- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

نامه ی معاون دادگستری لرستان به رییس جمهور

-_1_~2

 

محمدتقی شاکرمی / میرملاس نیوز : 

جناب آقای دکتر حسن روحانی ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران ؛ خطه تاریخ ساز و دلاورخیز لرستان که در مبارزه با ظلم ظالمان همیشه پیشرو بوده و مردان و زنان بزرگی در این خطه جان خود را فدای حقانیت و وحدانیت اسلام و نظام محمدی جمهوری اسلامی ایران  امروزه احوال خوشی ندارد و از بی عدالتی در توسعه و عمران که زمینه ساز اشتغال و رفع بحران بیکاریست رنج می برد.

آقای رئیس جمهور امیدوارم نگاه شما مانند دولت های قبلی به این استان نباشد، مردم لرستان از کلنگ زدن ها خاطرهی خوبی ندارند و دلخوش نیستندزیرا کلنگ زدن با روبان زیبا بدون پشتوانه و عملیاتی کردن جز بی اعتمادی مردم به مسئولین ثمره ای نداشته و نخواهد داشت .

آقای دکتر شما درس خوانده حقوق و شاگرد حوزه اید و نیک می دانید عدالت اجتماعی، سرمایه و آزادی مانند خون می باشد اگر در تمام عروق جریان نداشته باشد بدن انسان را فلج و علیل می کند و در چنین بدنی امید به نشاط، شادی و فعالیت نیست .

آقای رئیس جمهور عدالت اجتماعی زیر بنای توسعه اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و … می باشد اگر عدالت اجتماعی و توزیع منابع انسانی و غیرانسانی و مالی که بایستی رعایت نگردد انتظاری از عدالت اقتصادی و عدالت قضایی نباید داشت .

آقای رئیس جمهور شما به خوبی واقفید که فقر خواری و ذلت می آورد و به کفر منتهی می گردد و در روایات و احادیث ما به مرگ اکبر معروف می باشد . آدم فقیر عزت ندارد و بایستی همیشه سرافکنده باشد .

معاش و معاد دو بالند که پرواز انسان را به سوی معبود میسر می سازند اگر معاش نباشد قطعاً از معاد خبری نخواهد بود، فقر به کفر و بی دینی می انجامد و آدم گرسنه نمی تواند دین داشته باشد.

آقای رئیس جمهور! فقر و بیکاری مادر همه آسیب های اجتماعی اند که منجر به جرم گردیده، بیکاری ریشه همه آسیب هاست، در خانواده و شهر و استان و مملکتی که فقر باشد هرگز استعدادها شکوفا نخواهد شد بلکه سایر آسیب ها ورود پیدا خواهند کرد. انسان بیکار در معرض خطرات است و در فکر ارتکاب جرایم و به عملی کردن فکر خلاف خود می باشد. انسان فقیر در فکر انتقام از شرایطی است که برای وی به وجود آمده و انسان هایی که این شرایط را فراهم کرده اند.

شاعر عرب می گوید:« ان شباب و الفراغ و الجده مفسدهُ للمراء مفسده » همانا که جوانی و بیکاری و سرمایه داری بدترین مفسده فساد اخلاقی را ایجاد می کنند. نبی مکرم اسلام (ص) فرمود: «ان الله یبغض الشباب الفارغ» پیامبر اسلام فرمود: خداوند جوان بیکار را دشمن می دارد . مهجه البیضاءج۷، ص ۱۳۱

حاشیه نشینی معلول کدام علت است؟ آیا حاشیه نشینی، کم خطری در جامعه است و بدتر از آن رها کردن آن به حال خود می باشد.  

آقای رئیس جمهور؛ گسست خانواده، آمار طلاق، اعتیاد، نفوذ فناوری جدید (ماهواره- اینترنت و …)  مدآموزی شبکه های جهانی از طریق ماهواره که برای جامعه ما خطری جدید می باشد. کدام قشر جامعه بیشتر مورد تهاجم و نفوذ پذیر است !

آقای رئیس جمهوری پیشگیری از وقوع جرم نیاز به زیر ساخت فرهنگی و اقتصادی، اجتماعی، اخلاقی، دینی و سیاسی و … دارد. که بدون وجود زیر ساخت های لازم و توجه به آنها از پیشگیری از وقوع جرم و آسیب اجتماعی باتوجه به نفوذ فرهنگ غرب و ناتو فرهنگی سخنی گزاف بوده، که هیچ دستاوردی برای جامعه بشری نخواهد داشت.

لرستان عزیز این ماندگار تاریخ که در طول تاریخ مورد هجمه هایی بوده و با پایمردی مردان لر تا امروز مانده، در اثر بیکاری و فقر با وجود جمعیت جوان تحصیلکرده نشاطی در چهره ندارد،جوانان تحصیل کرده می بایست به دیگر استان ها مخصوصاً پایتخت مهاجرت کرده که جهت کار در شرکتها و حتی کارگری ساده، و یا روی به کارهای خلاف (خرید و فروش مواد و سرقت و …(می آورند. امروزه لرستان رتبه اول بیکاری را در کشور دارد و هیچکس هم پاسخگو نیست. مدیریت بد، باند بازی، قانون گریزی، پارتی بازی، سپردن مسئولیت به افرادی که در حد آن مسئولیت نبوده ، تملق و چابلوسی گزارش خوشحال کننده ای نیست. عدم استفاده از افراد دلسوز و کاردان و استفاده از افراد بدون تخصص در زمینه مسئولیت واگذار شده از عوامل عقب ماندگی استان لرستان می باشد.

آقای رئیس جمهور سرزمین بلوط ها، امروزه بلوط هایش در حال مرگ و میرند و توجهی در خور و شأن هوای پاک این نعمت خدادادی با توجه به شرایط جوی نشده و نمی شود واین نعمتهای ملی به سرنوشت دردناکی دچار می شوند.

آقای رئیس جمهور در زمینه کشاورزی استان با توجه به استعداد خوب زمین های کشاورزی نه تنها به جایگاه خود نرسیده بلکه تا رسیدن به آن فاصله زیادی دارد.آبهای لرستان در رودخانه هایی خروشان رو به جنوب می روند بدون اینکه از آنها استفاده شود. آن وقت زمین های لرستان از تشنگی می میرند، از کشاورزی مدرن و مکانیزه خبری نیست اگر در بعضی مناطق هم باشد نادر بوده است .

ازصنعت و معدن چه بگویم! معلوم نیست و نشد که چرا کارخانه های مرکز استان یکی پس از دیگری تعطیل شدند وکارگری را به جامعه تزریق کردند. روزی نخ پارسیلون در خاورمیانه حرف اول را می زد. ماشین سازی لرستان، در جبهه و جنگ هشت ساله سازنده بهترین پل های شناور بود. اما امروز به همت دولت مردان سازه های فلزی استان در استان های دیگر ساخته می شود. یخچال سازی سالهاست مرده است. پوشاک خرم آباد گویا اصلا وجود نداشته، و جوانان بیکار این استان حتی کارگری هم گیرشان نمی آید.

شرکت های صنعتی ما بالای ۷۰% آنها فقط ساختمانی شیک با بدهی زیاد هستند. در استانی مثل لرستان، واگذاری به بخش خصوصی در راستای اصل ۴۴ جواب نداده است. هر چند این اصل آن طور که می باشد اجرا نشده است، حاصلی جز بیکاری و تشکیل پروند ه های زیادی در اداره کار جهت وصول حق و حقوق کارگران که بعضاً دریافت نشده اندرا نداشته است.

وجود پروژه های رها شده بعضاً به مدت ۱۲ سال معضل دیگر استان است که امروزه استاندار مقتدر جناب آقای دکتر بازوند یکی پس از دیگری انها را در دستور کار خود قرار داده و عملیات اجرایی آن شروع شده و یا در دست اقدام و مطالعات مربوطه می باشد.

در زمینه بهداشت و درمان و گردشگری نیاز به اقدامات جدی و مستمر دارد، لرستان می تواند قطب گردشگری ایران با توجه به ظرفیتهای خدادای باشد، آثار باستانی استان عامل ورود و جلب گردشگران جهانی میتواند باشد.

اگر مسئولین نخواهند کاری پیش نمی رود بیمارستان عشایر لرستان که ساخت آن به قبل از انقلاب بر می گردد و سرویس خدماتی که به لرستانی ها می دهند امروزه با استانداردهای جهانی، علمی و پزشکی تطابقی ندارد و لذا نیاز مبرم  به ساخت و ساز علمی و مدرن دارد .در زمینه اعصاب و روان معلوم نیست چرا ساخت بیمارستانی که ۱۲ سال از کلنگ زنی آن می گذرد همچنان در حاله ای از ابهام است.

آقای رئیس جمهور با عرض تاسف بسیار باید بگویم خیابان های شهرهای استان ظرفیت خودروهای مسافرکشی را ندارند حتی کارمندها هم بعدازظهرها مجبورند کار کنند.

بناهای کمپ ترک اعتیاد و خانه های بهبود ماشاالله هر روز افزایش می یابند. جوانان ما یا سیگار فروش و یا دست فروش می شوند..

مردم بزرگ لرستان از شما انتظار کمک دارند با توجه به اهداف انقلاب و شهدای عزیزمان و فرمایشات امام (ره) و مقام معظم رهبری دامه برکاته که فرمودند : این انقلاب پا برهنهگان و مستضعفان است. پس نگذارید شئون این مردم زیر بار فقر و بیکاری له شود که آن روز، روز شادی دشمنان اسلام و انقلاب است.

از پیشگاه ذات احدیت، موفقیت روز افزون شما را در خدمت به نظام مقدس و امت شهید پرور و سربلندمان در سایه ولی عصر(عج) و نایب لایق و بر حقش خواستاریم و ایام عزت مستدام باد.

 

محمدتقی شاکرمی /  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان لرستان