تاریخ : جمعه, ۷ اردیبهشت , ۱۴۰۳
9

دکتر عبدی : اعتبارات عمرانی لرستان ۲ برابر شده است

  • کد خبر : 53799
  • 05 مرداد 1393 - 5:03

    نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت: از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ کشوری حدود ۵ درصد به لرستان اختصاص یافته که با این وجود اعتبارات عمرانی استان تقریبا دو برابر شده است. ایرج عبدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مواد قانونی برنامه پنجم توسعه کمک دولت برای محرومیت‌زدایی در استان هایی […]

IMG_4509

 

 

نماینده مردم خرم آباد در مجلس گفت: از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ کشوری حدود ۵ درصد به لرستان اختصاص یافته که با این وجود اعتبارات عمرانی استان تقریبا دو برابر شده است.

ایرج عبدی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مواد قانونی برنامه پنجم توسعه کمک دولت برای محرومیت‌زدایی در استان هایی است که از نظر اقتصادی وضعیت مطلوبی ندارند.

وی افزود: در این قانون مصوب شده است که ۲ درصد از اعتبارات عمرانی دولت برای محرومیت زدایی در استان های محروم هزینه شود که میزان این اعتبار حدود ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان است که از این میزان حدود ۱۵۴ میلیارد تومان به لرستان اختصاص یافته است.

عبدی تصریح کرد: این اعتبار تخصیص یافته به استان لرستان برای اجرای طرح های نیمه تمام عمرانی و برای مناطق محروم استان مورد استفاده قرار می‌گیرد که عمدتا برای پروژه های کوچکی که اعتبار کمتر از یک میلیارد تومان نیاز دارند مصرف می شود.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس بیان کرد: این طرح در قانون اعتبارات دولتی تصویب شده است که با نظارت نمایندگان مجلس و نظارت معاونت راهبردی استانداری لرستان این اعتبارات توزیع می شود.

وی اظهار کرد: در مورد تقسیم بودجه برنامه ریزی هایی در سطح استان انجام می شود که بر اساس طرح های موجود در هرشهرستان اعتبارات از محل ماده ۱۸۰ به شهرستان ها اختصاص می یابد که سهم خرم آباد از این اعتبارات حدود ۲۵ میلیارد تومان بوده است.

عبدی عنوان کرد: از این اعتبارات اختصاص یافته حدود ۱ میلیارد تومان به بخش آبرسانی روستائی، ۳ میلیارد تومان جاده سازی برای جاده خرم آباد- کوهدشت، ۱ میلیارد تومان شهرداری سپید دشت، ۸ میلیارد شهرستان دوره چگنی، بازگشایی دروازه الشتر ، تعریض خیابان مطهری، دانشکده محیط زیست، مصلای خرم آباد و پایگاه هلال احمر در نظر گرفته شده است.

نماینده مردم خرم آباد در مجلس افزود: توزیع استانی این اعتبارات برای همه استان ها تقریبا یکسان است که خرم آباد با این مبالغ مشکلاتش برطرف نمی شود و این مبالغ تنها کمکی برای اجرای پروژه های نیمه تمام استان است که بتوان آن ها را تا پایان سال به بهره برداری رساند.

سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: در سه سال گذشته از برنامه پنجم توسعه از محل اعتبارات ماده ۱۸۰ هیچ گونه سهمی به استان لرستان تعلق نگرفته است که امیدواریم با سهم دریافتی در دو سال باقی مانده در راستای توسعه استان نقش بسزایی داشته باشیم.

وی اظهار کرد: لرستان حدود ۱.۶ درصد از جمعیت کشور را به خود اختصاص داده ولی اعتبارات مالی استان ۱.۲ درصد است اما خوشبختانه از محل ماده ۱۸۰ حدود ۵ درصد به لرستان اعتبار داده شده است که سهم خوبی است.

عبدی تصریح کرد: با اختصاص اعتبارات عمرانی ماده ۱۸۰ اعتبارات عمرانی لرستان تقریبا دو برابر شده است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی می توان در زمینه توسعه و پیشرفت لرستان گام برداشت.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=53799

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اقای دکتر بیا دانشگاه علوم پزشکی را درست کن

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.