- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

دکتر کاییدی : زمینه اجرایی شدن طرح راه‌آهن پلدختر فراهم شده است

2372753_604

 

بر اساس تلاش‏‌های مدیریت ارشد استان و پیگیری‌های انجام شده طرح راه‌آهن دورود به خرم‌‏آباد و پلدختر به اندیمشک زمینه اجرایی گرفته است و با گذشتن این خط از شهرستان پلدختر زمینه رشد و توسعه بیشتر این شهر فراهم می‏‌شود.

به گزارش میرملاس نیوز ؛ نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: بر اساس تلاش‏‌های مدیریت ارشد استان و پیگیری‌های انجام شده طرح راه‌آهن دورود به خرم‌‏آباد و پلدختر به اندیمشک زمینه اجرایی گرفته است و با گذشتن این خط از شهرستان پلدختر زمینه رشد و توسعه بیشتر این شهر فراهم می‏‌شود.

علی کاییدی در جمع خبرنگاران در خرم‎آباد اظهار کرد: با وجود ۸۰ کیلومتر از محور آزادراه خرم‏‌آباد ـ پل زال در محدوده شهرستان پلدختر و همچنین نزدیکی به مسیر تردد به کشور عراق این شهرستان از اهمیت بالایی برخوردار است و با گذشتن راه‌آهن از شهرستان پلدختر توسعه و رشد پایدار در پلدختر ایجاد می‏‌شود.

کاییدی یادآور شد: در جلسات برگزار شده با رئیس مجلس و با حضور استاندار لرستان این موضوع به بحث و بررسی قرار داده شد و با توجه به اهمیت این موضوع و راه‌‏اندازی راه‌آهن از مسیر یاد شده، شهرهای دورود، بیرانشهر، خرم‌‏آباد، دوره چگنی و پلدختر از این مهم بهره‏‌مند می‏‌شوند.

وی راه‌آهن را به عنوان یک زیرساخت مهم در توسعه استان دانست و اظهار داشت: رسانه‏‌های استان نیز باید با در نظر گرفتن اهمیت موضوع به این امر بپردازند و با اولویت‏‌بندی‏‌های لازم در راستای توسعه استان اقدام کنند.

کاییدی در ادامه با اشاره به وجود طرح‏‌های مهم صنعتی استان در مسیر این طرح افزود: نزدیکی خط آهن دورود ـ خرم‌‏آباد و پلدختر ـ اندیمشک در کنار صنایع سیمان خرم‏‌آباد، پتروشیمی خرم‌‏آباد، نیروگاه خرم‏‌آباد، سیمان پلدختر و صنایع گچ پلدختر می‏‌تواند در توسعه صادرات استان و ایجاد زمینه‏‌های اشتغال پایدار در استان موثر باشد.

نماینده مردم پلدختر در مجلس شورای اسلامی گفت: مدیریت ارشد استان نیز با در نظر گرفتن اهمیت این موضوع به دنبال ایجاد زیر ساخت‏‌های توسعه است و طرح توسعه فرودگاه خرم‏‌آباد نیز در این راستا است.