به این سد هست کاری اخلاقی وقانونی است ؟وآیا اگر بنا به هر دلیلی نمایندگان خوزستان اکنون می توانند بهتر حرف خود ر دولت به کرسی بنشانند این کار صحیح می باشد ؟ آیا این باعث نمی شود در کشور موارد مشابه دیگری پیدا شود و هر نماینده در صورت داشتن رابطه قوی با وزیر مربوطه به دنبال گرفتن امتیاز بیشتری باشد ولو این امتیازبه ضرر استانی دیگر و همچنین باعث تلف شدن پول بیت المال شود؟
 
آیا نمایندگان خوزستان فکر نمی کنند اگر چنین بدعتی گذاشته شودوآنها روند اجرای سد را متوقف کنند شاید در آینده دوباره نمایندگان لرستان بتوانند حرف خود را به کرسی بنشانند ودور تسلسلی در این باره ایجاد شود ؟
 
همه بخوبی می دانند که بیکاری زمینه را برای تمام آسیب های موجود در جامعه مهیا می کند و شاید اگر گروه کار شناسی مورد نظر نماینده محترم اندیمشک نگاهی به آمار بیکاران در استان لرستان وآمار های آسیب های موجود در لرستان وبالاخص کوهدشت بیندازند متوجه به رابطه معنا دار این دو خواهدند شد.
 
بر اساس نظر تمامی اساتید وکار شناسان اقتصادی تنها کاری که می توان برای لرستان انجام داد که فاصله خود را با میانگین بیکاری در کشور کاهش داد سر مایه گذاری در حوزه کشاورزی و دامپروری می باشد .
 
در پایان متذکر می شوم ما هر گز به امکانات و پروژه هایی که دولت به مردم خوزستان داده است اعتراض نداریم و می گوییم حق مردم خوزستان است که مورد توجه ویژه دولت قرار بگیرند و کلاً بر اساس مفاهیم گرفته شده از شرع مقدس و آموزه های دینی و اخلاقی  و همچنین قاون اساسی نظام مقدس جمهوری اسلامی هیچ تفاوتی بین مردم لرستان و خوزستان وجود ندارد و مرزهای جغرافیای هر گز جدا کننده ما و خوزستانی های عزیز نمی باشد .
 
اما می گوییم در مقایسه بین لرستان وخوزستان در مورد سد معشوره ، خوزستان دارای امتیازاتی هست که قابل مقایسه با لرستان نیست و اگر احداث این سد در آینده وبه صورت ضمنی وغیر مستقیم برای خوزستان ضرر دارد ما مردم لرستان به صورت مستقیم و ودر حال حاضر از احداث نشدن آن آسیب جدی می بینیم وما می گوییم ما مستحق تر از مردم شریف خوزستان برای استفاده از آبی هستیم که سر چشمه آنها در استان خودمان می باشد و به اصطلاح چراغی که به خانه رواست به مسجد حرام است.