تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
7

تخریب باغات میوه روستای قلعه سنگی خرم آباد توسط امور آب شهرستان

  • کد خبر : 53533
  • 04 مرداد 1393 - 23:52

          به گزارش میرملاس نیوز ؛  حوالی سحر روز ٢۵ تیرماه ساعت ۵ بامداد عوامل امور آب  استان ، با ادوات ولودر به باغات میوه روستای قلعه سنگی – کیلومتر ۵ خرم آباد  با قدمت وسن بیش از ١۵تا ٢٠ سال یورش برده وضمن تخریب حصار ، درب ورودی ، جاده […]

 

 

 

 

0 (9) (Copy)

 

به گزارش میرملاس نیوز ؛  حوالی سحر روز ٢۵ تیرماه ساعت ۵ بامداد عوامل امور آب  استان ، با ادوات ولودر به باغات میوه روستای قلعه سنگی – کیلومتر ۵ خرم آباد  با قدمت وسن بیش از ١۵تا ٢٠ سال یورش برده وضمن تخریب حصار ، درب ورودی ، جاده ، آب و برق و… اقدام به قلع وقمع وقتل وعام حدود ٣٠٠ اصله درخت نمودند درحالیکه سرشاخه های این درختان مملو از میوه بوده وسن برخی درختان نظیر گردو بیش از ٢٠ سال بوده است این اقدام  امور آب جای تامل و ابهام دارد! این در حالی است که هیچگونه عملیات و پروژه دردیت اجرایی از سوی سازمان مذکور در آن منطقه وحوالی آن ندارد. باغات مذکور بطور زیبایی محوطه سازی شده وگلها ودرختان زینتی زیادی نیز وجود داشتند که متاسفانه توسط امور آب ویران شدند.بگفته مالکین املاک مذکور دارای اسناد رسمی بوده ومجوز حصار کشی نیز با اخذ مجوز از مراجع قانونی ذیصلاح اخذ شده بود. لازم به ذکر است که حصار نیزآنگونه که در تصویر دیده میشود صرفا نور بوده است! 

به گفته افراد محلی با توجه به وجود حیوانات وحشی نظیر گراز در منطقه ،این اقدام انور آب عملا امنیت باغات مذکور ونگهبانان شاغل در آنهارا به مخاطره انداخته است! به گفته برخی دوست داران طبیعت ومحیط زیست این یک فاجعه زیست محیطی برای خرم آباد قلمداد میگردد ومسببین آن باید مجازات شوند. در جال حاضر پیگیریهای قضایی، اداری وحقوقی ازجانب مالکین ونیز گروههای دوستدار طبیعت وسازمانهای ذیربط در حال انجام است!

 

 

50280cfc2410211b09419f820b9dc58bbaa6c395f588b9e864faed6a148fdb42

 

 

0 (2) (Copy)

 

0 (3) (Copy)

 

 

0 (4) (Copy)

 

 

0 (5) (Copy)

 

 

0 (6) (Copy)

 

 

0 (7) (Copy)

 

 

0 (8) (Copy)

 

 

0 (9) (Copy)

 

 

0 (10) (Copy)

 

 

0 (11) (Copy)

 

 

0 (12) (Copy)

 

0 (1) (Copy)

 

 

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=53533

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 15در انتظار بررسی : 2انتشار یافته : ۱۳
  1. ننگ و نفرین خدا بر عاملین این جنایت! از استاندار محترم تقاضا داریم دستور دهند مدیران خاطی امور آب برکنار ومجازات شوند!

  2. سلام . تورو این مبارک پیگیری کنید بینم چرا آموزش و پرورش دوسال پی در پی جوایز مارو نمی ده. چرا بودجه فرهنگی رو خرج کارهای سیاسیو و بی ارزش می کنید .بس کنید دیگه فردا هم انتظار دارن همه تو مسابقات فرهنگی شرکت کنند. آقای آزادبخت مدیونی اگه پیگیری نمی کن. قربونت برم

  3. بابا داعش هم اینجوری حمله نکرده که اینا کردن.واقعا جای تاسف داره بخاطر فرهنگ غنی این سرزمین…

  4. اگه پروژه ای چیزی نداشتن نگفتن دلیلشون چی بوده ؟ مگه همینجوری میشه؟ بگیم مست بودن تو این ماه رمضان که مسلمان مست نمیکنه الله اعلم. واقعا درختان پر بر میوه رو اینجوری دیدن از دیدن کودکان غزه هم دردآورتره مسئولین امور آب باید جوابگوی این جنایت هولناک باشن از یه طرف مدام تو رسانه ها دست استمداد صرفه جویی آب به سمت مردم دراز میکنن از طرف دیگه قطع درختان. واقعا کارمند امور آب نباید بدونه قطع درختان موجب تشدید خشکسالی میشه؟ این هم نتیجه استخدام های رابطه مند و بی ضابطه در ادوار متعدد!!!!!

  5. این درختان زنده وبارداربوده اند. مثل قتل نفس انجام دادند! مرتکبین باید قصاص شوند.لعنت خدا بر آنها!

  6. اینکار زشت و خصمانه هیچ توجیحى ندارد و بایستى مسببان آن به اشد مجازات برسن. اگر این باغ حریم رودخانه بوده چرا مابقى باغ ها که بیش از هزار باغ هستند تخریب نشدند؟ چرا از طریق مراجع قضایى حکم توقیف باغ ها به نفع دولت می گرفتند که حداقل این درخت ان میوه تخریب نمى شدن. متاسفیم که برخى انسان از خدا بیخبر أقدام به قتل کردند. به فرموده امام راحل قطع هر درخت قتل نفس است. ایشان اینجور براى درخت ان ارزش قائل بود حالا شما …! خداوند بانی ان اینکار کار قبیح را به راست هدایت کند.

  7. انانکه درختی کاشتند شایسته ی تقدیر و انانکه درختی را قطع کردند نه شایسته ی تقدیر بل سزاوار تنبیه اند
    این کار امور اب شهرستان سزاوار و شایسته نیست و هیچ کس در این دنیای بزرگ ان را تصدیق نمیکند
    مسولان محترم امور اب چنانچه مجوز تخریب این باغ را هم داشتند بهتر و شایسته تر این بود که اجازه میدادند این فصل از سال بگذره و محصولات باغ برداشت بشه و در فصلی غیر از فصل شکوفایی که همان فصل موجودیت و زندگی درختان است دست به قطع انها می زدند
    حال با توجه با اینکه قطع درختان قتل نفس است باید دید مسولان ذی صلاح چه عکس العملی نسبت به موضوع فوق خواهند داشت

  8. چون دوست دشمن است شکایت کجا بریم…….. میگویند چرا عقب مانده ایم، عقبمان گذاشته اند این خناسان.وقتی مدیران این استان اینگونه اند که به واحد های اشتغال زای خود رحم نمیکنند، کجا سرمایه گذار خارج از استان جرات آوردن پول و سرمایه خود را به این خراب شده داشته باشند؟الله اکبر از این داعشیان!!!

  9. مغولان هم چنین نکرده اند

  10. چرا تا این لحظه مسولین(استانداری ،محیط ریست، منابع طبیعی، سیستم قضایی ، و…….. )درمقابل این جنایت سکوت کرده اند!؟ چرا چندوقط پیش که چند درخت بلوط قطع شده بود زمین و زمان را به هم دوختند که طبیعت نابود شد، محیط زیست فریادها برآوردو شکایت کرد اما الآن مهر سکوت بر لب زده اند؟ اهداف پیدا وپتهان واغراض شخصی یا سیاسی این قضیه را مشخص کنید!!

  11. به جای ایجاد وتوسعه اینجور مکانهایی آنهارو نابود میکنند؟ اونوفت هی داد میزنیم چرا لرستان ما عقب افتادیم! این اقدام خیانت به استان بوده است! باید مرتکبین جوبگوبوده ومجازات شوند!

  12. دست مریزاد به آنانی که مجوز تخریب را صادر کرده با توجه به قراین دادستان استان وارد عمل شده که جای تشکر ازدادستانی را داریم (طرفداران محیط زیست خرم آباد)

  13. هنوز برخی نمیدانند که در شهرستان کوهدشت برخی از لوله آب شرب مردم آن هم به صورت غیر قانونی جهت مقاصد شخصی مثل باغداری استفاده میکنند و این در صورتیست که مردم با کمبود شدید آب مواجهند که این هم یکنوع جنایت است امیدواریم که مسوولین سازمان آب بیشتر تلاش کنند و مقابل این سود جوها بایستند.

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.