تاریخ : جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳
6

کورانی فر :مقوله حفاظت از محیط زیست باید در سبد مطالبات اجتماعی قرار گیرد

  • کد خبر : 54088
  • 11 مرداد 1393 - 11:41

    معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان گفت: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان اقدامی در راستای دستیابی به خوشبختی اجتماعی، باید در سبد مطالباتاجتماعی مردم قرار گیرد. ˈعلی کورانی فرˈ در گفتگو با خبرنگاران افزود: نگاه افراد جامعه به محیط زیست باید منطقه ای باشد چراکه افراد هر […]

IMG_0212

 

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان گفت: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان اقدامی در راستای دستیابی به خوشبختی اجتماعی، باید در سبد مطالبات
اجتماعی مردم قرار گیرد.

ˈعلی کورانی فرˈ در گفتگو با خبرنگاران افزود: نگاه افراد جامعه به محیط زیست باید منطقه ای باشد چراکه افراد هر محیط متعلق به محیط زیست آ خطه و بخشی از طبیعت آن منطقه به شمار می روند.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست امروز به یک مقوله مهم در دنیا تبدیل شده، اظهار داشت: افراد

در هر محیطی که هستند باید نسبت به حفاظت و پاسداری از طبیعت احساس مسوولیت کرده و در جهت ترویج فرهنگ حراست از عرصه های طبیعی تلاش کنند.

کورانی فر با بیان اینکه در آموزه های دین اسلام بر حفظ و صیانت از محیط زیست تاکید فراوانی شده، تصریح کرد: رفتار افراد هر منطقه با طبیعت در واقع معرف فرهنگ ، تفکر و رفتار آن جامعه و آشکار کننده نوع نگاه و فرهنگ افراد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه رفتار نادرست با طبیعت، جامعه انسانی را متضرر می کند، گفت: سعادت جامعه مقدم بر سعادت فرد است و در نوع استفاده از طبیعت باید مصلحت دیگران را نیز در نظر بگیریم.

وی افزود: یکی از اقدامات موثر در زمینه استفاده بهینه و صحیح از نعمت های طبیعی و حفاظت از آنها، ارائه آموزش های لازم در جهت فرهنگ سازی برای حفاظت از محیط زیست و عرصه های طبیعی است.

کورانی فر با اشاره به بروز مشکل کم آبی در برخی شهرهای کشور و استان، اظهار کرد: برداشت بی رویه از منابع آبی، محیط زیست کشور و استان را دچار مخاطره کرده و این مشکل، زنگ خطری بزرگ برای جامعه بشری محسوب می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان با تاکید بر نقش ارزنده تشکل های مردم نهاد در راستای حفاظت از محیط زیست، گفت: این تشکل ها باید انسجام و وحدت لازم برای دستیابی به اهداف و برنامه های خود در زمینه حفاظت و صیانت از محیط زیست را داشته باشند.

 

 

لینک کوتاه : https://www.mirmalas.com/?p=54088

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 4در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۴
  1. سلام بر برادر و دوست عزیزم جناب کورانی فر . بیاد خاطرات شیرین دوران کوهدشت شهر متقی پرور شهر شهید پرور شهر متخصص پرور … شما موجب افتخار ما هستید خداوند حفظتان کند . امیدوارم روزی شما را در اصفهان زیارت کنم . ۰۳۱۶۶۷۳۴۴۹ ع ر اصفهان .

  2. سلام،

    انجمن مردم نهاد وقتی موثر است که بتواند نظرات مردمی را پیاده کند نه سیاست های دیکته شده را.

    • بهتر است ایشان به اقوام نزدیک خودشان که هر روز بخش عظیمی ازمنایع طبیعی شهرستان کوهدشت را نابود میکنند تذکر دهند

  3. چه عجب بالاخره یک مسوول عالی رتبه استانی صحبتی از منابع طبیعی به میان آوردند. ما به نوبه خود از جناب کورانی فر به خاطر اظهار نظر خوبشان تقدیر و تشکر می کنیم، باشدکه صحبت های ایشان شروعی باشد برای دغدغه خاطر سایر مسولان در زمینه منابع طبیعی. باور کنید تا زمانی که مساله مهم منابع طبیعی به این صورت در ذهن دولتمردان ما باشد و تا مادامی که تخصیص اعتبارات در سایه سایر زیر بخش ها به این بخش داده شود و در کل تا هنگامی که حفاظت از این عرصه ها دغدغه ای برای نمایندگان مجلس، وزیران، مسولان، نهادها، ارگان ها و تک تک آحاد تشکیل دهنده جامعه نشود سرعت زوال و نیستی این منابع ارزشمند خدادادی به صورت تصاعدی پیش می رود و دیری نخواهد پایید که ناحیه رویشی بلوط زاگرس جای خود را به بیابان خشک و سوزانی خواهد داد و …

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.