تاریخ : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳
5

فرصت سوزی!!!

  • کد خبر : 5401
  • 21 خرداد 1391 - 15:41

مهران مریدی : در فوتبال حرفه‎ای امروز دنیا، تیم‎ها برای کسب موفقیت نیاز به برنامه‎ریزی، بودجه مناسب، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، بازیکنان باکیفیت، کادر فنی سطح بالا، تماشاگران پرشور و مدیریت مناسب دارند. تیم گهر زاگرس که حماسه‎ای بی‏نظیر با توجه به شرایطی که داشت خلق کرد؛ هم‎چنان در بلاتکلیفی به سر می‎برد […]

مهران مریدی :

در فوتبال حرفه‎ای امروز دنیا، تیم‎ها برای کسب موفقیت نیاز به برنامه‎ریزی، بودجه مناسب، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، بازیکنان باکیفیت، کادر فنی سطح بالا، تماشاگران پرشور و مدیریت مناسب دارند.

تیم گهر زاگرس که حماسه‎ای بی‏نظیر با توجه به شرایطی که داشت خلق کرد؛ هم‎چنان در بلاتکلیفی به سر می‎برد و هر روز در خصوص این تیم حرف‎های زیادی شنیده می‎شود.

گهر مشتری‎های پروپاقرص و مشهور زیادی در خارج از استان دارد که تا حالا به تمام آنها پاسخ رد داده شده و با شهرداری دورود برای حمایت این تیم توافق شده است. در حالی که حدود یک ماه از قطعی شدن حضور این تیم در لیگ برتر سپری شده اما هنوز نه‎تنها با هیچ بازیکنی برای پیوستن به گهر توافقی حاصل نشده، بلکه حدود ۵۰۰ میلیون تومان از طلب فصل قبل اعضای تیم باقی مانده است.

همت مسوولان استان و شهرستان دورود برای فراهم کردن امکانات و زیر ساخت‏های مورد نظر AFC قابل تقدیر است و ما مشاهده می‎کنیم که هر کس به سهم خودش تلاش می‎کند، اما طبق گفته بهروان سرپرست سازمان لیگ برتر بازرسان AFC که اوایل تیرماه برای بازدید از امکانات باشگاه‎ها به ایران سفر می‎کنند، اولویت اول‏شان سفر به سه شهری است که به تازگی تیم‏هایشان به لیگ برتر صعود کرده‎اند و این در حالیست که در آخرین بازدید ناظران فدراسیون فوتبال ورزشگاه‏های دورود و خرم‏آباد نمره قبولی کسب نکرده و زمان اندکی برای مجهز کردن این ورزشگاه‏ها باقی مانده است.

اگر بحث امکانات سخت‎افزاری را با این فرض که آماده و به تأیید بازرسان AFC می‎رسند کنار بگذاریم به امکانات نرم‎افزاری می‎رسیم که گهری‎ها در این زمینه هم حال و روز خوشی ندارند.

در حالی که بیشتر تیم‏های لیگ برتری جذب بازیکن را در دستور کار قرار داده، گهری‏ها همچنان در بلاتکلیفی به‏سر می‏برند و فرصت سوزی را در دستور کار دارند. گهر جزء معدود تیم‏هایی است که در جدول نقل‏ و انتقالات لیگ برتر دوازدهم هنوز هیچ بازیکنی را به خدمت نگرفته و از هم‏اکنون در انتهای این جدول قرار دارد.

آرسن ونگر سرمربی فرانسوی تیم آرسنال انگلیس معتقد است هر تیم در فصل نقل و انتقالات باید ۱۲ امتیاز کسب کند و این میسر نمی‏شود مگر با جذب بازیکنان مورد نظر. ونگر ناکامی تیمش در سال‏های گذشته را بودجه کم باشگاه و جذب نکردن بازیکنان مورد نظرش عنوان کرده است.

در صحبتی که با مهابادی داشتیم از این وضعیت به هیچ وجه راضی نبود و عنوان کرد تا تکلیف باشگاه مشخص نشود نمی‏تواند با هیچ بازیکنی مذاکره کند.

اگر از همین امروز هم گهری‏ها با بازیکنان مورد نظرشان قرارداد ببندند بازهم وقت زیادی را از دست داده و با این شرایط آینده خوبی در انتظار این تیم نیست.

هر روز شاهد هستیم که شهرداری و شورای شهر دورود برای حمایت گهر جلسه برگزار می‏کنند اما در عمل هنوز مبلغی در اختیار مسوولان باشگاه قرار نگرفته است و امیدواریم هرچه سریع‏تر زمین‏های شهرداری دورود به فروش برود تا پول حاصل از آن به گهری‎ها برسد!

شهرداری دورود گفته ۵ میلیارد تومان در اختیار گهر قرار می‏دهد و این در حالیست که تیم شهرداری تبریز حدود ۷ میلیارد در فصل قبل لیگ برتر هزینه کرده بود اما سقوط کرد. در مقابل تیم نفت تهران طبق گفته مدیران باشگاه با ۵ میلیارد هزینه پنجم شد و هرگز نمی‏توان هزینه زیاد، را عامل موفقیت تیمی قلمداد کرد که گهری‏ها در لیگ دسته اول این موضوع را به عینه ثابت کردند و با اینکه کمتر از بقیه تیم‏ها هزینه کرده بودند اما نتایج به مراتب بهتری کسب کردند ولی لیگ دسته اول با لیگ برتر خیلی فرق دارد.

به هرحال گهری‏ها همان روند بی‏پولی سال قبل را دارند و این برای موفقیت و بقا در لیگ برتر “سم ” است. باید فرصت‏ها را غنیمت شمرد و از آن‏ها به نحواحسن بهره برد، نه اینکه دست روی دست گذاشت و سوختن و پرپر شدن فرصت‏ها را به نظاره نشست.

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=5401

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. سپاس بسیار از آقای مریدی به خاطر توجه شان به ورزش استان لرستان.
    هر روز ساعت ۵ عصر برنامه ی هوای تازه از رادیو لرستان با صدای وی حال و هوای ورزش استان را تازه می کند.
    با آرزوی هر چه سرسبزی و نور.

  2. آقای مریدی، هر روزساعت ۵ عصر در برنامه ی تازه نفس از رادیو لرستان، هوای ورزش استان را تازه می کند چونان گل بُرد در دقیقه ی ۹۰.
    با آرزوی هر چه سرسبزی و نور.

  3. امیدوارم همیشه ورزش استان لرستان فرصت ها را غنیمت بشمارد، به جای آنکه آنها را بسوزاند.
    از توجه کسانی چون آقای مهران مریدی به ورزش استان لرستان ورزش ما کارآمد خواهد شد.
    با تشکر از زحمات فراوان وی در عرصه ی ورزش.

  4. آفرین بر غرور آفرین لرستان وتیم گهر زاگرس _ برای اولین بار اصالت ، غیرت وپرچم لرستان را باتوجه به همه محرومیتها بالا برد ( به یاد خیبر خرم آباد و روزهای جنگ )

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.