- پایگاه خبری، تحلیلی میرملاس - https://www.mirmalas.com -

کورانی فر :مقوله حفاظت از محیط زیست باید در سبد مطالبات اجتماعی قرار گیرد

IMG_0212

 

 

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان گفت: حفاظت از محیط زیست و منابع طبیعی به عنوان اقدامی در راستای دستیابی به خوشبختی اجتماعی، باید در سبد مطالبات
اجتماعی مردم قرار گیرد.

ˈعلی کورانی فرˈ در گفتگو با خبرنگاران افزود: نگاه افراد جامعه به محیط زیست باید منطقه ای باشد چراکه افراد هر محیط متعلق به محیط زیست آ خطه و بخشی از طبیعت آن منطقه به شمار می روند.

وی با اشاره به اینکه حفاظت از محیط زیست امروز به یک مقوله مهم در دنیا تبدیل شده، اظهار داشت: افراد

در هر محیطی که هستند باید نسبت به حفاظت و پاسداری از طبیعت احساس مسوولیت کرده و در جهت ترویج فرهنگ حراست از عرصه های طبیعی تلاش کنند.

کورانی فر با بیان اینکه در آموزه های دین اسلام بر حفظ و صیانت از محیط زیست تاکید فراوانی شده، تصریح کرد: رفتار افراد هر منطقه با طبیعت در واقع معرف فرهنگ ، تفکر و رفتار آن جامعه و آشکار کننده نوع نگاه و فرهنگ افراد است.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان با اشاره به اینکه رفتار نادرست با طبیعت، جامعه انسانی را متضرر می کند، گفت: سعادت جامعه مقدم بر سعادت فرد است و در نوع استفاده از طبیعت باید مصلحت دیگران را نیز در نظر بگیریم.

وی افزود: یکی از اقدامات موثر در زمینه استفاده بهینه و صحیح از نعمت های طبیعی و حفاظت از آنها، ارائه آموزش های لازم در جهت فرهنگ سازی برای حفاظت از محیط زیست و عرصه های طبیعی است.

کورانی فر با اشاره به بروز مشکل کم آبی در برخی شهرهای کشور و استان، اظهار کرد: برداشت بی رویه از منابع آبی، محیط زیست کشور و استان را دچار مخاطره کرده و این مشکل، زنگ خطری بزرگ برای جامعه بشری محسوب می شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری لرستان با تاکید بر نقش ارزنده تشکل های مردم نهاد در راستای حفاظت از محیط زیست، گفت: این تشکل ها باید انسجام و وحدت لازم برای دستیابی به اهداف و برنامه های خود در زمینه حفاظت و صیانت از محیط زیست را داشته باشند.