تاریخ : شنبه, ۱ اردیبهشت , ۱۴۰۳
6

سپهروند مدیری که نسیم اعتدال را به رسانه ها آورد

  • کد خبر : 53563
  • 31 تیر 1393 - 18:31

  اخبار مربوط به خدمات دولت اعتدال در استان لرستان اگر در پشت دیوار ادارات تابعه استانداری بماند و هیچیک از شهروندان لرستان از آن مطلع نشوند؛ برد مردمی خود را از دست داده و تاثیر مثبت خود را در میان جامعه به راحتی از دست خواهند داد. روابط عمومی استانداری به عنوان حساس‌ترین نهاد […]

MG_0046

 

اخبار مربوط به خدمات دولت اعتدال در استان لرستان اگر در پشت دیوار ادارات تابعه استانداری بماند و هیچیک از شهروندان لرستان از آن مطلع نشوند؛ برد مردمی خود را از دست داده و تاثیر مثبت خود را در میان جامعه به راحتی از دست خواهند داد. روابط عمومی استانداری به عنوان حساس‌ترین نهاد در انتقال فعالیت‌های استان به اهالی لرستان نقشی تعیین‌کننده و غیرقابل انکار دارد. اهمیت این نقش تا حدی است که بدون وجود روابط عمومی فعال و کارا مجموعه استان نیز غیر فعال و غیر کارا نشان داده خواهد شد. مردم باید برای قضاوت صحیح، آگاهی‌های لازم را در اختیار داشته باشند و این مهم فقط و فقط به کمک وجود یک راوبط عمومی فعال در استانداری میسر خواهد شد.
انتصاب‌های غیر حرفه‌ای و نامناسب استانداران دولت پیشین برای این نهاد راهبردی یکی دیگر از ضعف‌های مدیریتی بود که دامان توسعه اداری استان را گرفته بود و عدم هماهنگی و تسلط مدیران این بخش در گذشته ضربه‌های خود را به استان ما زده است.
اینک اما کسی سکان روابط عمومی استان را در دست گرفته است که اهل این کار است. او مفهوم روابط عمومی را می‌شناسد و با فضای استان بیشتر از دیگر همقطاران خود آشناست.مهندس«رضا سپهروند» که سابقه مدیرمسوولی وسردبیری مطبوعات کشوری را در سابقه رسانه‌ای خود دارد؛ همچنین نویسنده آثار مختلفی از جمله کتاب وزینی در مورد احمدشاه مسعود؛ قهرمان جهادی ملت افغانستان است.
اگر کسی موقعیت ویژه روابط عمومی را به درستی درک کرده و با فضای ویژه آن آشنا باشد؛ درک تغییرات وسیع صورت‌گرفته در این اداره بالادستی نسبت به وضعیت بحرانی پیشین این همه سخت و پیچیده نیست.
اینک اما وقت خوب اعتدال است. آنها که مفهوم اعتدال را تا حدودی فهمیده‌ا‌‌ند و قصد پایبندی و تعهد به اصول آن را دارند ؛ علاوه بر اینکه پیام مردم در انتخابات یازدهم را به دقت دریافت کرده‌اند؛ و در برابر آن حماسه نیز سر تمکین به زمین انداخته‌اند؛ آگاه شده‌اند که روال دولت تدبیر و امید در استان محروم ما به نحوی است که از این پس قادر خواهیم شد تا آن گإشته تبعیض‌آمیز را فراموش کرده و مطمئن باشیم که ضرورت‌های پیش روی توسعه شناسایی شده و اقدام عملی در جهت رفع محرومیت‌ها آغاز شده است.
اگر مهندس سپهروند، روابط عمومی متفاوت استانداری حاضر نبود و شبکه مجازی و سایت استانداری را پس از سالها راه‌اندازی نمی‌کرد، امروز بسیاری از چیزهایی را که می‌دانیم؛ نمی‌دانستیم.
اعمال صحیح فرهنگ متعالی اعتدال از سوی ایشان که خود چهره‌ای معتدل و فهیم برای این روزهای استان است وقتی مشخص و هویدا می‌شود که برعکس روال معیوب گذشته؛ در نشست‌های مهم استان تمام رسانه‌ها با گرایشات مخالف و موافق امکان حضور و اظهار عقیده و طرح سووال پیدا می‌کنند. و این در حالیست که ما هیچ تجربه‌ای از دموکراسی رسانه‌ای در لرستان نداشته‌ایم. باید دانست که سپهروند مسوول مستقیم ایجاد این دموکراسی مطبوعاتی است؛ چنانچه همه با چشم خود مشاهده کردیم که برای سفر اخیر ریاست محترم جمهور به استان لرستان ۸۵ کارت خبرنگاری؛ صادر و تقدیم خبرنگاران لرستانی شد که این اتفاق در نوع خود یک رکورد بی‌نظیر محسوب می‌شود. با این شرایط می‌توان اطمینان داشت که ایشان؛ همان کسی است که باعث شد تا نسیم اعتدال در رسانه‌های استان وزیدن گرفته و دوست و دشمن را از این نسیم مطبوع بی‌بهره نگذاشته است.
گویا بی خبریم که سپهروند برگزارکننده همایش موفق روابط عمومی‌های استان بو ده که مورد تحسین نماینده عالی دولت در استان و حجت‌الاسلام و المسلمین میرعمادی نماینده محترم ولی فقیه در استان واقع شد.
انگار سفر معاون اول رییس جمهور در ذهن برخی افراد نمانده است که در یک چیدمان مدیریتی دقیق ؛ خبرنگاران به چند گروه تقسیم و به نقاط مختلف استان اعزام شده و فرصت تولید تازه‌ترین اخبار با بسترسازی رسانه‌ای روابط عمومی استانداری به همه به طور یکسان اعطا شد.
تاسفی که بیش از این نمی‌تواند پنهان نگاه داشته شود؛ مربوط می‌شود به مخالفت‌های پراکنده‌؛بی‌منطق و غیرحرفه‌ای معدودی از به‌اصلاح خبرنگاران دولت قبل که با شکست از مردم در انتخابات؛ مجموعه متنوع امکانات و حمایت‌های دولتی را از دست رفته می‌دیدند؛ معمولابا ایجاد جوی غوغاسالار سعی در ایجاد تشنج در جلسات استانداری را دارند .
به جاست؛ زمانی که لقب خبرنگار را بر دوش کشیده و آن را مثل افتخار با خود به همه جا می‌بریم؛ قدری از رفتار خود مراقبت کرده و آگاه باشیم وقتی صدای ما بلندتر از حد می‌شود؛چه کسی و با چه وزن و پیشینه‌ای روبروی ما نشسته و مخاطب فریادهای ما وقتی از ادب خارج می‌شویم کیست؟

منبع : روزنامه شرق / ویژه نامه استان لرستان

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=53563

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲
  1. یکی از حسنهای آقای سپهروند کوتاه کردن دست برخی از رانت خوارانی بود که استانداری را ملک خود میدانستند

  2. درود بر مردی توانمند از دیار کوههای همیشه استوار زاگرس، خدا قوت ودست مریزاد به ایشان..

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.