تاریخ : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳
6

نامه ی معاون دادگستری لرستان به رییس جمهور

  • کد خبر : 53653
  • 02 مرداد 1393 - 2:20

  محمدتقی شاکرمی / میرملاس نیوز :  جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ؛ خطه تاریخ ساز و دلاورخیز لرستان که در مبارزه با ظلم ظالمان همیشه پیشرو بوده و مردان و زنان بزرگی در این خطه جان خود را فدای حقانیت و وحدانیت اسلام و نظام محمدی جمهوری اسلامی ایران […]

-_1_~2

 

محمدتقی شاکرمی / میرملاس نیوز : 

جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ؛ خطه تاریخ ساز و دلاورخیز لرستان که در مبارزه با ظلم ظالمان همیشه پیشرو بوده و مردان و زنان بزرگی در این خطه جان خود را فدای حقانیت و وحدانیت اسلام و نظام محمدی جمهوری اسلامی ایران  امروزه احوال خوشی ندارد و از بی عدالتی در توسعه و عمران که زمینه ساز اشتغال و رفع بحران بیکاریست رنج می برد.

آقای رئیس جمهور امیدوارم نگاه شما مانند دولت های قبلی به این استان نباشد، مردم لرستان از کلنگ زدن ها خاطرهی خوبی ندارند و دلخوش نیستندزیرا کلنگ زدن با روبان زیبا بدون پشتوانه و عملیاتی کردن جز بی اعتمادی مردم به مسئولین ثمره ای نداشته و نخواهد داشت .

آقای دکتر شما درس خوانده حقوق و شاگرد حوزه اید و نیک می دانید عدالت اجتماعی، سرمایه و آزادی مانند خون می باشد اگر در تمام عروق جریان نداشته باشد بدن انسان را فلج و علیل می کند و در چنین بدنی امید به نشاط، شادی و فعالیت نیست .

آقای رئیس جمهور عدالت اجتماعی زیر بنای توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … می باشد اگر عدالت اجتماعی و توزیع منابع انسانی و غیرانسانی و مالی که بایستی رعایت نگردد انتظاری از عدالت اقتصادی و عدالت قضایی نباید داشت .

آقای رئیس جمهور شما به خوبی واقفید که فقر خواری و ذلت می آورد و به کفر منتهی می گردد و در روایات و احادیث ما به مرگ اکبر معروف می باشد . آدم فقیر عزت ندارد و بایستی همیشه سرافکنده باشد .

معاش و معاد دو بالند که پرواز انسان را به سوی معبود میسر می سازند اگر معاش نباشد قطعاً از معاد خبری نخواهد بود، فقر به کفر و بی دینی می انجامد و آدم گرسنه نمی تواند دین داشته باشد.

آقای رئیس جمهور! فقر و بیکاری مادر همه آسیب های اجتماعی اند که منجر به جرم گردیده، بیکاری ریشه همه آسیب هاست، در خانواده و شهر و استان و مملکتی که فقر باشد هرگز استعدادها شکوفا نخواهد شد بلکه سایر آسیب ها ورود پیدا خواهند کرد. انسان بیکار در معرض خطرات است و در فکر ارتکاب جرایم و به عملی کردن فکر خلاف خود می باشد. انسان فقیر در فکر انتقام از شرایطی است که برای وی به وجود آمده و انسان هایی که این شرایط را فراهم کرده اند.

شاعر عرب می گوید:« ان شباب و الفراغ و الجده مفسدهُ للمراء مفسده » همانا که جوانی و بیکاری و سرمایه داری بدترین مفسده فساد اخلاقی را ایجاد می کنند. نبی مکرم اسلام (ص) فرمود: «ان الله یبغض الشباب الفارغ» پیامبر اسلام فرمود: خداوند جوان بیکار را دشمن می دارد . مهجه البیضاءج۷، ص ۱۳۱

حاشیه نشینی معلول کدام علت است؟ آیا حاشیه نشینی، کم خطری در جامعه است و بدتر از آن رها کردن آن به حال خود می باشد.  

آقای رئیس جمهور؛ گسست خانواده، آمار طلاق، اعتیاد، نفوذ فناوری جدید (ماهواره- اینترنت و …)  مدآموزی شبکه های جهانی از طریق ماهواره که برای جامعه ما خطری جدید می باشد. کدام قشر جامعه بیشتر مورد تهاجم و نفوذ پذیر است !

آقای رئیس جمهوری پیشگیری از وقوع جرم نیاز به زیر ساخت فرهنگی و اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، دینی و سیاسی و … دارد. که بدون وجود زیر ساخت های لازم و توجه به آنها از پیشگیری از وقوع جرم و آسیب اجتماعی باتوجه به نفوذ فرهنگ غرب و ناتو فرهنگی سخنی گزاف بوده، که هیچ دستاوردی برای جامعه بشری نخواهد داشت.

لرستان عزیز این ماندگار تاریخ که در طول تاریخ مورد هجمه هایی بوده و با پایمردی مردان لر تا امروز مانده، در اثر بیکاری و فقر با وجود جمعیت جوان تحصیلکرده نشاطی در چهره ندارد،جوانان تحصیل کرده می بایست به دیگر استان ها مخصوصاً پایتخت مهاجرت کرده که جهت کار در شرکتها و حتی کارگری ساده، و یا روی به کارهای خلاف (خرید و فروش مواد و سرقت و …(می آورند. امروزه لرستان رتبه اول بیکاری را در کشور دارد و هیچکس هم پاسخگو نیست. مدیریت بد، باند بازی، قانون گریزی، پارتی بازی، سپردن مسئولیت به افرادی که در حد آن مسئولیت نبوده ، تملق و چابلوسی گزارش خوشحال کننده ای نیست. عدم استفاده از افراد دلسوز و کاردان و استفاده از افراد بدون تخصص در زمینه مسئولیت واگذار شده از عوامل عقب ماندگی استان لرستان می باشد.

آقای رئیس جمهور سرزمین بلوط ها، امروزه بلوط هایش در حال مرگ و میرند و توجهی در خور و شأن هوای پاک این نعمت خدادادی با توجه به شرایط جوی نشده و نمی شود واین نعمتهای ملی به سرنوشت دردناکی دچار می شوند.

آقای رئیس جمهور در زمینه کشاورزی استان با توجه به استعداد خوب زمین های کشاورزی نه تنها به جایگاه خود نرسیده بلکه تا رسیدن به آن فاصله زیادی دارد.آبهای لرستان در رودخانه هایی خروشان رو به جنوب می روند بدون اینکه از آنها استفاده شود. آن وقت زمین های لرستان از تشنگی می میرند، از کشاورزی مدرن و مکانیزه خبری نیست اگر در بعضی مناطق هم باشد نادر بوده است .

ازصنعت و معدن چه بگویم! معلوم نیست و نشد که چرا کارخانه های مرکز استان یکی پس از دیگری تعطیل شدند وکارگری را به جامعه تزریق کردند. روزی نخ پارسیلون در خاورمیانه حرف اول را می زد. ماشین سازی لرستان، در جبهه و جنگ هشت ساله سازنده بهترین پل های شناور بود. اما امروز به همت دولت مردان سازه های فلزی استان در استان های دیگر ساخته می شود. یخچال سازی سالهاست مرده است. پوشاک خرم آباد گویا اصلا وجود نداشته، و جوانان بیکار این استان حتی کارگری هم گیرشان نمی آید.

شرکت های صنعتی ما بالای ۷۰% آنها فقط ساختمانی شیک با بدهی زیاد هستند. در استانی مثل لرستان، واگذاری به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ جواب نداده است. هر چند این اصل آن طور که می باشد اجرا نشده است، حاصلی جز بیکاری و تشکیل پروند ه های زیادی در اداره کار جهت وصول حق و حقوق کارگران که بعضاً دریافت نشده اندرا نداشته است.

وجود پروژه های رها شده بعضاً به مدت ۱۲ سال معضل دیگر استان است که امروزه استاندار مقتدر جناب آقای دکتر بازوند یکی پس از دیگری انها را در دستور کار خود قرار داده و عملیات اجرایی آن شروع شده و یا در دست اقدام و مطالعات مربوطه می باشد.

در زمینه بهداشت و درمان و گردشگری نیاز به اقدامات جدی و مستمر دارد، لرستان می تواند قطب گردشگری ایران با توجه به ظرفیتهای خدادای باشد، آثار باستانی استان عامل ورود و جلب گردشگران جهانی میتواند باشد.

اگر مسئولین نخواهند کاری پیش نمی رود بیمارستان عشایر لرستان که ساخت آن به قبل از انقلاب بر می گردد و سرویس خدماتی که به لرستانی ها می دهند امروزه با استانداردهای جهانی، علمی و پزشکی تطابقی ندارد و لذا نیاز مبرم  به ساخت و ساز علمی و مدرن دارد .در زمینه اعصاب و روان معلوم نیست چرا ساخت بیمارستانی که ۱۲ سال از کلنگ زنی آن می گذرد همچنان در حاله ای از ابهام است.

آقای رئیس جمهور با عرض تاسف بسیار باید بگویم خیابان های شهرهای استان ظرفیت خودروهای مسافرکشی را ندارند حتی کارمندها هم بعدازظهرها مجبورند کار کنند.

بناهای کمپ ترک اعتیاد و خانه های بهبود ماشاالله هر روز افزایش می یابند. جوانان ما یا سیگار فروش و یا دست فروش می شوند..

مردم بزرگ لرستان از شما انتظار کمک دارند با توجه به اهداف انقلاب و شهدای عزیزمان و فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری دامه برکاته که فرمودند : این انقلاب پا برهنهگان و مستضعفان است. پس نگذارید شئون این مردم زیر بار فقر و بیکاری له شود که آن روز، روز شادی دشمنان اسلام و انقلاب است.

از پیشگاه ذات احدیت، موفقیت روز افزون شما را در خدمت به نظام مقدس و امت شهید پرور و سربلندمان در سایه ولی عصر(عج) و نایب لایق و بر حقش خواستاریم و ایام عزت مستدام باد.

 

محمدتقی شاکرمی /  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=53653

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 47در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴۷
  1. احسنت .احسنت .احسنت..واقعا حرف دل اکثر مردم لرستانو زدی .عندالله شما لیاقت مجلسو دارین .لرستان به افراد نخبه ای مثل شما احتیاج دارد به امید موفقیت شما در منصب های حکومتی.

  2. انشالله موفق باشی جناب شاکرمی …

  3. قاضی شجاع وارزشمندخطه عالم پرورپلدختر دست مریزا.واقعا به مطالب کلیدی اشاره نمودید.موفق وسربلندباشید

  4. با سلام : از روحیه شجاعانه و حق طلبانه اقای شاکرمی نهایت تشکر و سپاسگزاری را دارم . به امید روزی که قوم بزرگ لر بتواند عزت ،کرامت و جایگاه شایسته و پیشین خود را بعنوان ساکنان دیرین این مرز و بوم احیا کند و هیچ شخصی از بیان حقایق اسف بار موجود در جامعه و دفاع از مظلومیت قوم لر ترس و ابایی نداشته باشد.

  5. جهت اطلاع نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی!

  6. ان شاء الله که موفق باشید

  7. باسلام وعرض ادب خدمت قاضی باعدالت وشجاع خطه سرافرازپلدختر

    مطالب کلیدی وحرف دل مردم لرستان راخیلی سلیس وبازبان خودمردم بیان نموده اید.استفاده بردیم

  8. باعرض سلام وارادت خدمت قاضی متدین ومتواضع ،احسن برشما که به جای همه مردم لرستان بیان فرمودید

  9. باسلام ودرودخدابرقاضی عادل وباتقوی جناب شاکرمی
    خداراشکرکه دستگاه قضایی دارای قضات ارزشمندوتوانایی است ودراین نامه حرف دل مردم ومشکلات انهارابه خوبی وبازبان رسا بیان کردید.

  10. زنده باد پلدختر و فرزندان پلدختر

  11. با سلام.سرور ارجمندجناب محمدتقی شاکرمی..بنده دختری لرستانی متولد وساکن تهران می باشم دلنوشته جنابعالی را همراه باقطرات اشک چشمانم برای خواهر کوچکتر از خودم که سال دوم دبیرستان است میخواندم وبا هم نیت کردیم در هر شرایطی بعد از تحصیلاتمان در استان وبه استان خودمان خدمت کنیم  باتشکر ازنگاه تخصصی جنابعالی به موضوع لرستان درتمام بخش ها از جمله .اقتصادی .اجتماعی فرهنکی.سیاسی.قضایی.شکی نیست که بعد ازحماسه هشت ساله دفاع مقدس امروز در سنگر خدمت و دفاع از مردم به ویژه مردم لرستان که دومین استان جنگ زده بعد از خوزستان است در حکومت اسلامی ودر سایه امر ولایت قضاتی اینگونه با تعهد و دلسوز وجود داشته باشد.سلامتی و موفقیت خدمتگزاران به مردم و نظام اسلامی را خواستاریم. بهاروند.تهران تاریخ۹۳/۵/۲

  12. باسلام خدمت جناب شاکرمی عزیز غزل گفتی و در سفتی هرچند این حرفها و نامه ها و رجز خوانی ها تقریبا تکراری شده اند و چه بسا مسئولین دفتر رئیس جمهور خودشون نامه رو بخونند و به دست ایشان نرسونند ولی : گفت پیغمبر اگر کوبی دری عاقبت زان در برون آید سری سپاس از شما که دغدغه لرستان رو دارید درسته خودتون هم لرستانی هستید ولی نیازمند نیستید و مثل خیلی ها می تونستید در نشیمن عزلت و فارغ از دغدغه درست کردن برای خود بنشینید

  13. به حرف مردم برای موضوع اشتغال درلرستان توجهی نمیشود بااینکه شخصا دررابطه بااشتغال مشکلی ندارم .نامه شمارابه عنوان یک مقام قضایی مواثرترازگفته های نمایندگان میدانم مقامات قضایی دردمردم راخوب میشناسند .فقرناشی ازبیکاری مولدجرائم درسطح استان است .بااینکه امیدی به توجه به مشکلات استان ازسوی مسئولین ندارم .حرفهای شماتداعی نوعی امیدواری است .موفق باشید .امیدکه باتشکیل کمیسیون قضات استان برای توجیه نمایندگان دررابطه باارائه راهکاربرای حل این بحران کوشاباشید.

  14. گرچه از چشم کوری قطره اشکی غنیمت است
    نوشدارو را بعد مرگ سهراب چه قیمت است؟

  15. سلام درود خدا برشما قاضی باعدالت وبا جرات

  16. درود بر شما حرف دل همه لرستان را زدید

  17. باتشکروقدردانی ازقاضی محترم.امیدواریم دولت محترم به خواسته به حق این قاضی محترم توجه ویژه ای درجهت رفع مشکلات لرستان داشته باشد.درواقع این نامه به نوعی یک هشدارازقوه قضائیه به دولت است.

  18. با سلام و احترام خدمت جناب آقای شاکرمی قاضی توانمند خطه لرستان .
    ای کاش نمایندگان این استان یه سر به این سایت بزنن و لااقل مشکلات جوانان را ببینند!!!!

  19. سلام جناب شاکرمی استاد عزیز وبرادر بزرگوار.ای کاش این نامه در سایتهای سراسری وحتی دیگر رسانه ها منتشر میشد به نظر این حقیر این یک کار نویست در معاونت پیشگیری و یک ساختار شکنی بسیار به جایست شاید غالب همکاران فکر میکنند این معاونت باید در کلانتریها دنبال پیشگیری باشد حال انکه مبحث کاملا متفاوت است حضرتعالی صرفنظر از مفهوم ومحتوای نامه فصل جدیدی از قانون اساسی را در عملکرد معاونت پیشگیری گشودید ارزوی توفیق شما را از خدای تبارک وتعالی خواهانیم

  20. جناب آقای شاکرمی ازاینکه شفاف حرف زدید تشکر می کنم امیدوارم گوش شنوایی باشد

  21. سپاس. به امید توجه

  22. احسنت همکار گرامی جناب آقای شاکرمی مطلب تاثیر گذاری را نوشتی به امید لرستانی آباد و پیشرفته تهران در مرکز مطالعات در خدمت هستیم

  23. واقعا باید به چنین مسئوول دلسوزی افتخارکرد و دست مریزاد گفت انشالله در راه خدمت به مردم محروم لرستان موفق و موید باشی.

  24. به عنوان یک ایرانی به ایشان و امثال ایشان که از مهره های کلیدی استان هستند، می بالم. نامه سر گشاده ایشان نشان از بینش بالا در بیان حقایق جاری است .حقایقی که خیلی ها میبینند ولی به خاطر از دست دادن جایگاه شغلی خود(جایگاهی که با رابطه بازی و حق کشی بدست آورده اند)سکوت میکنند.
    آقای شاکرمی سختی دیده و راه صد ساله را یک شبه نپیموده…
    خطاب به نمایندگان محترم استان لرستان در مجلس :
    ۱-آیا افزایش جرم و جنایت و مملو شدن زندانها ارتباطی به سوء تدبیری شما ندارد؟
    ۲- آیا تا کنون از این نامه ها نوشته اید؟
    ۳- آیا اخبار لرستان را پیگیر هستید؟
    ۴- آیا بسیاری از مردم مناطق حاشیه نشین مرکز استان را موقع پخش نذری و خیرات دیده اید که با چه حرص و ولعی به سرغ سیر کردن شکم بچه هایشان هستند.
    ۵- بهتر نیست به جای شمای مسکوت افرادی مانند آقای شاکرمی در مجلس باشند تا درد دل مردم را گوش مسئولان برسانند؟
    ۶- آیا معنی نرخ بیکاری را میدونید؟با چیز دیگه اشتباه نشه….
    و….
    هر جا که شاکرمی ای باشد از خودگذشتی و صداقتی هست.

    • مطالب خوب و حقایقی واضح را بیان کرده اید . شکی در بزرگی طوایف مختلف قوم لر نیست . بنظرم یکی از مهمترین صفات اخلاقی و معیارهای انسانی قوم لر در سطح ملی همواره این خصیصه بوده است که هیچ وقت نخواسته است بواسطه برتری قومی خود از منابع ملی ، سهم خواهی بیشتری کند و یا خود را بر دیگر هم وطنانمان برتر بداند و شاید همین خصیصه انسانی در این دور و زمانه یکی از دلایل وضعیت موجودمان باشد. لر و کرد و بلوچ و عرب و…. ایرانی و غیر ایرانی ، در انسانیت و اخلاق محوری می تواند بر هم دیگر برتری داشته باشند ولاغیر. ببخش اگه صریح حرف زدم

  25. با سلام

    در لرستان مردان کهنی بوده و هستند که حضرت عالی شجره نامه ی انان را زنده نموده ای و این شاید بزرگ مردی چون شما یادی از انها را زنده کند و این ان غیرت مردانی از سرزمین لرستان است ک مردان بزرگی چون شما یاد اور نام بزرگ انهاست به واقعیت تو خود نیز از ان بزرگ مردانی….

    پس حمایت خواهیم کرد در عرصه نامزدی انتخاباتت که نام لر مرد و لرمردان لرستان برایت همیشه باقی بماند….

    یاعلی مدد

    خداوند یار و نگهدار شما…

    حامی و ارادتمند شما دکتر کوشکی

  26. جناب آقای شاکرمی قاضی رئوف و عدالت محور

    باسلام وعرض ادب مطلب پر از درد دل جنابعالی که نشان از تقوا و تدین،غیر ت و دلاوری ،مردانگی و شجاعت ،دغدغه و دلسوزی دارد.زنگ خطریست بر گو ش های شنوا امیدواریم غیور مردان مسئول این سرزمین کهن و فراموش شده هم چون حضرتعالی حرف دل مردم رابی پروا به گوش مقامات کشوری برسانند.

    خداوند حافظ شما وتمامی دلسوران این خطه شهید پرور باد.

  27. با سلام خدمت آقای شاکرمی قاضی دلسوز و شایسته استان همیشه محروم لرستان،شخصی مثل شما جایگاهش فقط در مجلس است تا با شجاعت حرفش را به کرسی بنشاند،از شما قاضی روشن بین بینهایت ممنونیم!

  28. به قول معروف لری بیان کردین وبه صراحت تیترمشکلات لرستلن محروم را عنوان کردین.دریغا که نرودمیخ آهنین درسنگ….

  29. این نامه حکایت ازدلسوزی وصداقت نویسنده ان دارد ودردشناسی اومسوولین جواب بدن

  30. با سلام و عرض ارادت خدمت برادر عزیز و بزرگوار جناب حاج محمد تقی شا ه کرمی, از اینکه حرف دلم ما را زدی بسیار سپاسگذاریم .
    امین حبیبی فرد و اخوان از روستای بن کشکه

  31. حاجی گل گفتی

  32. دورود خدا بر شرف همچین فرد دلسوزی

  33. ایشون قاضی پلدخترنیست بلکه معاون دادگستری استان هستند که درخرم آبادمشغول کارهستند..

  34. درود بر شرفت حاجی.انشالله موفق بااشی.
    حاجی افتخاری هیسی سی طایفه شهکرم.انشالله که امسال برنده خومونیم

  35. سلام درود برجمال نورانیت حاجی انشالله سایت برسرهمه ی ماباشه ماهمه به توافتخار می کنیم انشاله امسال خودمون برنده میدانیم.

  36. درود بر لیاقتت حاجی انشااله تااخرین نفس باهات هستیم
    چون برای ابادانی استان لرستان زحمت میکشی وبرای سربلندی مردم لرستان
    درود خدابرتوباد…

  37. سلام و درود محضر قاضی برجسته و عدالتخواه لرستان
    استاد عزیز حرف شما حرف همه روز جوانان این استان پربار اما کم بازده و محروم است .
    امید است خودمان با همیاری سعی در برون رفت از مهلکه رکود نماییم و بجای آوارگی اقصای نقاط کشور، ظرفیت ساکن استان پویا نموده و به بودنمون افتخار نماییم.

  38. با سلام

    تلاش خالصانه و صادقانه شما آینه وظیفه شناسی و پژواک دانایی و تعهد است .

    نتیجه بذر تلاش و کوشش شما ، درخت امیدی است که به بار می نشیند ونوید بخش آینده ای پرنشاط و زیبا است . درود بر همت بلند تان

  39. سلام ودرود به محضر قاضى برجسته لرستان با تمام وجودمان از شما تبعیت میکنیم

  40. جناب اقای شاکرمی برادرعزیزم،احسنت که صدای که باید سالها فریاد کشیده میشد بالاخره یک قاضی شجاع از خطه پهلوان خیز لرستان فریاد زد به امید موفقیت شما و تمامی اقشار ملت غیور لر،لک،کرد

  41. درودبرشرفت اقاى شاه کرمى،واقعا شجاعت حضرتعالى دربیان کمبودهاى استان ستودنى است،خصوصا باوجود مدیران بشدت محافظه کار وبله قربان کو،وجودشمابراى استان مرهم زخم هایمان است

  42. با سلام و درود خدمت جنابعالی.تشکر فراوان نسبت به رساندن دردو دل جوانهای با اصالت و بافرهنگ لر به گوش مسٶلان.

  43. سلام و درود خدمت اقای شاکرمی
    واقعا ما به وجود مسئولان و هم وطنان فرهیخته ای مثل شما افتخار میکنیم .
    ومن الله توفیق

  44. زنده باشید جناب دکتر شاکرمی ممنون و تشکر از دقدقه مندی شما.خداوند به شما طول عمر با عزت عنایت بفرماید

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.