- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

فرصت سوزی!!!

[1]

مهران مریدی :

در فوتبال حرفه‎ای امروز دنیا، تیم‎ها برای کسب موفقیت نیاز به برنامه‎ریزی، بودجه مناسب، امکانات سخت افزاری و نرم افزاری، بازیکنان باکیفیت، کادر فنی سطح بالا، تماشاگران پرشور و مدیریت مناسب دارند.

تیم گهر زاگرس که حماسه‎ای بی‏نظیر با توجه به شرایطی که داشت خلق کرد؛ هم‎چنان در بلاتکلیفی به سر می‎برد و هر روز در خصوص این تیم حرف‎های زیادی شنیده می‎شود.

گهر مشتری‎های پروپاقرص و مشهور زیادی در خارج از استان دارد که تا حالا به تمام آنها پاسخ رد داده شده و با شهرداری دورود برای حمایت این تیم توافق شده است. در حالی که حدود یک ماه از قطعی شدن حضور این تیم در لیگ برتر سپری شده اما هنوز نه‎تنها با هیچ بازیکنی برای پیوستن به گهر توافقی حاصل نشده، بلکه حدود ۵۰۰ میلیون تومان از طلب فصل قبل اعضای تیم باقی مانده است.

همت مسوولان استان و شهرستان دورود برای فراهم کردن امکانات و زیر ساخت‏های مورد نظر AFC قابل تقدیر است و ما مشاهده می‎کنیم که هر کس به سهم خودش تلاش می‎کند، اما طبق گفته بهروان سرپرست سازمان لیگ برتر بازرسان AFC که اوایل تیرماه برای بازدید از امکانات باشگاه‎ها به ایران سفر می‎کنند، اولویت اول‏شان سفر به سه شهری است که به تازگی تیم‏هایشان به لیگ برتر صعود کرده‎اند و این در حالیست که در آخرین بازدید ناظران فدراسیون فوتبال ورزشگاه‏های دورود و خرم‏آباد نمره قبولی کسب نکرده و زمان اندکی برای مجهز کردن این ورزشگاه‏ها باقی مانده است.

اگر بحث امکانات سخت‎افزاری را با این فرض که آماده و به تأیید بازرسان AFC می‎رسند کنار بگذاریم به امکانات نرم‎افزاری می‎رسیم که گهری‎ها در این زمینه هم حال و روز خوشی ندارند.

در حالی که بیشتر تیم‏های لیگ برتری جذب بازیکن را در دستور کار قرار داده، گهری‏ها همچنان در بلاتکلیفی به‏سر می‏برند و فرصت سوزی را در دستور کار دارند. گهر جزء معدود تیم‏هایی است که در جدول نقل‏ و انتقالات لیگ برتر دوازدهم هنوز هیچ بازیکنی را به خدمت نگرفته و از هم‏اکنون در انتهای این جدول قرار دارد.

آرسن ونگر سرمربی فرانسوی تیم آرسنال انگلیس معتقد است هر تیم در فصل نقل و انتقالات باید ۱۲ امتیاز کسب کند و این میسر نمی‏شود مگر با جذب بازیکنان مورد نظر. ونگر ناکامی تیمش در سال‏های گذشته را بودجه کم باشگاه و جذب نکردن بازیکنان مورد نظرش عنوان کرده است.

در صحبتی که با مهابادی داشتیم از این وضعیت به هیچ وجه راضی نبود و عنوان کرد تا تکلیف باشگاه مشخص نشود نمی‏تواند با هیچ بازیکنی مذاکره کند.

اگر از همین امروز هم گهری‏ها با بازیکنان مورد نظرشان قرارداد ببندند بازهم وقت زیادی را از دست داده و با این شرایط آینده خوبی در انتظار این تیم نیست.

هر روز شاهد هستیم که شهرداری و شورای شهر دورود برای حمایت گهر جلسه برگزار می‏کنند اما در عمل هنوز مبلغی در اختیار مسوولان باشگاه قرار نگرفته است و امیدواریم هرچه سریع‏تر زمین‏های شهرداری دورود به فروش برود تا پول حاصل از آن به گهری‎ها برسد!

شهرداری دورود گفته ۵ میلیارد تومان در اختیار گهر قرار می‏دهد و این در حالیست که تیم شهرداری تبریز حدود ۷ میلیارد در فصل قبل لیگ برتر هزینه کرده بود اما سقوط کرد. در مقابل تیم نفت تهران طبق گفته مدیران باشگاه با ۵ میلیارد هزینه پنجم شد و هرگز نمی‏توان هزینه زیاد، را عامل موفقیت تیمی قلمداد کرد که گهری‏ها در لیگ دسته اول این موضوع را به عینه ثابت کردند و با اینکه کمتر از بقیه تیم‏ها هزینه کرده بودند اما نتایج به مراتب بهتری کسب کردند ولی لیگ دسته اول با لیگ برتر خیلی فرق دارد.

به هرحال گهری‏ها همان روند بی‏پولی سال قبل را دارند و این برای موفقیت و بقا در لیگ برتر “سم ” است. باید فرصت‏ها را غنیمت شمرد و از آن‏ها به نحواحسن بهره برد، نه اینکه دست روی دست گذاشت و سوختن و پرپر شدن فرصت‏ها را به نظاره نشست.