کد خبر : 53950
تاریخ انتشار : ۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۶
نسخه چاپی نسخه چاپی
تعداد بازدید 1,776 بازدید

مجسمه های هایپر رئالیستی و غول پیکر / رون موئک Ron Mueck

  رون موئک Ron Mueck (Ron Mueck) استرالیایی تبار، خالق پیکره‌های رئالیستی، درحال حاضر ساکن لندن است. وی پیش از روی آوردن به خلق این پیکره‌ها به حرفه ساخت عروسک برای شوهای تلویزیونی و سریالهای کودکان مشغول بود. وی پس از آن به لندن مهاجرت کرد و در شرکت تازه تاسیسش به عکاسی حرفه‌ای برای […]

 

رون موئک Ron Mueck

(Ron Mueck) استرالیایی تبار، خالق پیکره‌های رئالیستی، درحال حاضر ساکن لندن است. وی پیش از روی آوردن به خلق این پیکره‌ها به حرفه ساخت عروسک برای شوهای تلویزیونی و سریالهای کودکان مشغول بود. وی پس از آن به لندن مهاجرت کرد و در شرکت تازه تاسیسش به عکاسی حرفه‌ای برای صنعت تبلیغات پرداخت. سرانجام به این نتیجه رسید که «عکاسی تاحد زیادی حضور فیزیکی شیء اولیه را نابود می‌کند“. بنابراین بار دیگر به هنرهای زیبا و این بار مجسمه‌سازی روی آورد. در اوایل دهه نود درحالی که هنوز در صنعت تبلیغات بود از وی خواسته شد تا اثری فوق العاده طبیعی خلق کند. رون در این اندیشه بود که چه ماده‌ای میتواند این منظور را برآورده کند. لاتکس (لاستیک خام) پاسخ معمول به این پرسش بود، اما رون در پی یافتن ماده اولیه‌ای بود که سخت‌تر بوده وامکان اعمال جزییات بیشتری را میسر سازد. خوشبختانه، وی جواب خود را بر روی یک مجسمه تزئینی که بر دیوار یک بوتیک آویخته شده بود یافت. پاسخ رزین فایبرگلاس بود که تا به امروز به عنوان ماده اصلی پیکره‌های ساخته شده توسط آقای موئک مورد استفاده قرار می‌گیرد. بی‌شک، شما هم با مشاهده تعدادی از آثار منتخب آقای موئک در زیرلب به تحسین این هنرمند خواهید گشود.

0004 (2)

001 -

0001 -

0002

0002 (2)

0003

0003 (2)

0004

0004 (2)

0004 (3)

0004 (4)

005

0006

005 -

 

 

درج شده توسط : سجاد همتی / دبیر پاتوق هنری " میرملاس "

دیدگاه ها

شاهکارند…

[پاسخ]

خوش ناموند در گفته :

واقعاًنمیدونم چی بگم…به حدی طبیعی کار شده که ادم با نگاه اول فکر میکنه واقعیه.اما وقتی اندازه اش رو با آدمایی که اطرافش قرار دارن میبینیم متوجه میشیم که چقدر خارق العاده است…من که خیلی از تماشاشون لذت بردم…ممنون از استاد عزیز به خاطر انتخاب خیلی خیلی متفاوتشون.

[پاسخ]

جداشاهکارند…تشکراستاد.

[پاسخ]

مهدی قلایی در گفته :

ممنون از انتخاب تون . بسیلار عمیق و تاثیر گذار بود . من که هر کدوم از کارها رو بارها نگاه کردم و هر بار به هنر نمایی جدیدی پی بردم و هنر راستین اینگونه فاصله ها را در هم میشکند .فاصله ی بین اصل و کپی فاصله ی بین مجاز و واقعیت . بین هست و باید

[پاسخ]

خارج از لرستان در گفته :

خوشمان آمد سپاس از حسن توجهتان شاخص بود.

[پاسخ]

هنری فوق العاده و غیررقابل وصف

[پاسخ]

مسعود ضرونی در گفته :

متشکر استاد عزیز …

[پاسخ]

سکینه آدینه وند در گفته :

جلب بود و بسیار دیدنی
تشکر سپاس از جناب آقای حسین پور

[پاسخ]

مرتضی در گفته :

فوق العــــــــــــــــــــــــــــــــــاده!!!

[پاسخ]

علی کونانی در گفته :

متشکر واقعآآآآآآآآآآآآآآعالی

[پاسخ]

بهادر پارسا در گفته :

خوب تر از خوب عالی بود .

[پاسخ]

طولابی در گفته :

با سلام و خسته نباشید ،،واقعا جای تقدیر داره…

[پاسخ]

نيلو ايام در گفته :

واقعا فوق العاده بود……باتشكر از آقاي حسين پور

[پاسخ]

جالب بود
ممنون…………..

[پاسخ]

سالاری در گفته :

با سلام و خسته نباشید ،مثل همیشه عالی بود………

[پاسخ]

خیلی سلیقه اقای حسین پور رو می پسندم
خیلی ارتیست هستن ایشون
ای کاش میشد یه کلا باهاشون داشته باشه اما متاسفانه کرج زندگی میکنم و خیلی دور از جریانی که ایشون تو غرب کشور راه انداشختن
اقای حسین پور اگه میشه ادرس ایمشلتون رو بزارین

میشه کلاس خصوصی داشته باشین خرجش مهم نیس
قربون هنرتون بشم
نیوشا

[پاسخ]

دانشجو در گفته :

با عرض سلام خدمت استاد حسين پور از بابت درج آثار ارزشمند هنري تشكر مي كنم%
اون لوگوي رمضان كه در بالاي سايت كي عوض ميشه!

[پاسخ]

واقعا عالی بود.

[پاسخ]

عباس نورمحمدى در گفته :

لطفااين تصويراولى رو برداريد
آدم رو بيادجنايات داعش مى اندازه

[پاسخ]

كويشت در گفته :

واقعا عجيبن

[پاسخ]

ناشناس در گفته :

من همیشه اون کله را که می دیدم دلم نمی اومد که نگاه کنم.
اما پیش خود گفتم که بذار دلمو به دریا بزنم به یکبار نگاه کردنش می ارزد،واقعن عالی بود!خسته نباشید.

[پاسخ]

ز.کولیوند در گفته :

ترسناک هستند/حجم شدیدی رو انتقال میدن/هولناک هست…../یه حس غریب ودرعین حال ترسناک دارند/
بسیارزیباست,,,,

[پاسخ]

ادینه وند در گفته :

باور نکردنی
دست مریزاد باید به این هنر مندا گفت

[پاسخ]

فاطمه همتی در گفته :

بی نظیر بودن .لذت بردم.

[پاسخ]